Wat je even kwijt wil #68

Ik vind het schandalig dat het zoveel verschilt. Waarom moet een zonnebrand hier 25 euro kosten? Ik snap best dat er prijsverschillen zijn, maar zoveel?

En prima dat je het heel Nederlands vind, ik was vooral nieuwsgierig naar het verschil. Aangezien ik niet bepaald dicht bij de grens woon is het dus voor mij niet meteen logisch om iets in Duitlands te kopen en ik me afvroeg of het het echt waard is om 1 of 2 keer per jaar naar Duitsland te rijden voor toiletartikelen (ja dus)

26 likes

Heeft veel te maken met inkoopvolumes, en daarnaast zijn er in duitsland weinig acties (bijv 1+1). In Nederland wel, dat is een keuze

1 like

Ja maar eigenlijk is het toch gek dat een product als zonnebrand zoveel duurder is in Nederland? Vooral de laatste jaren wordt er gehamerd op smeren smeren smeren, maar als je een klein budget hebt kan ik me heel goed voorstellen dat je daar niet voor kiest

5 likes

Waarom ga je hier zo serieus op in :joy:

31 likes

Ja maarja alsof l’oreal dan zegt ohja huidkanker is vervelend, onze zonnebrand is nu nog maar 2 euro.

6 likes

Ik heb nergens gezegd dat ik het niet breed zou hebben of iets te kort kom (ik zit ook nooit in het bespaar topic), maar ik ben gewoon echt verbaasd dat de verschillen zo enorm zijn. Ik vind het (los van het prijsverschil) belachelijk dat iets als zonnebrand of tampons zo onwijs duur moet zijn. En als dan zie dat het in Duitsland dus zoveel goedkoper is, vind ik dat ergens schandalig ja.

@Luzarl zelfs met acties is het verschil nog groot.

11 likes

Ja klopt dat weet ik, ik heb er gewoond.

Ik vind het ook wel heftig om gelijk erbij te halen dat je geen schandalig mag zeggen, want we hebben het hier allemaal financieel zo goed op het forum. Mag je dan nooit klagen en moet alles zo enorm serieus genomen worden?

Dan sla je elke discussie dood en mag je nooit benoemen dat je iets hartstikke duur vindt, omdat je toevallig modaal verdient? Mag je wel klagen als je een Wajong krijgt? Of pas bij een bijstandsuitkering?

Verzorgingsproducten zijn in NL gewoon een stuk duurder. Komt door grotere inkoop en dergelijke, maar ook omdat veel merken van oorsprong Duits zijn of in DLD worden geproduceerd. Dat speelt volgens mij ook een grote rol.

50 likes

O ja ik kwam hier om te zeggen dat ik vandaag heel vies gebruncht heb met broodjes knakworst met zuurkool, ketchup en mosterd. Had ik ineens zin in toen ik dat blik ergens achterin mijn voorraadkast ontdekte. Heerlijk thuiswerken zonder man en kind, dan hoef ik niet verantwoord te eten.

39 likes

Haha heerlijke maaltijd en vooral in combinatie met deze tropische temperaturen! :joy: Heb er nu ook wel zin in.

1 like

Net voor de eerste keer met echt fijn weer naar mijn werk kunnen fietsen, als ik nu terug kijk naar waar ik een jaar geleden stond is het zo een verschil :smiling_face_with_three_hearts:

30 likes

Heb een uur vrij tussen 2 privĆ© afspraken in (onder werktijd, maar hoef niet meer te werken), dus zit ff in de zon met een boek en een ijsje. In de baas z’n tijd🄰

20 likes

Ik ben op istanbul airport en een dadelsmoothie kost hier bijna 20 euro!!! En een cappuccino €11. Wat de fuck. Is dit op Schiphol ook zo erg?

4 likes

Ik stond mijn auto te wassen / te stofzuigen bij de wasstraat en een man kwam op me af om me wat te vertellen. Stond al klaar voor een portie mansplaining, maar hij had oprecht goed advies dar er een matten uitklop machine stond :upside_down_face:

15 likes

Ik ben officieel geslaagd voor mijn opleiding tot praktijkverpleegkundige :partying_face:

174 likes

Ja. Alles op vliegvelden is toch gewoon tering duur?

1 like

Ja geen idee, ik haal nooit wat. Maar nu een overstap van 7 uur dus ik moest wel.

2 likes

Blijven doen en het gaat echt steeds beter worden, beloofd!

4 likes

Ja lekker bezig! En gewoon blijven doen en misschien wat meer gas geven met de koppeling nog wat in. Dan maak je maar wat ā€œstoereā€ geluiden, slaat je auto wel minder van af en het vraagt echt even tijd om te wennen, lekker veel rijden!

7 likes

Ah ik voel helemaal je stress als ik dit lees! Maar wil je ook geruststellen dat het echt wel goed komt, heel herkenbaar van toen ik mn eerste auto kocht. Heb je iemand waarvan je het wel ok vind als die bij je in de auto zit? Soms kan die helpen je juist wat gerust te stellen en tips geven. Maar het is echt kilometers maken, ook met heuveltjes. Als het een paar keer goed gaat geeft het echt een boost zelfvertrouwen.

Misschien als ultieme exposure gewoon 10x een rondje rijden langs zo’n stoplicht? :sob:

2 likes