Wat je even kwijt wil #68

Als je een vervolggesprek met deze persoon plant zou ik het eigenlijk wel even aanhalen dat je hem in gesprek heel anders vind overkomen dan in de brief die geschreven werd. Ik snap dat iemand chatgpt gebruikt voor de basis van een brief omdat het echt kut is om te doen, deed ik vorig jaar ook, maar dat herschrijf je toch ook gewoon nog voor een deel?

8 likes

Het leek ook niet allemaal chatgtp, maar sommige zinnen waren echt erg. Maar misschien probeerde hij ook de middelmatige man-technieken toe te passen :smile:
Misschien vraag ik hem er later nog eens naar, maar vond het te vervelend om daar nu over te beginnen.

Ik snap trouwens helemaal niet dat je dat zou doen, maar ik ben nogal behoudend geloof ik.

3 likes

Ja ik zou er ook niet op focussen hé haha! Ik ben voor benieuwd.

Ik vond GPT zelf wel echt een fijne aanzet om er toch aan te beginnen, gewoon door het al wat af te lijnen kwam er wel een oké basis uit om op verder te breien ten opzicht van standaardbrieven die je zo al online kan vinden bij de meeste grote recruiters. Het hielp mij in ieder geval wel goed om een nieuwe baan te vinden in een nieuw werkveld zonder aantoonbare ervaring, ik kreeg ook altijd wel goede respons ed.

5 likes

Als je zeg maar 20 keer solliciteert op diezelfde functie met zelfde invulling dan snap ik dat je de basis van een brief door chatgpt laat uitschrijven en dan aanpast om verschillende zaken te highlighten.
Ik vond het frustrerend dat ik naast een cv, digitaal invulformulier met twee open vragen en referenties nog eens een motiviatiebrief moest schrijven.

2 likes

Bescheidenheid brengt je niks op de arbeidsmarkt. Doe wat je moet doen hoor. Ik ben zelf geen chatgpt-meid maar ga zeker anderen er niet op aankijken als ze het theater van solliciteren zich voor zichzelf vergemakkelijken.

10 likes

Ja hierin heeft ChatGPT mij ook geholpen. Vooral omdat je echt iets gericht op de vacature krijgt ipv die standaardzinnen. Ik moet nog altijd lachen als ze op werk zeggen meteen brieven van ChatGPT te herkennen, want ze geven ook aan dat ze mijn brief zo goed vonden, haha.

Uiteindelijk vind ik brieven vaak toch heel erg nietszeggend, want ze lijken uiteindelijk toch allemaal op elkaar.

@Huismus Wat goed dat deze persoon toch wel geschikt is! Hopelijk wordt het wat!

8 likes

Ben voor het eerst ongesteld sinds zwangerschap en was vergeten hoe oncomfortabel dat voelt. Vind mezelf echt zielig nu.

5 likes

Supergoed om op zo’n moment uit het raam te staren! dan kunnen je hersenen intussen even rustig verwerken wat er allemaal gedaan moet worden en gaat het daarna ongetwijfeld beter

4 likes

oh dit ook hoor, het lijkt me ook gewoon een kutbaan om dit altijd te moeten gaan lezen bij vacatures?

6 likes

Dat is het ook zeker! Onderdeel van mijn werk is de eerst selectie van kandidaten en ik ben blij dat bij een deel van onze vacatures een brief niet meer hoeft.

1 like

Dank voor je lieve berichtje (en de anderen ook!) :hugs:

Er was uiteindelijk gelukkig een fijn iemand die wel reageerde, en het even kunnen delen in een vrouwelijke omgeving - hoe stom het misschien ook klinkt - is eigenlijk het beste tegengif in deze situatie :grin:

3 likes

Wow ik zag net dat ‘nieuwe’ ariana grande liedje voor de eerste keer en ze ziet er echt zo ziek uit in de clip. Niet ziek als in cool, maar ziek als in kalend en graatmager. Haar hele borstkas is gewoon bot.

16 likes

Vond ik ook en de laatste tijd op fotos die ik tegenkom ziet ze er ook gewoon minder levend uit

6 likes

Wow :pensive:

7 likes

Die gebleekte wenkbrauwen helpen ook echt niet.

4 likes

Ik had gelijk ‘wat zonde’ in mijn hoofd maar dat is denk ik ook bodyshamen? Vind haar er in ieder geval niet gelukkiger uit zien dan hoe ik haar in mijn hoofd had.

3 likes

Vond die paparazzi foto van haar met Spongebob ook een beetje vaag. Ze leken wel verslaafd. Maar ja, zij zegt gezond te zijn en ik moet dat dan maar geloven

7 likes

Ja ik ben ook niet pro labels op mensen plakken, geen idee wat er gaande is, maar ik schrok er wel van.

2 likes

Ik heb dus sinds kort zo’n papasan stoel via MP gekocht en ik zit daar dus in te lezen en mijn kat vindt het ook fantastisch, die komt er steeds bij liggen :smiling_face_with_three_hearts:

8 likes

Deze quote wil ik printen en in een lijstje op m’n bureau zetten

3 likes