Dat was weer even back to basic een uur zonder stroom en 5G. Ik heb in die tijd wel 1 ruzie en 1 aanrijding live kunnen mee maken vanuit mijn raam.
ik dacht ik kan ook wel wat meer dankbaarheid gebruiken maar wat zijn dan dingen die je kunt bedenken, laat het me eens googlen
en dan kom je toch al snel uit bij vage shit zoals Ik ben dankbaar voor de liefde en positiviteit die ik mag verspreiden in deze wereld. / Ik ben dankbaar voor het vermogen om schoonheid te zien in dingen die anderen als vanzelfsprekend ervaren. en daar kan ik dan al gelijk weer niks mee ugh
is er niks normaals om dankbaar voor te zijn als voorbeeld
Stroomstoring had echt wel effe ene half uurtje langer mogen duren, nu kan mijn les alsnog doorgaan
Volgens mij moet je het vooral heel simpel houden. Dankbaar voor een lekker ijsje, dat het niet de hele dag regende, dat ik een goede aansluiting had met het OV. Het gaat juist over de kleine dingen leren waarderen als tegenhanger van het negatieve toch? Of ga ik er nu veel te serieus op in jouw voorbeelden kun je ook bij elke dag opschrijven, snel klaar, maar minder effectief vrees ik haha.
1 van mijn buurvrouwen (82 jaar) is echt een held. Ze kwam met mn peuter kletsen op straat, maar dat eindigt altijd in dat ze alle buurtroddels even met me komt delen. Zegt ze dat ze aan het daten is met een overbuurman die in een appartement tegenover ons woont, dus ik zeg dat dat wel een heel handige korteafstandsrelatie is.
Zegt ze: āja en dat blijft zo! Geen haar op mijn hoofd die eraan denkt te gaan samenwonen nu nog hoor. Moet je voorstellen, sta ik straks zn oude mannenbillen te wassen en prakkie te koken hahahaha. Nee.ā
Ik: ājoh helemaal prima toch! Groot gelijk als dat werkt voor jullieā.
Zij: āgelukkig is ie kaal. Ook geen haar op zijn hoofd die eraan kan denken.ā
goed idee wel, idd gewoon dingen zoals dankbaar dat mn favoriete sokken vanmorgen schoon waren zodat ik die aan kon
denk dat ik daar meer aan heb haha
True zal vast heel vaak gebeuren dat mensen dat vragen!!
Ik houd het heel simpel, vaak vul ik bij dankbaarheid, vrienden of familie in.
Ik heb een boekje met meerdere vragen en vooral de āsmall victoriesā vind ik heel fijn om in te vullen.
Geen idee of je op tips zat te wachten maar ik vind het zelf veel fijner en makkelijker ook om me op concretere dingen te focussen. Heb sowieso niet zo veel met dankbaarheid
als begrip eerlijk gezegd (misschien ook omdat het zo groot en gewichtig voelt ofzo) maar probeer in periodes dat ik mentaal niet zo lekker ga wel me iets bewuster te zijn van fijne dingen. En dan heb ik veel meer aan bijvoorbeeld een heel mooie boom (/blad/dennenappel/iets anders naturigs) zien buiten en daar even bij stilstaan, of blij zijn met dat ik 's ochtends echt even rustig de tijd heb genomen om van mān thee te genieten, dat soort dingen. Kan me ook voorstellen dat je daar niks mee hebt hoor maar wie weet kan je er wat mee
Het werkt goed vind ik zoān dankbaarheidsdagboek maar ik vind lichtpuntjes wel een fijnere term. Dat kan voor mijn gevoel zoveel meer zijn.
Ik heb letterlijk dingen als: ik ben dankbaar dat ik een lang weekend vrij heb, dat ik een fijne dag met mijn vriend heb gehad, dat ik loonsverhoging heb gekregen, dat ik blij ben met een nieuwe aankoop waarvoor ik lang heb gespaard, dat ik mentaal een goeie dag had of nog simpeler dat ik echt lekker had gekookt haha!
Echt zo simpel mogelijk, maar ben pas een week bezig hoor dus wellicht veranderd het nog
Het voelt alsof januari al maanden duurt. Soms denk ik ook dat we al in februari zitten en het dus bijna maart
is, maar nee.
Ik hou het juist ook altijd zo klein en concreet mogelijk. Dingen die ik laatst heb opgeschreven zijn bijvoorbeeld: dankbaar dat ik met de katten kon knuffelen, dat ik een veilige autoreis naar huis had, dat ik met mijn moeder ben gaan lunchen etc.
Het gaat er ook vaak om dat je juist de āsimpeleā kleine dingen gaat waarderen.
Zo veel zin in het voorjaar pff
Ik had lekker afleveringen gespaard van een serie dus die ben ik aan het luisteren terwijl ik een zak paaseitjes eet, lekker zo!!
Ik heb echt in toenemende mate een bizarre pijn in mijn benen vanavond, zou het denk ik vergelijken met groeipijn? Begon in mān liezen maar nu helemaal in mijn bovenbenen en knieĆ«n. Heb al geprobeerd het eruit te stretchen maar werk averechts. Misschien wordt ik ziek of zo, voorbode van griep? Well se. Ga van ellende maar naar bed nu.
Ik heb dat inderdaad altijd als voorbode van koorts (bij griep/corona bijvoorbeeld). Echt heeeel naar gevoel en bij mij is het dan een uur later raak.
Sterkte
Gatverdamme haha word net wakker van een ādutjeā
Ben om 18:00 een dutje gaan doen, het is 23:20
Heel mān avondeten + avond geskipt, werd compleet delulu wakker. En nu natuurlijk geen slaap meer kutzooi
Waarom zijn vakanties steeds het goedkoopst in de week dat ik ongesteld ben???