Wat je even kwijt wil #67

Ja, ik ben ook zonder de precieze ervaring en kennis aangenomen en heb echt een kans gekregen. Maar ik had al wel veel werkervaring waarvan ik nu zie dat die heel relevant was waardoor ik snel dingen op kon pakken. En dat heeft deze kandidaat niet. Überhaupt weinig ervaring. En in ons werk moeten we nogal wat wet- en regelgeving uitvoeren, dus dat moet allemaal nog geleerd worden.
Maar ik probeer er neutraal in te gaan en misschien worden we verrast.
En misschien ben ik een beetje jaloers op zijn zelfvertrouwen, want ik vind zelf nooit dat ik genoeg kennis heb.

3 likes

Wow lag het forum er net even uit of lag het aan mij? Ik kreeg helemaal flashbacks naar EGF :face_with_spiral_eyes:

1 like

Uggghhhhh ja oké ik snap ook dat het meer geld kost om een sterkere bril en/of een bril met allerlei bijzondere eisen te produceren maar toch ughgjhhhhh alsof je voor je lol -8 hebt omdat je graag meer betaalt ugh wat haat ik geld toch.

5 likes

Haha dit zijn juist momenten die ik echt als katalysator beschouw voor mezelf, zo van: ‘oke jij kan niks maar hebt toch DIT zelfvertrouwen?? In dat geval: ik ga morgen onderhandelen over m’n salaris’

Heb echt al veel bereikt op m’n werk door te denken als middelmatige witte man :joy:

28 likes

Same. Ik zag op m’n werk zoveel bijna agressief arrogante brieven binnen komen van mannen dat ik ook assertiever ben gaan schrijven (geen ‘ik hoop dat’ of ‘ik denk’ oa). En op functies ben gaan reageren van 1,5 keer m’n huidige salaris. Sinds ik zo schrijf krijg ik wel vaker een uitnodiging, moet ik zeggen.

24 likes

Is dit wat mensen bedoelen in het sollicitatietopic dat forummers hoger moeten durven inzetten omdat iedere middelmatige man dat ook altijd doet?

1 like

Een paar jaar geleden kreeg ik vage buikklachten. Veel onderzoeken waar niets uitkwam (zeer fijn dat mn huisarts mij serieus neemt).

Per toeval zei er iemand ‘he dat had ik ook en bleek met mn bekkenbodem te maken te hebben’. Dus naar de bekkenbodem fysio toe en verrek daar bleek een soort stressknobbel (dit zal vast niet de medische term zijn) in mn onderbuik te zitten. En na drie afspraken en oefeningen was het weg. Wel potje zitten janken want de pijn was soms okay en andere dagen dat ik niets kon. Maar als er niets te zien is op inwendige echo’s etc ga je toch denken dat het tussen je oren zit.

Nu is de pijn terug en kan deze fysio pas in maart :sob:. Ben braaf alle oefeningen aan het doen merk ook gelijk wat ik qua zitten en naar de wc gaan fout doe en het idee dat ik weet dat het de vorige keer ook over is gegaan helpt maar poeh hoop dat de afspraak in maart niet meer nodig gaat zijn.

12 likes

Ik heb wel eens een bril van 25 euro gekocht bij polette online :joy: en dan met je telefoon camera kijken hoe t staat. En ik was te gierig voor extra opties dus de glazen zijn best wel dik (-3). Maar voor 25 euro echt prima.
Ik ben nu into grote oma brillen :older_woman:t2:

2 likes

Ik ben mijn laatste arbeidsvoorwaardengesprek ook ‘als middelmatige witte man’ ingegaan.
Ik kreeg opeens van alles voor elkaar… uren, salaris, thuiswerken. Nu ga ik binnenkort een gesprek aan met zelfde instelling, kijken wat dat gaat doen. :sunglasses:

13 likes

Ik hoor net op de radio dat Roy Donders een waarschuwing heeft gekregen omdat hij niet bevoegd fillers bij mensen zet. Welke cerebraal geamputeerde imbecielen laten door Royke fillers zetten :sob::sob::sob::sob:

16 likes

Teach me.

7 likes

I love grote omabrillen!! Maar met mijn sterkte -7 is dat vaak drama. Het kan vaak niet eens :smiling_face_with_tear:

Heb mijn bril omgeruild trouwens, voor het model wat gestolen is haha. De Elton van Ace & Tate, ik moet echt bij dat soort monturen blijven.

6 likes

Ik vind dat dit echt verboden moet worden. Überhaupt eigenlijk betalen voor hulpmiddelen. Je hebt geluk met je ogen/ benen/ gebit of niet. Daar kun je niets of niet altijd iets aan doen. Hoe het wel moet weet ik ook niet maar dit vind ik ook heel stom.

8 likes

Ja echt just do it (te lui om de bekende meme toe te voegen) maar ik heb eerlijk waar veel moed verzameld door de verhalen/ervaringen die gedeeld zijn op het forum! :heart: (check werk/sollicitatietopic)
Het is eng en elke keer denk ik in eerste instantie; ‘wat als’, ‘maar’ etc en dan komt er een moment dat er een knopje omgaat als ik denk aan wat het me kan opleveren.

3 likes

Doet me er aan denken dat we laatst op werk ook een middelmatige witte man tegenover ons hadden zitten, die van alles beloofde en zei mee te nemen en daar dan wel een bepaald salaris voor verwachtte. Dit was sowieso echt veel te hoog voor zijn functie en ervaring, maar denk dat deze man ook nog eens de pech had tegenover 3 vrouwen te zitten die er niet in trapten. Eindstand: Hij werkt niet bij ons.

15 likes

Klopt woon in Oost-VL. Maar voor werk moet ik langs Antwerpen. Gelukkig neem ik altijd de tolweg, maar die word natuurlijk extra druk als het vast staat op de ring. Las dat ze vandaag ter hoogte vh Sportpaleis staan.
Ik ga het in de gaten houden😌.

Hier ging het laatst over dat lijstje van namen waar een letter is toegevoegd/aangepast van die jongen van Rundfunk. Ik kom net de naam Edmee tegen :o_o: echt whyyyy

5 likes

Dat klinkt gewoon alsof je neus verstopt zit

14 likes

@Schaakmat @Schorem @Crusti_Croc

Bedankt voor jullie berichten. In mijn achterhoofd weet ik wel dat ze mij niet gaan uitlachen (hoop ik) maar het is ook een mentaal ding waar ik zelf overheen moet denk ik.

en @PiuPiu je hebt gelijk, nooit over nagedacht dat ik voor het slapen alleen al kan bellen. Ik heb dit altijd aan die andere klachten en aan mijn vorige werk gelinkt @Broodrooster

7 likes

Dit topic is na het bereiken van de limiet van 5000 reacties automatisch gesloten. De discussie wordt voortgezet in Wat je even kwijt wil #67 (Deel 25).