Wat je even kwijt wil #67

Er gaat blijkbaar een scam gaande waarbij mensen wat kopen op jou adres met een andere naam. Ze komen het pakketje dan ophalen en laten de rekening naar jou huis gaan achteraf.
Pakketje niet meegeven aan de haler en terugsturen.

1 like

Mijn elektrische Hema denken is net ik de brand gevlogen!

11 likes

Oh wow, ben jij niet gewond geraakt?

1 like

Het was een brievenbus pakketje en had al gereageerd dat het een boek was welke ik had gepreorderd een jaar geleden

1 like

Ze doen het meestal juist met brievenbus pakketjes (want aan de deur kun je weigeren). Maar over het andere had ik overheen gelezen. Gelukkig no worries.

3 likes

Hahaha ik snap je wel hoor, ik dacht ook wtf is dit maar @Borduurwerkje had me al gerustgesteld dat het geen scam was :sweat_smile:

1 like

Maar stel dat jij niet thuis bent en het aan de buren word gegeven. Als diegene het dan daar komt halen ben je wel de klos. Tenzij de buren jou goed kennen.

3 likes

Heh maar dat kan toch niet zomaar? Je moet toch altijd vooraf betalen of achteraf via klarna oid? Anders zou iedereen maar rekeningen naar elkaars huis kunnen sturen.

1 like

M’n man die nu voor een operatie is. Blindedarm ontsteking waar hij al dagen mee liep. Word gek van het wachten op het belletje. Krijg allemaal doemscenario’s in m’n hoofd dat het niet is gegaan.

24 likes

Ja maar bij dat laatste zit het probleem dus. Mensen plegen identiteitsfraude en adresfraude met Klarna/Riverty. De aanmaningen komen bij jou en dat levert gewoon heel veel gezeik op.

1 like

Holy fuck ik heb net oprecht de grootste spin die ik ooit gezien heb weggehaald uit mijn woonkamer. Ik moest mezelf echt 3x moed inspreken hahaha omg wat een eng beest.

5 likes

Maar daar moet je toch een account voor hebben? Dat gaat toch niet via de post? Of wel?

1 like

Tegenwoordig gaat het al moeilijker maar bij identiteitsfraude gebruiken ze jouw gegevens om van Klarna gebruik te maken. Zoek maar op klarna/afterpay fraude.

1 like

Snap ik, heb je al iets gehoord?

2 likes

Ahhh komt vast goed! Ik dacht overigens ook dat ik gebeld zou worden na de (electieve) operatie van m’n vriend, maar kreeg pas na enkele uren een appje van hem zelf, haha.

1 like

Ja net gebeld door de chirurg. @Krabsalade helaas een klassieke operatie geworden met een groot litteken agv heel veel dood weefsel. Duurde daarom langer allemaal. Ben beetje gepikeerd op de chirurg die hem woensdag naar huis heeft gestuurd met “maagklachten”, terwijl de huisarts en ik dachten “no way”.

23 likes

Aiii dat is niet zo fijn nee… Geen beeldvorming gedaan?

2 likes

Oh, dat is rot! Bij mijn man werd het ook niet herkend (buikgriep heerst zeiden ze) en hij had daardoor ook een pittigere operatie. Schijnt bij mensen met een Aziatische achtergrond vaker voor te komen.
Hoop dat het herstel meevalt.

6 likes

Ja die groene. Ik lag eronder, opeens ruikte ik rook en toen zag ik dat de stekker in brand stond. Gelukkig dus niet de deken zelf, maar enkel de stekker.

Ik heb echt geen zin om de deur uit te gaan met dit grafweer maar had dit al afgesproken, gelukkig is het redelijk dichtbij.

3 likes