Wat je even kwijt wil #70

Nee, kauwgom is plastic. :face_vomiting:

Kauwgom zit vol microplastics. Is dat gevaarlijk? | EOS Wetenschap

2 likes

Ik vind het wel fijn om gewoon een beetje dom te kauwen op een smaakje. Slik het niet door, maar spuug het uit. Ken iemand die het wel doorslikt, maar vind dat dan weer wel heel raar.

3 likes

wejo het is zo fucking droog dat er net een stuk middenberm in de fik stond hier in de wijk??? wsslk door een sigaret die uit het raam gegooid was. leip zeg

5 likes

Ja echt bijna altijd

5 likes

Dat Anke ook een stukje over zichzelf moet vertellen en dan komt met wat haar partner Peter een keer tegen haar zei :confused:

5 likes

en hij is de EERSTE en ENIGE man die menstruatie op de kaart zit in NL

er zijn dus blijkbaar géén mannelijke gezondheidswetenschappers en onderzoekers

good to know.

15 likes

Nauw verholen conservatieve propaganda.

Vanaf hier naar ‘vrouwen moeten niet werken maar voor de kinderen zorgen want dat past veel beter bij ze’ is een slippery slope. En voor je het weet zijn we weer handelingsonbekwaam.

(ik chargeer, maar dat biologische determinisme M/V is echt een conservatief hondenfluitje)

22 likes

echt heel kut dat zoiets belangrijks als aandacht voor menstruatiecyclus en vrouwenlichamen weer gekaapt wordt door dit soort onzin :weary: doet de zaak niet echt goed

18 likes

true, janken dit en mijn baas hierdoor maar denken dat hij er goed aan doet. Ik moet eerlijk bekennen dat ik heel die website niet eens doorgenomen heb. Maar goed, ook niet mijn beslissing haha.

3 likes

Maar je zou dit wel kunnen benoemen toch? Misschien kan er dan nog voor een andere partij gekozen worden

7 likes

Ja zou hem wel even kunnen mailen hierover in iedergeval met mijn (jullie) bevindingen en de screenshots, zou misschien wel voldoende moeten zijn om misschien een andere afweging te maken!

8 likes

Moet er echt niet aan denken om het op mijn werk over (mijn) menstruatie te hebben hoor. Valt wat mij betreft gewoon onder alles waar je je voor kunt ziekmelden als je er teveel last van hebt en ik hoef al helemaal geen aangepast rooster/taken aan de hand van mijn cyclus. Laten we dit gewoon lekker ouderwets doodzwijgen op de werkvloer.

6 likes

Whaha ik ga hier zo lekker (of juist slecht) op.

Trudy in haar voorstelstukje:
“Ik werk als integraal orthomoleculair-, natuur-, leefstijl- en homeopatisch arts”
Ze is in ieder geval wel eerlijk, 4 verschillende manieren om te zeggen dat je een kwakzalver bent.

“Als kind wilde ik al ‘iets’ met de natuur, dieren of mensen gaan doen. In de studie geneeskunde vond ik te weinig ‘natuur’ terugkomen. Ik heb daarom na mijn studie geneeskunde 12 jaar in het bedrijfsleven gewerkt”
Geneeskunde is te weinig natuur
DUS JE GAAT IN HET BEDRIJFSLEVEN WERKEN???

Deze meid is niet lekker hoor. Heb haar voor de zekerheid nog even in het BIG-register gezocht maar ze is wel echt arts. Helaas.

@Barbamama vind het ergens wel lullig voor je dat je denkt dat je baas iets leuks aanbiedt (en dat enthousiast met ons deelt) en dat het dan zoiets blijkt te zijn :sob:

26 likes

Het leven zou beter zijn met meer van dit soort berichten in het nieuws haha

3 likes

Ja sad times wel hoor. Misschien is mijn baas ook wel teleurgesteld en dacht hij ook iets goeds te ondernemen haha

8 likes

Ik vind zijn intentie wel super! Maar dan liever via een voor vrouwen door vrouwen partij :blush:. En eerlijk, jullie als menstruerende medewerkers kunnen daar zelf ook veel over delen toch?

3 likes

Wat mij betreft ook, maar ik weet dat je in een aantal bedrijven standaard een afspraak bij de bedrijfsarts krijgt als je 3 keer of meer ziek hebt gemeld in een jaar. Dat is dan wel weer kut dat je dan gelijk bekend staat als die ene die altijd ziek is als je vaak last hebt van je menstruatie.

3 likes

Ja toch?? Kan er geen topic geopend worden met “positive news” ofzoiets voor in deze donkere dagen

5 likes

Mijn baan is echt geweldig maar ik heb na twee maanden echt al nood aan vakantie omdat het zo druk en chaotisch is :sob:

8 likes

Ik zeg doen!! Wel leuk als je een kutdag hebt en je ziet de positieve veranderingen op de wereld. Geeft weer wat hoop

2 likes