Voor het eerst zonder je baby is toch ook gewoon gek als je zo’n hele tijd onlosmakelijk verbonden bent geweest. Denk dat dat voor de meeste moeders wel een indrukwekkend moment is.
Mijn overbuur is aan het verhuizen en ik hoop echt dat er weer een normaal, chill iemand gaat wonen. Dat is soms wel een uitdaging in deze flat. Mijn verdieping is lekker rustig, maar dat is op andere verdiepingen wel anders.
Wat een lief gebaar. Lekker genieten.
Noh, ik ben nu wel over de 5 kilo
En er zitten nog steeds een heleboel vijgen eraan.
Die boom deed jaren niks en nu lijkt het net alsof ‘ie aan de anabolen zit.
Ik had niet zo’n goede week, maar vanmorgen besloten een selfcare dag te maken
Nou het heeft geholpen, heb echt een chille dag gehad.
Hardgelopen, beetje gepoetst en wat boodschappen/pakketjes gebracht, in de tuin gewerkt, in de tuin gelezen, koekjes gemaakt en net uitgebreid gedoucht.
Lig nu op bed te wachten tot de koekjes klaar zijn en dan ga ik lekker in bed verder chillen
Wow 5 kilo is wel heel veel!
Maar het is denk ik een goed vijgenjaar, want onze ‘boom’ (nog meer een struik) is ineens twee keer zo groot geworden en heeft megaveel vijgen. Ik ga morgen ook eens oogsten, denk dat ik er ook wel minimaal een kilo afhaal.
Nog tips wat ermee te doen?
Jam maken. Dit keer ga ik het wecken in goedkope port, voor de kerst. En verder vooral het wegslijten aan vrienden of collega’s
Jaloers, onze vijg doet niks haha. Vorig jaar gepland maar hij verliest alleen steeds al zn bladeren.
Ik heb vanmiddag een salade gegeten met te veel olie. Nu heb ik zo’n buikpijn…
Ik heb echt een ziek lange vriendenmissie-streak op DuoLingo met een gast die ik maar amper ken, echt een vriend van een vriend van mijn vriend, ik snap eigenlijk ook niet hoe het ooit ontstaan is, maar ik fietste hem net voorbij terwijl hij op het terras zat en in mijn Chardonnay-beleving hadden we echt een samenzweerderig oogcontact, zo van “ja wij hebben wat aan elkaar, wij zijn bondgenoten”. Delulu.
Ik kan vaak kiezen en kies altijd dezelfde vriendin die ook actief meedoet aan de vrienden missie. Laatst stond ze er niet tussen en alleen maar vrienden die dan één les per dag doen waar ik dus geen hol aan heb. Was meteen pissig
Oh dit voedt uiteraard mijn ideeën dat mijn DuoLingo-mattie en ik echt een diepe bonding hebben. Ik verkies ook altijd hem boven m’n eigen vriend, want die gaat te nonchalant met de missies om.
Ik hoor buiten nog (kleine) kinderen spelen/verstoppertje doen. Weet niet of er een volwassene in de buurt is ook, maar los daarvan vraag ik me af wat kinderen van die leeftijd nu nog buiten doen
spelen en verstoppertje doen blijkbaar
Haha nou dat dacht ik, blijkt nu dat ze vanuit een raam dingen op straat aan het gooien zijn en lopen te schreeuwen. Een buurman is er net naartoe gelopen en vroeg of er een volwassene bij hun in huis is, toen zei het jongetje dat hij bij zijn oma was maar die oma lijkt niet echt in de buurt (of boeit het niet?) en ben benieuwd hoe dit nu verder gaat
Oeh wel goed zaterdagavond vermaak.
Morgen haat ik mezelf denk ik, vandaag het bed verschoond & eet er nu chips in
Oh nee, er is net een vogeltje tegen m’n raam gevlogen. Hij zit wat versuft, kan wel z’n nekje bewegen maar vliegt niet meer weg.
Soms hebben ze gewoon even nosig om te acclimatiseren en vliegej ze daarna weer weg.
Dat was bij die van ons ook de eerste jaren. We hebben hem vijf jaar geleden geplant en vorig jaar zaten er 5 vijgen aan ofzo. Kwestie van geduld dus.