Alleen de kater die je ‘s avonds al krijgt is echt hel vind ik.
Klopt, ben ook eventjes trots op mn ruggengraat (de rest ging wel door) maar voel mij ook wel een beetje saai hahaha
Ik moet eerlijk zeggen dat ik van de klap niet veel meer weet. Ik deed een ander liedje op, keek naar voren, schrok ergens van (een dier denk ik) en uit reflex gooide ik mn stuur om. Links tegen een boom. Links ook airbags uit.
@Telefoonnummer jaa de boom had wel schade. Maar dacht ivm verzekering dat je ook altijd moest blazen dus dat daarom de politie sowieso moest komen. Zeker omdat mn auto niet meer verder kon rijden
Volgens mij alleen als er meerdere personen bij betrokken zijn, maar pin me er niet op vast. Heftige foto joh!
Je zei dat je geen lichamelijke schade hebt maar ben je wel nagekeken bij de huisarts? Het ziet er heftig uit qua klap die je gemaakt hebt!
Ik kwam net op het station aan, rijden de treinen niet. Dus ik ben nou terug naar huis, maar ik ga eerst even lekker in de rij staan voor de supermarkt tot ie opengaat. Dat heb ik echt nog nooit gedaan denk ik.
Door al die linkedin posts gisteren droomde ik vannacht dat ik een mega cringe bericht had geplaatst dat ik een nieuwe uitdaging zoek. ![]()
Ik heb dit gisteren écht gedaan ![]()
Ik droomde dan weer over zwemmen met dolfijnen in Rotterdam ![]()
Ik had gisteren mijn eerste dag flexijob in een bakkerij met tearoom. Moest al om 5u30 starten (winkel gaat open om 7u) om alles voor te bereiden en echt, een niet aflatende stroom van mensen heel de tijd. Ik hoop maar dat ik niet teveel mensen een verkeerde bestelling heb meegegeven want om al die verschillende broden en pistolets uit elkaar te houden is soms best een uitdaging, zeker als je steeds het gevoel hebt onder tijdsdruk te staan omdat je mensen natuurlijk zo snel mogelijk wil bedienen. Ik vermoed dat het volgende keer al wat beter zal gaan maar heb nu vooral een mengeling over me heen van fier zijn dat ik iets nieuws doe, en verontwaardigd/onzeker omdat het nog niet allemaal ging zoals ik wilde.
Oh wat heftig. Wat zul je enorm geschrokken zijn ![]()
Goh dat weet ik eigenlijk niet, ze werken daar met heel veel studenten en flexi’s. Ik weet zelfs niet hoeveel mensen er vast in dienst zijn dus of die concurrentie daar echt speelt weet ik niet. Ik snap je vragen wel hoor en ik denk dat in België ook veel horecamedewerkers slecht betaald worden voor het harde werk dat ze doen. Voor mij is het idd gewoon goed meegenomen dat ik wat extra’s verdien al is dat zelfs niet de hoofdreden. Ik heb als vaste job een administratieve functie en wilde echt meer contact met mensen en fysiek bezig zijn. Dat is in elk geval al geslaagd ![]()
Hier in Nederland heb je Staffyou! Zelfde concept en daar doen ervaren medewerkers idd elke keer de onervaren medewerkers inwerken. Maar vaak blijven de mensen wel hangen en blijven ze reageren op dezelfde taken. Vind het een ideaal concept.
ja daar knap je echt van op! veel plezier gewenst ![]()
Ja hebt helemaal gelijk! Studentenjobs zijn overigens net zo, ook beperkt in aantal uren en volledig onbelast.
In Nederland is dan wel weer veel erg laagbetaald jeugdwerk, dat is hier veel meer beperkt.
Oh sorry ik was niet duidelijk, je hebt gelijk in je kritiek op het flexijob systeem! Ik reageer op het verkeerde bericht. Flexijobs zijn geen zelfstandigen en volgens mij is zo’n constructie met zelfstandigen hier niet gangbaar, maar ik kan me vergissen want ik zit totaal niet in die sector.
En ja, hier is minimumloon veel hoger voor jongeren, maar voor de werkgever veel goedkoper dan een gewone werkgever omdat het dus ook niet belast wordt! Op zich natuurlijk chill dat jongeren beter verdienen (al is het beperkt hoeveel uren ze onbelast mogen werken), maar voor de vaste werknemers kan het wel vervelend zijn omdat zij de werkgever veel meer kosten.
Ja echt typisch belgisch " de loonkosten zijn te hoog dus laten we extra achterpoortjes inbouwen dat het probleem niet opàlost en een nieuw probleem creëert omdat mensen minder sociale rechten opbouwen"
Je hebt steeds meer mensen die nu dus 4/5e gaan werken icm. flexi omdat het netto wat mee ropàlevert en dan uiteindelijk zich bekaaid voelen omdat het een negatief effect heeft op hun pensioen.
Ja dat laatste is volgens mij precies de intentie. En dat we het normaal gaan vinden dat je meer dan 1 full-time werkt.
Oh en niet te vergeten: de flexijobs zijn er ook voor gepensioneerden…
Ja echt degoutant, en typisch Belgisch.
Mijn tinfoil hat is dat dit bewust gedaan wordt aangestuurd door bepaalde partijen (NVA) om het systeem gewoon verder af te doen brokkelen en over x jaar te kunnen zeggen dat het systeem niet werkt en we weer verder moeten splitsen. De Waalse ruk naar rechts is daarom wss een probleem voor hen haha (Bouchez als mini-trump wannabe buiten beschouwing gelaten).