Ik zit in een hele nare situatie met iemand en steeds krijg ik hoop door die readings dat hij nu echt met je gaat praten hoor…hahah hopelijk kan ik die roze bril binnenkort ook afzetten maar nu ben ik nog even mijn delusions aan het voeden
Ik heb gisteren een vrij traumatische BHV-oproep gehad, en vandaag voel ik me niet lekker. Maar ik moet ook ongesteld worden en m’n dochter is ziekig, dus dat zou het ook nog kunnen zijn.
Er speelt deze week nog meer, maar het is wel allemaal een rollercoaster.
wc’s zijn de enige publieke plek waar ik mentaal even op rust kan komen
Die griep die nu heerst is zo raar? Was aan het herstellen, maandag gewoon gewerkt en 's nachts word ik me toch weer een partij ziek? Vandaag op mijn vrije dag hele dag met 38.5 koorts rondgelopen en volgens mij nu ook een bijholteontsteking. Voel me ook zo bezwaard dat ik me morgen ziek moet gaan melden, bah.
Ugh ja die hoofdpijn en vannacht ook kaakpijn door die verstopte holtes. Lang niet zo’n slechte nacht gehad. Paracetamol hielp niets. Bij mij is het geen corona. Had net voor de zekerheid nog maar eens getest.
hahaha die geeft inderdaad sterke “met oprechte deelneming” vibes
MAROKKO UITGESCHAKELD OMG
Ik heb ieder jaar een BHV cursus en nu dus vandaag weer en vanmorgen zat ik erover te klagen tegen een vriendin van:’ Pffff waarom moet dat ieder jaar man’, zegt ze heel droog:’ Ja man alsof het een kwestie van leven en dood is’
Wat een prachtige voorzet van de Zuid-Afrikaan. Heb wel alleen de laatste 15 minuten gezien.
Ik weet niet goed waar ik dit moet zetten maar ik wil het wel graag kwijt
Ik was bij de apotheek en er was een mevrouw die voor mij aan naar binnen liep, langs de zuil waar je een nummer kunt halen, ging zitten, dus ik pak een nummer, doet ze helemaal verontwaardigd dat ik moest wachten want zij was eerst. Dus ik bied mijn nummer aan, bleek ze een snelcode te hebben dus ze was alsnog voor mij aan (en wat maakt het mij uit het duurt toch altijd lang), maar ze moest nog even een keer zeggen dat ik haar eerst op dat apparaat had moeten laten. Ik voel me nu een soort van stom maar ik weet niet waarom eigenlijk
Waarschijnlijk had ze aambeien, wat een zure kut.
Nee terecht dat je niet weet waarom, je hebt ook geen reden om je stom te voelen want je hebt niks verkeerds gedaan. Die vrouw doet gewoon heel raar, het is niet jouw verantwoordelijkheid om erop te letten dat zij geholpen wordt/een nummertje heeft.
Soms is mijn takenlijst op het werk zo lang en staan er zoveel urgente zaken op, dat ik gewoon een soort kortsluiting in mijn hoofd krijg.
Zit dus nu uit het raam te staren en thee te drinken. Error.
Nee hè? Door haar reactie ga ik dan aan mezelf twijfelen, terwijl ik als een ander het vertelt waarschijnlijk hetzelfde zou denken als @Bunnyslippers
Woensdagmiddag is echt mijn favoriet, want dan ben ik de middag vrij en mag ik van mezelf een middagdutje doen in bed met mn elektrische dekentje op de hoogste stand. Kijk er al sinds maandag naar uit haha.
Nou, de sollicitant bleek gelukkig een heel anders persoon dan zijn brief. Helemaal geen middelmatige witte man, maar juist heel bedachtzaam, geïnteresseerd en met goede kwaliteiten voor de functie (die hij helemaal niet benoemd had) en echt wel een match met het werk en het team.
Dat had ik echt helemaal niet verwacht. Maar leidinggevende en ik denken dat hij chatgtp zijn brief heeft laten schrijven. Als er andere geschikte brieven waren geweest, was hij nooit uitgenodigd door die brief.
Als je een vervolggesprek met deze persoon plant zou ik het eigenlijk wel even aanhalen dat je hem in gesprek heel anders vind overkomen dan in de brief die geschreven werd. Ik snap dat iemand chatgpt gebruikt voor de basis van een brief omdat het echt kut is om te doen, deed ik vorig jaar ook, maar dat herschrijf je toch ook gewoon nog voor een deel?
Het leek ook niet allemaal chatgtp, maar sommige zinnen waren echt erg. Maar misschien probeerde hij ook de middelmatige man-technieken toe te passen
Misschien vraag ik hem er later nog eens naar, maar vond het te vervelend om daar nu over te beginnen.
Ik snap trouwens helemaal niet dat je dat zou doen, maar ik ben nogal behoudend geloof ik.
Ja ik zou er ook niet op focussen hé haha! Ik ben voor benieuwd.
Ik vond GPT zelf wel echt een fijne aanzet om er toch aan te beginnen, gewoon door het al wat af te lijnen kwam er wel een oké basis uit om op verder te breien ten opzicht van standaardbrieven die je zo al online kan vinden bij de meeste grote recruiters. Het hielp mij in ieder geval wel goed om een nieuwe baan te vinden in een nieuw werkveld zonder aantoonbare ervaring, ik kreeg ook altijd wel goede respons ed.
Als je zeg maar 20 keer solliciteert op diezelfde functie met zelfde invulling dan snap ik dat je de basis van een brief door chatgpt laat uitschrijven en dan aanpast om verschillende zaken te highlighten.
Ik vond het frustrerend dat ik naast een cv, digitaal invulformulier met twee open vragen en referenties nog eens een motiviatiebrief moest schrijven.