Wat je even kwijt wil #68

Ik in de trein met iemand die zwart reisde. Toen de conducteur eraan kwam deed diegene eerst of ze geen Nederlands sprak, toen verraadde ze zichzelf door met nee schudden te antwoorden op een Nederlandse vraag en hield ze gewoon helemaal haar mond. Toen moest ze er bij het volgende station uit en ging ze eerst proberen voor de de conducteur te vluchten door de halve trein door te rennen, en toen rende ze de trein uit en stak het spoor over terwijl er een trein aan kwam (op dat station was toen nog plek voor voetgangers om het spoor over te steken met slagbomen). Was echt heftig, iedereen in de trein was in shock

3 likes

Laatst stond er een vrouw heel raar te doen bij de ingang van de Lidl dus ik hield haar in de gaten terwijl ik naar mijn auto liep, op een gegeven moment seinde ze naar iemand binnen, liep zij naar het poortje zodat deze open ging en een man rende met een volle boodschappentas naar buiten en sprong op z’n fiets. Er was niet eens 1 personeelslid dat op leek te kijken en toen ik naar binnen liep en tegen de beveiliger (ja die heeft mijn Lidl serieus een) vertelde dat die vrouw en waarschijnlijk bij hoorde geloofde hij me niet. :smiling_face_with_tear:

53 likes

Misschien ben ik wel heel raar, maar het zal me aan m’n reet roesten als ik iemand in een winkel zie stelen. Zou er ook nooit iets van zeggen.

40 likes

Normaal zeg ik er ook niets van, maar er kwam een werkneemster van de kruidvat er achteraan en het was eigenlijk meer slapstick om te zien dan iets serieus :joy:

3 likes

Ik ben juist de hele middag al aan het nadenken over wat zijn persoonlijke omstandigheden zouden kunnen zijn. Dus nee ik maak me niet druk over schade voor kruidvat of wat dan ook. Mijn hoofd wil het begrijpen.

1 like

Dat weet ik eigenlijk zelf ook niet zo goed. Vind het een goede vraag om over na te denken, thanks. Ik denk dat ik op dat moment een verantwoordelijkheid voelde in de zin van ‘je staat erbij en kijkt er naar’ maar de focus is dan inderdaad misschien niet de ethisch correcte. Ik had in mijn hoofd een soort beelden van ‘houd de dief!’ En ik voelde me verantwoordelijker voor de winkel dan voor hem.
Thanks voor het inzicht (en dat meen ik serieus)

11 likes

En ze verwachten wel van medewerkers die ze een minimumloon betalen dat die er wel even achteraan gaan als er wat gestolen wordt :clown_face: echt krankzinnig

3 likes

Haha deze vrouw zei ook gelijk ‘ik ga niet rennen hoor’ :clap:

13 likes

Ja ik vind dat dus echt super dubbel (moet wel zeggen dat dit me aan het denken zet en ik niet zo goed weet wat ik er van moet vinden/een volgende keer er mee doe) werk zelf in een winkel en weet hoe frustrerend het is als mensen stelen, al komt het niet uit m’n eigen zak en zal de grote baas er niet direct iets van merken in z’n portemonnee, die winkel is wel mijn verantwoordelijkheid en als personeel voel je je ook machteloos ofzo want je kunt eigenlijk niks. Al valt dat allemaal idd in het niet bij de persoonlijke situaties van mensen die stelen, je weet niet waarom ze stelen, maar vind het echt heel lastig. Is niet alsof ik het dan ineens okĂ© vind dat mensen stelen en je het maar moet laten gaan?

3 likes

Nee toch? Er is bij al mijn bijbanen altijd verteld : nooit iemand proberen te stoppen die weg rent en als ze je kassa willen geef je het gewoon mee.

Juist voor de veiligheid van het personeel

7 likes

Verschilt misschien per filiaal? Mijn zusje heeft op haar 15e wel eens een hele instructie gekregen hoe ze om moesten gaan met mensen die (probeerde te) stelen. Zij moesten er toen echt wel actief iets aan doen en er is toen wel eens een medewerker geweest die het hele dorp door achter iemand aan is gegaan en die kreeg daar heel veel lof over door het management. Volgensmij was dat toen bij wel meer winkels zo. Ook bij Lidl en Jumbo waar vriendinnen werkten hingen altijd foto’s van mensen die eerder hadden gestolen in de kantine met de bedoeling dat medewerkers ze dan zouden herkennen enzo.

Toen ik bij McDonald’s werkte werd er inderdaad wel gezegd dat je bij een overval niet moest tegenstribbelen. Wel met het verzoek erbij of je tegen de overvaller wilde zeggen dat die zelf de kassa moest komen pakken achter de toonbank ipv afgeven want dan kreeg die meer straf ofzo.

2 likes

Ja alsof je tijdens een overal zegt “kruip ff over de balie dan kun je het zelf pakken”, is toch gewoon alles meegeven wat ze willen en zorgen dat ze zsm weg zijn.

7 likes

Ik word net uitgenodigd voor een kraamfeestje, wist niet eens dat dat een ding was?? De dertig naderen is taai man

10 likes

Een bericht is samengevoegd naar een bestaand topic: Durf te vragen #8

Ik heb nu een kat en ik ben ZO gek op haar maar ik ben dus de hele dag liedjes aan het zingen tegen haar en ik realiseer me nu pas dat ik mogelijk echt niet goed bij mijn hoofd ben

20 likes

Dat is gewoon normaal hoor

54 likes

Ik vind het zelf ook wel afhangen van het type winkel. In een supermarkt of drogist verkopen ze natuurlijk artikelen die voor ons eerste levensbehoeften zijn. Ik vind het toch anders of iemand daar steelt of bij een juwelier het hele schap leeg grist of in een dure boutique met een tas vol dure kleding wegrent.

Aaf is build like a pixar mom!!!

2 likes

Dat is een lekker vage term ook, ‘redelijk’

5 likes