Wat je even kwijt wil #68

Nee gewoon laminaat, maar die eitjes verspreiden zich makkelijk door je hele huis en de larven verstoppen zich ook in plinten enzo. Dus met stofzuigen en gordijnen wassen ben je er helaas nog niet vanaf.

@Sedana Je zou bijna zelf zo’n vlooienband gaan dragen hahah. Hele huis onder die beesten, maar de hond ligt te chillen. Denk dat jullie een goede keus maken met die verdelger. Hoop dat je er snel vanaf bent.

Bij mij is de plaag wel over de piek heen denk ik. Vind er inmiddels elke dag minder

en @Sedana Geen idee of het werkt, maar ik heb er destijds tijdens een kleine vlooienplaag wel een paar vlooien mee gevangen (maar ze zaten voornamelijk op de huisdieren). Ik heb toen een bak water met afwasmiddel neergezet en 's nachts er een (bureau)lamp op laten schijnen. Door licht/warmte komen ze daar op af. Wellicht dat het wat kan helpen met de laatste beetjes!

3 likes

Ik had het al wel geprobeerd met waxinelichtjes omdat ik alleen ledlampen heb. Dat werkte totaal niet. Ook niet met nog een plant erbij (ik last dat ze ook op co2 af komen). Maar kan het nog wel maar een gewoon lampje gaan proberen dus bedankt voor het meedenken

3 likes

Vlooien kunnen niet overleven zonder dieren? Ze hebben bloed nodig toch?

Mensenbloed telt ook, alleen dat houden ze niet lang vol. Dus ik denk als je dieren behandeld zijn, dat het snel voorbij is in huis.

Ik ga bijna op vakantie en ging net even voor de zekerheid mijn shorts passen. Ben blij dat ik dat gedaan heb, want mijn reet is blijkbaar flink veel groter geworden sinds vorig jaar september… Morgen nog maar even snel wat winkels langs na werk. En als ik terug ben toch ook maar echt weer eens naar de sportschool :sweat_smile: Wel voornamelijk voor mijn conditie/algehele fysieke en mentale gesteldheid, maar toch ook wel een beetje vanwege de billen, hoe stom ik dat ook van mezelf vind…

1 like

Oh wat erg voor je! Ik heb er een keer 2/3 gehad en ik ben daar echt heel lang heel erg mee bezig geweest. Het geeft inderdaad een vies, arelaxed bijna onveilig gevoel. Jakkes. Succes met de verdelger! Ik leef met je mee

Mensen hebben ook bloed :smiling_face_with_tear: En ze kunnen ook best een lange tijd overleven zonder

3 likes

Ja mensen hebben ook bloed maar ze hebben liever dierenbloed

In huis aanwezige vlooien zullen altijd bij voorkeur op hun “gastheer” springen, in dit geval het huisdier. Ook de mens wordt wel gebeten. Dit noemen we een proefbeet. De vlo heeft dan na bijvoorbeeld een vakantieperiode met afwezigheid van de huisdieren, weer een bloedmaaltijd nodig. Maar de vlo vindt mensenbloed niet aantrekkelijk.

2 likes

Omg ik ben eindelijk officieel vliegmedisch goedgekeurd :partying_face:🥹 3 maanden en twee bloeddrukmetingen (waarvan een 24 uurs) en veel te veel zenuwen verder, maar ik mag (hopelijk in het najaar) toch echt aan de slag als stewardess! Klein traantje van blijdschap gelaten haha.

169 likes

Ja dat weet ik. Weet inmiddels meer van vlooien dan ik had gewild. Ik schreef hierboven ook al ergens dat ze eerst voor een huisdier zullen kiezen. Die hebben ze ook nodig voor voortplanting. Maar als die er niet is of een vlooienband ofzo heeft, word je toch echt zelf besprongen. Ze zullen alleen niet op je blijven wonen.
In mijn huis woont geen permanent huisdier dus nu draag ik ook in dit weer een lange broek en hoge sokken. Anders zijn mijn benen de klos.

2 likes

Yesss gefeliciteerd!!

3 likes

Ik vond het altijd beetje overdreven als mensen alles gingen afwassen voor gebruik als ze in een vakantiehuisje zitten, maar geloof dat ik het nu snap. Ik zit dus in een huisje en echt alles wat ik uit de kast pak is niet goed schoongemaakt, als in je ziet dat ze het geprobeerd hebben, maar er zitten nog vlekken op de borden, glazen en bestek. Zo goor.

3 likes

Wij hadden vlooiendruppels bij de dierenarts gekocht wat van andere merken werkte niks. Misschien ook nog het overwegen waard voor je katten, zit ook gelijk anti worm etc in de druppels. Verder super rot, hopelijk is het snel beter / weg.

2 likes

Dan is die verdelger helemaal de beste keuze. Je hebt al genoeg aan je hoofd. Hoop dat je snel rust krijgt :hugs:

2 likes

Een tante die dementerend is belde zomaar en wat is zo’n gesprek ingewikkeld. Bellen is al niet mijn beste skill en al helemaal niet als de ander niet echt hoort wat ik zeg.

4 likes

Is helemaal niet ingewikkeld want alles wat je zegt is ze daarna toch weer vergeten

7 likes

Heb buikgriep, kan niet slapen door de misselijkheid en niet eens water binnenhouden :smiling_face_with_tear::smiling_face_with_tear: heb echt ff zelfmedelijden

6 likes

Zooooo naar, beterschap!!

1 like

En @Merrow ik weet iet of jullie in de buurt van Duitsland wonen, mar daar verkopen ze bij de dierenwinkel, en ik zag ze gisteren ook bij de supermarkt, Ardap, een spuitbus met een middeltje, geen idee wat, maar wij hebben er in 2 dagen een hele heftige vlooienplaag mee weggekregen die op zolder heerlijk zn gang kon gaan! Het spul werkt 6 weken en steriliseert op een of andere manier ook alle ongedierte en de eitjes kunnen ook niet uitkomen. Het is veilig voor mens en dier en werd in eerste instantie geloof ik voor volières verkocht. Ik zie dat het ook wel door Nederlandse websites word verkocht, maar voor het dubbele van de prijs.

3 likes