En dat je ook geen menthols kunt kopen, waren de enige sigaretten die ik rookte. Een gewone marlboro zou niet even goed smaken.
Klopt! Ik rookte vaak die dingen die je kon inklikken van malboro met nog extra menthol smaak. Goed (en heeeeel soms jammer) dat je dat niet meer kan kopen, rookt veel te makkelijk weg. Een gewone sigaret wordt ik snel misselijk van.
zitten er nergens bemande 24 u tankstations in de stad bij jullie 🫨
Same! Geef me een glas wijn en de sigaretten komen weer op tafel. Gelukkig op overige momenten nooit de behoefte meer, dus dat scheelt wel.
Ja vast wel ergens helemaal in de buitenwijken, Overvecht noord of kanaleneiland zuid oid? Aan de snelwegen.
Utrecht is een dorp eh! Ik hang de theorie aan dat Nederland 3 grote steden heeft en daarna worden het kleine steden met kleine centra waaraan later omliggende samengevoegde dorpen zijn vastgegroeid (Utrecht en Eindhoven, stad 4 en 5 van NL). Alleen Adam/Rdam/DH hebben trams binnen de stad en een stadscentrum dat je niet binnen een kwartier doorkruist. De rest van Nederland zijn gewoon hele grote dorpen dus.
Ik was om 06.15 uit huis vertrokken richting de bushalte om naar werk te gaan, zie ik onderweg een jong tam konijntje zitten. Ik denk shit, die gaat het niet overleven in het wild met al die auto’s. Ik sta daar even te kijken, wil de dierenambulance bellen maar die is nog dicht en opent pas om 9 . Dus ik bel mijn man wakker om te vragen of hij met eten naar beneden kan komen (vond hij niet zo leuk in eerste instantie), en wou het transportmandje van mijn kat ophalen om hem daarin te vangen. Bij terugkomst was hij weg en ik moest ook echt de bus pakken want ik kwam al laat…merk wel dat ik ongesteld moet worden want was echt aan het janken dat ik dat konijntje niet kon redden.
Ik heb best wat moedervlekken en ben heel bang dat -als ik ooit een teek heb- hem niet herken.
Nou, ik heb dus vaak korstjes (van bramenstruiken enzo) en was gisteravond aan het krabben (net onder de knie) en kwam er opeens achter dat het een teek was en geen korstje. Klein zwart puntje, soms zijn ze echt zo klein.
2e teek in 2 dagen ook echt (maar goed, score valt nog mee gezien ik 5-6uur per dag in bos ben)
Uuulghhh al deze teek verhalen doen mij geen goed ga vanaf vandaag in drie dagen iets van 40km wandelen in het bos en ik heb een beetje een tekenfobie
Lange broek aan, niet de bosjes/hoge gras induiken scheelt wel veel
m’n droom
Ja het is voor mij echt te warm voor een lange broek maar zal inderdaad proberen de bosjes en het lange gras te ontlopen
Na misschien wel 50 sollicitaties te hebben gestuurd afgelopen half jaar ben ik eindelijk uitgenodigd op gesprek. Het is nog geen nieuwe baan, maar het feit dat ik überhaupt uitgenodigd, geeft me toch weer een beetje hoop.
Mijn ouders zijn soms te lief. Ik had gevraagd of ze mee konden naar het zkh vandaag en dat kon. Ze moesten alleen wel meteen na het onderzoek weg, want ze hadden kaartjes voor Banksy in Adam. Helemaal prima. Blijkt nu dat die kaarten qua tijd precies aansloten op mijn afspraak en de het dus nooit zouden redden om op tijd in Adam te zijn. En nu kunnen ze die kaarten dus niet meer gebruiken.
Heb al gezegd dat ze van mijn nieuwe krijgen uiteraard, maar dat hoeft niet zeggen ze. Hebben ze pech, die krijgen ze gewoon.
is niet nodig hoor, ze jeuken, dus als je kijkt waar je krabt zie je het wel.
Ongevraagde tip maar heb je gekeken naar de reden waarom je eerder niet werd uitgenodigd? Het kan natuurlijk zijn dat dit normaal is in deze sector(en) maar bijvoorbeeld ook dat het aan je brieven ligt.
Hopelijk heb je het niet meer nodig en leidt deze uitnodiging je naar een fijne nieuwe baan. Zo niet, dan loont het mogelijk je brieven een andere insteek te geven
Ja, ik kom van een burnout en reïntegratie tweede spoor waardoor ik nu werk in een sector die niet geheel de sector is waar ik in solliciteer. Heb loopbaanbegeleiding gehad en krijg altijd complimenten over mijn brieven maar de sector is gewoon erg lastig. Komen vaak 50+ brieven per vacature binnen dus als iemand meer recente, relevante werkervaring heeft, gaat die snel voor.
Ah duidelijk! Dan doe je al wat je kan. Ik dacht ik check het even want als ik 100 sollicitanten heb, nodig ik daar al zo’n 70-80 niet van uit omdat hun brief niet goed is. Sommigen zijn gewoon slecht, maar er komen ook veel te algemene brieven binnen. Dat is gewoon zonde.
Ah dat is een hele goede, thanks