Update van dit verhaal. 2 huizen verder staat een huis leeg dat wordt verbouwd vanuit woningbouwvereniging. Nu kwamen we erachter dat de balkondeur en alle ramen daar wagenwijd open staan en door de wind dus constant open en dicht slaan. Ik heb de woningbouw gebeld maar die vonden het niet urgent genoeg om vandaag langs te komen, misschien dat het morgen gaat lukken (wat ik raar vind, maar het was normale gang van zaken als er geschilderd is in een huis???). Ik was ook niet de eerste die gebeld had, er waren meer buren die al een melding gemaakt hadden.
Heb toen bij een aantal buren aangebeld om aan te geven wat de situatie is en ben er zo ook achter gekomen wie de politie gebeld heeft vannacht. Haar argument was dat ze bang was om ons vals te beschuldigen van overlast, en dat ze daardoor niet wilde aanbellen. Ze had zich al heel de middag geĆ«rgerd aan het geluid en om 2 uur ās nachts was ze het zat en had ze de politie maar gebeld en ons adres doorgegeven. Heb haar verzocht om de volgende keer als ze denkt problemen met ons te hebben, ze eerst bij ons aan mag bellen voordat ze de politie inschakelt. Haar man leek dat verzoek wel te begrijpen, zij wat minder. Van hem kreeg ik nog een zachte āsorry voor de overlastā toen zān vrouw al was weggelopen bij de deur en hem niet meer kon horen. ![]()
![]()