Wat je even kwijt wil #71

Het is herfstvakantie in het zuiden :grimacing:
Maar ik zou ook contact opnemen, wie weet kunnen ze iets voor je betekenen! En het anders sowieso nog aangeven bij inchecken, bij de gate en zodra je het vliegtuig instapt bij het cabinepersoneel. Hopelijk zit er naast jullie gewoon iemand die alleen vliegt en wil ruilen!

4 likes

Misschien ben ik naïef maar het aantal mensen wat voor de herfstvakantie naar Japan vliegt zal nog wel meevallen toch??

9 likes

en heb je de app van de maatschappij? vaak kan je daarin ook na stoelselectie (ook als ze al voor je geselecteerd hebben) nog wel je stoel veranderen! (sorry als je dit allemaal geprobeerd hebt haha - maar zijn nog een paar dagen tot donderdag en ik kan me niet voorstellen dat dit niet nog te regelen valt!)

4 likes

Ik denk eigenlijk dat het wel drukker zal zijn dan over 3 weken ofz? Zullen er geen duizenden meer zijn, maar wellicht wel genoeg om voor volle vliegtuigen te zorgen ipv 80/90% gevuld.

De twee keer dat ik in de herfstvakantie vloog (niet naar Japan overigens) was het vliegtuig niet vol, 1 keer niet eens voor 70%. Niet vanuit gaan dat er niets kan en het gewoon proberen dus! Hopelijk lukt het!

En anders bij het personeel in het vliegtuig direct aangeven dat je zo bang bent.

Veel succes alvast! (En heeeel veel plezier in Japan!)

Waarom zit jij met verbazing te lezen dat mensen deo nodig hebben dan? Het bestaat toch niet voor niks?

9 likes

Het ligt er denk ik ook aan hoe je bijv naar werk gaat, ov of fietsen. En die dingen kunnen ook veranderen, ik had eerst ook niet heel stinkig zweet en nu wel. Misschien dus door andere deo.
Maar als je verbazing is dat mensen uberhaubt naar zweet kunnen ruiken is dat wel het andere topic waardig haha

2 likes

Ging het niet om het ontgiften? Want daar was ik verbaasd over

Verder wil ik hier een hele rant typen over al 5 jaar in het kabaal van werklui zitten, zes dagen per week begint het voor 7 uur en dan door tot 22, echt zin om iemand te slaan nu
Maar ik :sparkles: gedraag me :sparkles:

1 like

Ik heb helemaal geen neus

15 likes

Je mag volgens mij niet zomaar ruilen voor het opstijgen. Daarna vaak wel maar tijdens het stijgen moet je echt op de plek waarop je bent ingecheckt zitten.

3 likes

Ik mocht de laatste keer wel verplaatsen voor het opstijgen!

3 likes

Jawel hoor cabinepersoneel kan dat gewoon aanpassen als je op tijd bent. Als het niet lukt van tevoren kan je het proberen via het grondpersoneel (al doen die meestal alleen upgrades, maar goed je kan t altijd vragen) en daarna cabinepersoneel.

5 likes

Het verschilt per maatschappij of het mag of niet. Vragen kan natuurlijk altijd.

2 likes

Hondenbelasting inspecteur belt aan: “o, je hebt een hond en er is netjes betaald”
Waarom bel je aan als de belasting betaald word? Voor iedereen tijdverspilling dit.

5 likes

Betaal je nog per hond of is het 1 bedrag ongeacht de hoeveelheid? Misschien dat ze daar nog naar kijken?

Ja, bedrag per hond (met rekenmodel dus is niet bij 2 honden 2x het bedrag van 1 hond) inderdaad was ook het enige wat ik kon bedenken, maarja.

Ja je kan het sowieso altijd vragen. Dat het voor het opstijgen vaak niet mag heeft te maken met de weight and balance van het vliegtuig, maar dat gaat voor grote toestellen minder op dan voor kleinere.

@Barbamama zijn jullie al online ingecheckt? Vaak kan je tijdens het inchecken nog wel (soms tegen betaling) van stoel wisselen toch?

2 likes

Hij is gevonden! Er was een politiehelikopter waarvan hij schrok, en toen tevoorschijn kwam. Wel mooi om te zien hoe snel er binnen een paar uur zoveel mensen (ca. 100) kwamen helpen zoeken.

50 likes

Ik heb serieus nooit geweten dat er hondenbelasting bestaat

3 likes

Dat verschilt ook per gemeente (mag gemeente zelf bepalen), bedrag verschilt ook per gemeente.

3 likes