M’n vriend speelt een spel op de playstation en daar hoor je de hele tijd zo’n vogeltje fluiten op de achtergrond. Die heeft zo’n heel herkenbaar fluitje en dat deed me echt aan vroeger denken toen ik daar in het voorjaar elke ochtend op m’n kamer mee wakker werd Blijkbaar is het een tjiftjaf. Maar goed nu zit ik dus helemaal in de vogelfluitjes en ik heb echt het idee dat ik tegenwoordig veeel minder van dit soort vogeltjes hoor?
Aah snap je gevoel, ik moet ook glutenvrij eten. Kom net terug van een solo werktrip in het buitenland. Alleen eten is nu juist zo leuk omdat ik dan via de find me gluten-free app de leukste glutenvrije tentjes kan opzoeken die ik wil bezoeken en ik hoef niemand daarvan te overtuigen/mee te slepen. Voel me daar soms schuldig over tegenover mijn reisgezelschap. Oja en nog een voordeel als je alleen eet is dat de bestelligena/borden niet verwisseld kunnen worden. Zo had ik laatst perongeluk het bord gluten pasta van een vriendin gekregen toen we op reis waren en zij mijn glutenvrije pasta 🫠.
En echt niemand kijkt ervan op dat je alleen eet! Al helemaal niet in een stad. Ik kijk vaak een beetje om me heen, mensen kijken of zit een beetje op mijn tel. Nja, hopelijk heb je er wat aan, Iig heel veel plezier op je trip!
Is dat een fijne app? Ik zoek zelf meestal via insta naar gv plekken omdat ik dan goed kan inschatten hoe betrouwbaar/coeliakieproof ze zijn. En inderdaad, juist heerlijk om ergens solo te gaan eten.
Zullen we een gv eetclub beginnen, dat mis ik nou echt in mijn leven!
Ja echt een goede app, heb zelfs een premium abonnement genomen. Echt heel goed voor reizen over de hele wereld. Je kan ook filteren op bijvoorbeeld beste rating en dan door de reacties scrollen kan je goed beoordelen op veiligheid.
Het is in de winter sowieso wel wat stiller met vogeltjes hoor! Doordat sommige vogels op een warmere plek overwinteren en sowieso omdat ze stiller zijn dan in het broedseizoen. De tjiftjaf bijvoorbeeld overwinter volgens mij elders en komt meestal vanaf maart weer in NL, en als je er dan op let kan je die makkelijk overal horen! Dus ik bedoel, misschien lijkt het zo doordat je er nu even op lette.
Het maakt natuurlijk wel een beetje uit waar je woont of je bevindt, haha, maar ook in stedelijke gebieden (met een beetje groen) kan je die vogeltjes wel horen als je er op let en ze zijn actief maar goed overall gaat de (tuin?)vogel populatie wel achteruit geloof ik
Ik ben een week ziek geweest van mijn werk en tbh: ik zou morgen wel weer kunnen beginnen maar ik vind dat ik wel 1 dag ontspanning verdien na die ellende.
Ik heb alleen vanavond ook nieuwe highlights in mijn haar gedaan, wenkbrauwen geverfd en zelfbruiner op gedaan dus ik ga woensdag weer werken; looking good want ook nog afgevallen door de buikgriep.
Niet mijn beste idee/planning ooit
Als ik tegenwoordig iets deel met mijn moeder zeg ik er op voorhand bij: in wil alleen positieve dingen horen die je te zeggen hebt.
Zij ziet in alles beren op de weg of maakt iets negatief waar ik enthousiast over ben. Echt tackelen aan de voordeur haha. Die van mij waarschuwt al voor oppassen op je spullen en niet je dure ring dragen he, als ik naar Amsterdam ofzo ga😂
Wel op eigen risico, want alsnog weet ze het wel te verdraaien. Laatst bij een huis dat ik leuk vind ‘wat vind je van de muren?’ ipv haar eigenlijke gedachte, wat zoiets zal zijn geweest als ‘die muren moet je stuken, dat is duur, zou je dat wel doen???’ haha Oh wat erg.
Ik kwam net thuis van werk en toen bedacht m’n vriend dat het gezellig was om samen naar de bakker te lopen om gebakjes te halen. Dus dat hebben we net gedaan, door de regen en nu hebben we 4 gebakjes en gaan we thee/koffie zetten voor erbij. Ik vind dit zo gezellig
Na een hele winter bijna niet ziek te zijn geweest nu opeens sinds gisteren buikgriep te pakken (denk ik, heb dit nog nooit eerder gehad) en dat in mijn verjaardagsweek + net wanneer ik iemand nieuw aan het daten ben… Begon gisterenavond met buikpijn, dan diarree, hoofdpijn en uiteindelijk ook overgeven. Ik heb gisteren al bijna in mijn bed gepoept, ik stink, ik ben eenzaam en alles doet pijn. Vandaag wel niet meer overgegeven maar moet nog steeds om de zoveel tijd naar de wc lopen. Jezus christus, dit is zo afgrijselijk, vooral het besef dat ik helemaal op mezelf ben en eigenlijk op niemand echt kan rekenen… Nouja, nee, vast wel mensen die me zouden helpen als ik her vraag maar niemand waardoor ik wil geholpen worden in deze vreselijke en kwetsbare toestand waarin ik me bevind ofzo.
Oke edit: toevallig krijg ik terwijl ik dit post net een bericht van mijn date dat hij me morgen wel wilt komen bezoeken, maar het is allemaal nog zo nieuw dat ik een beetje schrik heb om me in deze staat open te stellen ofzo?
Ik zou zeggen nee sorry ben ziek.
Ja maar ergens heb ik ook wel nood aan wat zorg ofzo. Ik ga gewoon duimen dat het morgen wat beter is!
Ik zou toch echt liever 5 anderen vragen om te komen zorgen voordat ik dit aan mijn nieuwe date vraag in deze toestand
Nou als er een risico is dat ik in m’n broek zou poepen zou ik niet willen dat een nieuwe date langs komt. Aan het stinken kun je iets doen, maar stel je voor dat je moet hoesten of niezen en je broek zit vol, nee dankje 🥹
Buikgriep is echt heel besmettelijk dus alleen daarom al zou ik niemand willen zien
Nou ik vind het ook lief en leuk en fijn klinken dat je je date wel wil zien in deze staat en dat hij wil langskomen hoor @jigglypuff
(Los van of je het met besmettelijkheid moet willen)
Haha ja was het eerste waar ik aan dacht wil je een ander toch niet aan doen
Ik haaaat fietsen in de sneeuw. Ik dacht ‘vaak ben je te bang’ en ging expres een beetje harder fietsen en toen bij de bocht gleed ik onderuit
En nu is m’n mandje zo hahaha
Gelukkig heb ik verder niets, behalve een beurs onderbeen.
Oh noo haha
Maar wel classic, zodra ik denk “vaak ben je te bang” ga ik ook al-tijd op m’n muil