Wat je even kwijt wil #67

Na 3 dagen thuis zitten janken om mijn break-up dacht ik vandaag treat yourself. Dus met moeite make-up op gedaan en kleding aangedaan om te gaan winkelen. Mezelf getrakteerd op mcdonalds. Loop ik terug naar de auto met mijn milkshake zo’n rolband op. Is die band fucking glad en glijd ik keihard achterover. Mijn enkel was net hersteld van een kneuzing, maar hij is nu weer dubbel geklapt en dik. Dit was echt al mijn positieve energie voor vandaag weer in 1 klap weg. Ik trek me weer terug onder mijn dekentje pff.

Gelukkig wel ondergoed kunnen kopen wat ik nodig had.

25 likes

Oooo dat is zo stom! Heel veel beterschap

1 like

Ik vind de mensen in ‘ons’ ziekenhuis zo ontzettend lief.
Ik moet er de laatste tijd vaak naartoe en had 2 afspraken door elkaar gehaald, dus ik stond ergens veel te laat.
Maar het was geen probleem, iemand pleegde een paar telefoontjes en regelde alsnog een afspraak voor me. En diegene nam ook gewoon de tijd voor me.

Zo’n warm bad, echt heel erg fijn.

33 likes

Ik heb dit 1 keer gehad en heb er nog een trauma van. Heb ook echt mensen weggestuurd van m’n stoel die toch maar opschoven ook al dachten ze zeker te weten dat ze goed zaten. Toen de film begon moesten we nog de walk of shame naar buiten doen naar de goede zaal. Echt verschrikkelijk.

11 likes

Ik was vanochtend als enige op het kantoor en toen dacht ik heel ff “is het wel maandag”

8 likes

Ik ben ziek door corona, de na-effecten zijn toch wel pittiger dan verwacht. Eten smaakt me niet - ik proef het wel.
Ik heb de collega op kantoor opgebicht dat ik hem toch leuker vond dan verwacht. Dat was niet geheel wederzijds.
Nu lukt eten al helemaal niet meer, top.

5 likes

Ik heb de mogelijkheid om een weekend op een hond te passen in Berlijn. Moet ik dat doen??? Ik hou echt heel erg van honden en wil al een tijdje weer eens naar Berlijn maar ik vind het ook wel spannend merk ik :grimacing: ik ken de hond en de eigenaar niet (maar is via een vriend, en die zegt dat de hond chill is en die eigenaar is een vriendin van hem) en lijkt mij ook wel spannend met een hond in een stad (iemand ervaring met hond in Berlijn, die hond woont daar dus zal wel kunnen maar zijn er veel hondvriendelijke plekken of kan je dan eigenlijk niets?)

en ik twijfel ook of ik dan alleen ga of met een vriendin of met m’n vriend?? (dan moet ik zelf weer een kattenoppas regelen trouwens haha)

18 likes

Ik heb een nieuwe baan en echt extreem goede arbeidsvoorwaarden omg love my life 50 vakantiedagen lets go

135 likes

Ja natuurlijk! Hartstikke leuk. En als je het ziet zitten gewoon alleen gaan.

2 likes

Ja joh gewoon doen, dm me voor tips x

2 likes

Waarom alleen dan?

Verblijf is wel gratis ja maar ik denk niet dat ze het treinkaartje vergoeden. Of ja, misschien als ik het vraag wel geen idee, maar ik zie het zelf eigenlijk ook wel als een uitje. Maar wat dat betreft ook een beetje de vraag of Berlijn een hondvriendelijke stad is qua café’s enzo want als ik het hele weekend alleen buiten door de kou kan lopen of thuis kan zitten is het inderdaad misschien een beetje zonde van m’n geld

3 likes

In mijn hoofd was jij getrouwd haha, maar haal wss weer mensen door elkaar

6 likes

Berlijn is heel hondvriendelijk! Zijn heel veel cafés en restaurants waar je je hond mee mag nemen (wel even van tevoren checken natuurlijk).

2 likes

Dierenoppas moet je in principe geen geld kosten. Maar ze wil jou helemaal uit Nederland halen terwijl er in Berlijn ook 100 oppassen zijn dus dan moet ze dat wel vergoeden.

1 like

Iemand zonder betaling op je kat laten passen een weekendje oké, een weekje misschien als je goeie vrienden bent maar anders gewoon tientje per dag hoor.

En een hond per dag 25-35, dat is echt veel werk met al die uitjes enzo. Vind het raar om daar iemand niet voor te betalen.

13 likes

Je kan de hond toch ook wel af en toe thuis laten, of zitten zij zelf ook 24/7 thuis met de hond? :sweat_smile: lijkt me dat je best voor de hond kan zorgen en ook de stad een beetje kan ontdekken!

2 likes

Maar is dit een specifieke wens of gewoon een mooie kans. Als het de eigenaar om het even is of het een kennis uit Berlijn is of uit NL, snap ik wel dat diegene de treinreis niet per se gaat betalen. En dat boonie het ook als uitje ziet, dus bereid is die kosten te maken?

4 likes

Hmm ja ik snap wel wat jullie bedoelen maar ik vind het ook gewoon leuk om naar Berlijn te gaan en om op een hond te passen. Dus het voelt wat dat betreft als een win-win. Al zullen zij wel een soort van omhoog zitten want anders was het verzoek denk ik niet bij mij terecht gekomen.

Ik vind het vooral spannend denk ik!

2 likes

Kijk als jij je tijd niet zelf indelen niet erg vindt, mogelijk met een hond zit die je niet leuk vindt of die jou niet leuk vindt, en je hier 100~200 euro aan reiskosten voor wil neerleggen…Ga ervoor.

Maar ik vind het een slechte ‘deal’ voor iedereen behalve de hondeneigenaar.

11 likes

Ik vind het eigenlijk meer dan logisch dat een dierenoppas wel betaald krijgt eigenlijk? Iemand past op je dier, je huis, houdt t netjes etc. Elke dag kattenbak scheppen of een hond uitlaten, en je weet vaak eigenlijk niet wat voor huis je er voor terug krijgt. Misschien een vervelende buurt, of heel veel geluidsoverlast, of stankoverlast, weet ik het allemaal. Vaak doen ze nog de planten water geven of je brievenbus legen of whatever. Zou dat echt niet gratis doen tenzij het in een superluxe huis is. Dusja zou wel gaan maar minstens dat je kaartje betaald wordt ja.

4 likes