Doordeweeks ook
Waarom gaan stelletjes samen boodschappen doen? Er liepen net echt meerdere van die stellen rond in de supermarkt, met een man die glazig voor zich uit staart en een vrouw die door de winkel hupst en steeds dingen in het karretje gooit.
Of nog erger: met z’n tweeën uitgebreid alle tomaten betasten om samen te bepalen welke er gekocht gaan worden. Moet dat echt samen?
Ik heb deze vraag eens gesteld tijdens de coronaperiode (want toen mochten er maar een bepaald aantal mensen binnen en vond ik het echt bizar idioot dat stelletjes dan samen boodschappen gingen doen) maar schijnbaar vinden mensen dat dus leuk en gezellig
Die mensen moeten echt een hobby zoeken.
Als we samen gaan (wij wonen naast een supermarkt en gaan elke dag), dan is het gedeeld leed.
Vooral om tassen/zware dingen te tillen Kan het prima zelf maar heb daar soms gewoon geen zin in
Lampje van mijn oven is al zeker twee jaar kapot maar ik vergeet gewoon altijd als ik langs de Praxis fiets om één te kopen. :’) Gelukkig kwam mijn vader toch al deze kant op straks en woont hij ook nog eens bijna naast een Praxis dus ik kan straks eindelijk mijn eten weer zien in de oven lol.
Mijn man en ik spelen dit nu bijna dagelijks met mijn kinderen van drie en vier. Echt een top spel.
Ja of jij zou eens moeten ervaren hoe het is om samen te zijn met iemand waarmee alles leuk is
Er is ook een Theo Van Gogh herdenking vandaag dus dat zal extra gezellie worden straks
Yikes
Zodat we samen sneller door de supermarkt gaan dan wanneer we alleen zijn. Mijn man staat dan ook niet glazig voor zich uit te staren en weet gewoon wat we moeten hebben.
En ik (wij) het handiger vinden zodat we ook samen kunnen sjouwen.
Vind je niet dat het best makkelijk is en dat ding langzaam gaat? Ik kan me nog herinneren van m’n studententijd dat een paar mensen hem hadden opgevoerd zodat ie sneller ging
Wij doen ook vaak boodschappen als we toch al ergens heen gaan, vanaf komen of samen naar andere winkels moeten. Dan blijft niet een van de twee in de auto zitten of buiten staan.
Nee het is helemaal mijn niveau
Omdat de boodschappen bij ons een gezamenlijke verantwoordelijkheid is. En we allebei een hekel hebben aan boodschappen doen en dit het wat verzacht. Zodat de mental load van bedenken wat te eten niet bij een persoon ligt, zodat mijn man niet aan het einde 5 chocoladerepen koopt en ik 3 zakken chips
Die Tippi Hedren is echt gek. Ben je getraumatiseerd door the Birds en dan ga je daarna zo’n film maken waarbij je kind gevaar loopt.
Maar bedenken jullie dan in de winkel wat je gaat eten? Dat lijkt mij helemaal verschrikkelijk.
We bedenken vaak wel het avondeten voor een paar dagen van te voren. Maar sinds we niet meer op de kleintjes hoeven te letten doen we als we alleen zijn toch vaak meer impuls aankopen. Deels uit overprikkeling.
Nu het toch over boodschappen gaat. Net op een zaterdagmiddag naar een retedrukke appie geweest. Kom ik nooit, maar heb die postcodeloterij cadeaukaart van €12,50 en heb komende week wat deelnemende producten nodig. Dus ik de drukte getrotseerd, 3x bijna gevloerd door een kind met zo’n klein kutwagentje die voor mn voeten werd gegooid. Kom ik bij de kassa, €1 korting??? Dus ik dacht nouja zal wel aan mij liggen, zal wel niet goed naar deelnemende producten of kleine lettertjes hebben gekeken. Kijk ik thuis op de bon, staat erop dat t saldo van die kaart nu €0 is. Dus er stond maar €1 op ipv €12,50. Gelukkig krijg ik een nieuwe. Alleen volgende keer ga ik niet op zaterdagmiddag