Wat je even kwijt wil #68

“Hamburger aanslaan en stap naar achter doen, jij krijgt niet genoeg betaald om je druk te moeten maken om je leven”
Love mijn voormalige manager

24 likes

Veel provides hanteren zo’n “fair use beleid” in de praktijk, ergens in de kleine lettertjes staat dan van “onbeperkt is niet écht onbeperkt”
(Ook zo handig wanneer je internetproblemen hebt en je hotspot moet gebruiken voor je werk ofzo maarja)

4 likes

Ik ben wel benieuwd om hoeveel minuten dit gaat? Rare gang van zaken…

1 like

Ja onbeperkt lijkt me oneindig, en ja ze zullen zich vast ergens indekken maar noem dan een getal dan weet je waar je aan toe bent

2 likes

Jawel, je kan bij onbeperkt vaak gratis een nieuwe bundel aanschaffen. Je krijgt een x aantal gigabyte per dag en als dat op is mag je gratis aanvullen.

De reden dat er een fair use policy is zodat mensen dit niet als vervanging van een vast internet abonnement zien en het op die manier gebruiken.

3 likes

Ik heb mijn sociale batterij vorige week echt misbruikt. Kijk echt uit naar een solo date night dit weekend, lekker kokkerellen en serie kijken.

5 likes

Haha ja ik weet het, ik heb dat toen allemaal zitten uitzoeken. Maar zeker de goedkope providers hebben voorwaarden die ik niet als echt onbeperkt zou benoemen omdat ze inderdaad proberen te voorkomen dat je te veel gaat gebruiken. Ik bedoel, als je steeds trager internet krijgt dan is het leuk dat je gratis bij kan kopen, maar echt gebruiksvriendelijk is het niet. (ik heb nu een duurder abonnement waar ik nooit gezeik mee heb dus is allemaal goed gekomen)

2 likes

2000 minuten per maand is gemiddeld maar een uur per dag??? vind ik bi-zar dat dat meer is dan wat ‘onbeperkt’ kennelijk inhoudt

3 likes

Ik heb zelf bij een provider gewerkt dus misschien is mijn mening wat gekleurd maar ik snap het wel vanuit dat oogpunt. Een mobiel netwerk is gewoon anders dan bekabelde aansluiting voor vast internet.

1 like

Ja snap ik ook. Maar als je wil dat mensen maar tot een bepaald limiet gebruiken dan moet je het niet verkopen als onbeperkt, vind ik.

5 likes

Maar het gaat om bellen en smsen niet om internet

In dit geval zo te lezen idd, maar FUP’s van telecombedrijven gaan ook over mobiele data normaal gesproken.

3 likes

Ik reageer op @Infidel en die had het over internet.

Ja klopt ik heb dat ook een paar keer gehad in het buitenland en ook een blok uiteindelijk waardoor ik een esim moest gebruiken maar toen stond er echt duidelijk dat het om MB’s ging

2 likes

Ja, zeker met dataroaming handhaafden providers dat “fair use” vaak wat meer. Er waren (zijn?) ook allemaal van die artikelen die dan berekeningen toonden van hoeveel gb je onbeperkte bundel in het buitenland zou zijn.

1 like

Haha sorry maar Ka-Shing is echt een toepasselijke achternaam :joy:

21 likes

Ik heb KPN omdat ik vooral onbeperkt internet belangrijk vond. Maar ik zou zeker even goed naar de voorwaarden kijken als je een onbeperkt abonnement wil bij een goedkope provider.

2 likes

Ik zie nu dat mijn fair use (budget mobiel: onbeperkt) op 100 bel uur of 2000 sms’jes per maand zit :eek:

1 like

Nou ben ik gister weer op dezelfde weg aangevallen door een kraai :bird:‍:black_large_square: :weary:

Ik wist ook dat het ging gebeuren want ervoor maakte hij een duik naar een tegenligger op de fiets, er net langs. En toen maakte hij een duikvlucht naar m’n hoofd en pikte me zo ‘pok’ met z’n snavel. Nu heb ik een paar korstjes op mijn hoofd :disguised_face:

Ik denk dat ik daar voortaan met een pet of klein parapluutje ga fietsen want ben er nu wel klaar mee.

Er hangen ook borden lands die weg om voor ze te waarschuwen maar ja wat doe je ertegen

3 likes

Ik citeer even mezelf want deze ontmoeting was dus vandaag. Het was zo mega leuk! We zijn naar de Efteling geweest en daarna nog samen gaan uit eten. Onze kindjes zijn even oud en hebben ook de dag van hun leven gehad samen ondanks dat ze elkaar natuurlijk niet konden verstaan. We hebben ook maar gelijk afgesproken dat ik ga sparen voor een tripje naar de VS :joy:.

162 likes