Ah wat shit, sterkte daarmee. Jij kan dit! Hopelijk is de avond snel voorbij en kan je straks lekker je bed in duiken. Morgen weer een nieuwe dag.
Wat je niet moet vergeten is dat roken niks verandert aan de situatie waar je in zit. Mensen die nooit roken/gerookt hebben ervaren ook wel eens stress en die kunnen daar ook mee omgaan.
Het is niet nodig om hierdoor weer te gaan roken.
En @Florence, thx! Dat is zeker waar.
En ik weet ook dat ik gegarandeerd spijt heb als ik het wel ga doen. Dus ik probeer de gedachte heel hard te negeren. Ik heb de achterdeur alvast op slot gedraaid als een soort barriĆØre .
Ja en het helpt je ook echt niet. Want waarschijnlijk wil je gestopt blijven. Je ontzegt jezelf echt niks door het niet te doen
Ik had toen ik gestopt was en dacht en nu moet ik roken een bol wol liggen en dan ging ik vingerhaken. Gewoon een lange sliert net zo lang tot de behoefte afzakte
Dag erna weer uithalen en dan als het nodig was pakte ik m weer. Dan deed ik iets anders met mijn handen zeg maar
Inmiddels echt al eeuwen gestopt en toen twee jaar geleden ik mijn man net op tijd in het ziekenhuis kreeg wilde ik weer beginnen want stress en toen schrok ik zo wat het kostte dat ik nog altijd rookvrij ben haha
Oeh wel koor? Met allemaal gekleurde kleding?
Haha ja, was jij er ook? Of zing je in dat koor?
Ik zing in dat koor! Maar was er zaterdag niet bij
Wel super leuk dat je bent komen kijken!
Ik heb ook voor het eerst in mān leven gisteren twee teken van mān voet moeten plukken
Hahahaha ja, van dat geld kan je echt veel leukere dingen doen.
En ik kan die stress ook beter bij de bron aanpakken, maar zo simpel zijn de dingen niet altijdā¦
Over een tijdje ben ik vast blij dat ik vanavond niet gezwicht ben.
Kan je misschien ook iets Ć”nders bedenken om vanavond even met het stressgevoel te dealen? Dat is toch ƩƩn van de eerste stappen bij verslaving: de momenten waarop je er naar grijpt en het ānodigā hebt (voor je gevoel) iets anders ter vervanging vinden.
En dit is dan ook het punt waar mensen dan zo in de andere verslaving rollen Dus misschien geen wijntje pakken haha maarā¦. Iemand bellen? Heel lang douchen? Een domme film kijken? Seks? Yoga? Wandelen? Dansen?
Hoop iig dat je nog steeds rookvrij rondloopt!
Wat mij hielp was de gedachte dat stoppen met roken niet moeilijk is, je hoeft maar 1 simpel ding te doen om het te laten slagen, en dat is gewoon niet roken. Misschien helpt het jou ook. En de zin in een sigaret duurt meestal maar een paar minuten, dan ben je weer afgeleid en iets anders aan het doen/denken.
Ze zeggen dat de echte trek in een sigaret maar 5 minuten duurt. Misschien helpt dat om het wat beter te overzien?
Ik ben meerdere malen weer begonnen met roken bij stress maar het heeft nooit de stress verminderd. Het gaf juist nog extra gevoelens van falen en schaamte.
En uiteindelijk wilde ik altijd weer stoppen en dan moet je weer door dat klote afkicken heenā¦
Mij kon het soms helpen om de nadelen te bedenken: stinken, schaamte tov anderen, het āketterbeleidā tegenover roken tegenwoordig, absoluut het geld wat je eraan kwijt bentā¦
En ik kocht vaak iets anders van het geld van een pakje. Iets voor een hobby, een film huren, een fidget om in je handen mee te friemelenā¦
Je kunt dit! Het is het echt niet waard!
@Hippe_kikker @Junebug85 @sashiko aaah mega lief al jullie bemoedigende woorden! Ik lig inmiddels in bed en heb de verleiding weerstaan. Het is inmiddels ook wel gezakt. Het is ook zoān stomme gewoonte, en het blijft dus na het stoppen ook nog best even in je systeem op dit soort momenten.
Ik vond het waanzinnig! Wat een avond! Ik ben bevriend met een vrij nieuw koorlid. Kleine wereld toch weer
Hoe gaat het bij jou eigenlijk, stoppen (je hoeft er niet op te antwoorden als je dat niet wilt), vond het zo knap dat een halfjaar stoppen was gelukt! Zoān stomme hardnekkige verslaving
Maar echt, ik ben nu denk ik ruim 10 jaar gestopt en heb nog steeds op bepaalde momenten die craving. Ik heb alleen geen ruggengraat dus laat het lekker gaan. Als ik eenmaal 80 ofzo ben dan gaan al mijn principes wel overboord en vind je me ergens paffend op een rollator buiten.
Nog steeds lastig ik had pas (vond ik toen) de perfecte oplossing bedacht in de vorm van een vape zonder nicotine. Mn verslaving praatte het helemaal goed. Maar ik merkte al na 1 keer aan dat ding lurken dat de verslaving gelijk al terug kwam. Ook gelijk weer mee gestopt.
De gedachte dat het ergens voor helpt is zo ontzettend hardnekkig. En het heeft bij mij ook een beetje āfuck iedereenā vibes maar het is vooral fuck mezelf helaas.
De drang om āechteā sigaretten te kopen wordt wel steeds minder gelukkig. En de rest is iets voor in therapie met emotieregulatie haha
Lief dat je het nog weet en er naar vraagt!
Ik heb weer eens een nachtvlinder in huis, vind die serieus enger dan spinnen
Voor ons gestopte mensen met heel af en toe een craving, in mijn geval alleen als ik heb gedronken, is het dus super handig dat je eigenlijk nergens meer sigaretten kan kopen. Na 12 uur kan dat in Utrecht gewoon nergens (denk ik?) tenzij je helemaal richting een snelweg gaat voor een tankstation (en misschien dan niet eens?).