Wat je even kwijt wil #72

@Vaiana werkt dat ook op een net niet wit shirt?
https://www.zara.com/nl/nl/t-shirt-met-dierenprint-p06224908.html?v1=531446460&utm_campaign=productShare&utm_medium=mobile_sharing_iOS&utm_source=red_social_movil
Het is deze, zou m niet beige ofzo noemen maar ook niet spierwit.

4 likes

Jeeeetje sterkte alvast!

3 likes

Ik doe het wel op crĂšmewitte kleding en nog nooit verkleuring gezien.

Je hebt wel een kek kleurtje gekozen sgat!!!

5 likes

Oef!! Details mogen in tmi topic :innocent: haha ben maar een beetje te nieuwsgierig gelukkig

4 likes

Ik denk dat dit wel goed gaat!

2 likes

Denk dat voor een raam beter werkt. Kun je het raam niet open zetten? Anders t proberen waard, maar wellicht duurt t dan wel langer

Ik open LinkedIn weer eens sinds lange tijd en zie de een na de andere overlijdensaankondiging in mijn feed verschijnen, van mensen die ik niet ken. Vaak ook relatief jonge mensen. Wat erg en wat ook deprimerend, snel weer de app verwijderd.

2 likes

ik ben eigenlijk geen voetbalfan maar ik vind het zooo mooi hoe de hele wereld achter cabo stond :heart: ik was veel meer voor hen dan voor nl dit jaar. ik baal ook nog steeds van de uitslag terwijl het wk me dus helemaal niet boeit haha

8 likes

was met mij iig geen issue hoor! ik vond het heel leuk

6 likes

Ja ik heb dit ook met LinkedIn, kom veel overlijdensberichten tegen. Ook berichten van nabestaanden op de sterfdag (het is nu zoveel jaar geleden).

En de andere berichten zijn weinig werkgerelateerd bij mij. Geboorteaankondigingen of verhalen “Vandaag nam ik ijsbad en kwam ik tot nieuwe inzichten”.

Ik ben er ook snel weer vanaf gegaan.

2 likes

Ik ben voor het eerst in tijden (6 jaar) weer eens gaan salsadansen en merk dat ik nu als volger zo veel minder tolerantie heb voor mannen dan vroeger. Ik heb met vier mannen gedanst en allemaal hadden ze een opmerking - ik moest langzamer dansen, mijn hand hoger doen of minder op ze leunen. Werd er echt een beetje kriebelig van. Heel aardig bedoeld misschien, maar zij waren ook allemaal niet per se perfecte dansers, wat prima is, en de vrouwen waarmee ik heb gedanst kletsten tussendoor gewoon over iets gezelligs of zeiden niets.

8 likes

& @Twijfelaar
Omg precies het zelfde gedaan. Ook nog toen ik herstellende was van een operatie. Wat een ellende. Maar kon gewoon niet stoppen met kijken. Ik heb de Testaments nu ook gekeken en vond dat op zich wel iets luchtiger, omdat het vanuit het perspectief van tieners is

4 likes

Praise be * buigt *

(Ik dacht er tijdens het kijken echt veel te veel aan, waarschijnlijk ook 's nachts met dromen en ik zei steeds domme dingen als praise be en under his eye waar mijn vriend dan niks van begreep :laughing:)

2 likes

Ja, het is echt intens. Waar ik ook aan moest denken is dat Margaret Atwood ooit heeft gezegd dat ze bij het schrijven niets heeft verzonnen. Of nou ja, de verhaallijnen natuurlijk wel, maar alle gebeurtenissen zijn dingen die vrouwen ooit zijn aangedaan of hen nu nog steeds wordt aangedaan. Voor veel mensen is dat hopelijk evident, maar dat hield me wel extra bezig

7 likes

Oh herkenbaar wel. Alsof een vent denkt dat leiding nemen direct samengaat met directieve aanwijzingen moeten geven over je dans. Ze kruipen meteen in de rol van dat zij de leraar zijn ofzo en jij de leerling, heel raar.
Ik kan nu ook veel minder goed tegen de standaard dat een man leidt en een vrouw volgt. Misschien is dat nu anders als je met lessen begint, maar toen ik dat jaren terug had werd je gewoon geacht te volgen als vrouwen. En als ik erover nadenk vind ik het ook stom dat ik op een feest geacht wordt te volgen als je met een man gaat dansen. Er is in ieder geval nog nooit een man geweest die dat heeft afgestemd zoals vrouwen wel doen.

1 like

ik heb een paar jaar geleden wat beginnerslessen bachata gedaan en ik ben ook gewoon heeel slecht in volgen? zeker met beginners (stijve hollanders) maar ook met mensen die beter waren die me dan echt wat moesten afremmen en zeggen nee nee je moet volgen. kwam wel ook heel erg omdat ik zelf ook superbeginner was en niet zo goed kon lezen, het was niet dat ik als leider beter zou zijn in het samen creëren van de dans en elkaar lezen ofzo. maar er was ook een deel van mij dat gewoon van nature niet zo volgzaam is en ongeduldig word (als ik zelf minder goed ben als ik zou willen of als mijn danspartner geen ritme heeft) en denkt IK bepaal wel even wat we gaan doen

2 likes

Ik had dit ook heeel erg met salsa/andere latin dansen, ook denk ik omdat er zo’n macho cultuur heerst.

Maar ik heb met m’n partner lindyhop (swing dans) gedaan en daar is het wel redelijk gebruikelijk dat iedereen leider kan zijn, dus we hadden ook kunnen switchen, maar ik had er toen juist voor gekozen om volger te zijn en hij leider omdat de rollen normaal in onze relatie wat andersom zijn. Leek me juist een leuke les om met elkaar te oefenen (en ook wel frustrerend soms :joy: ) Ik vind het nu dus juist eigenlijk wel relaxt dat ik met dansen eens niet de leiding hoef te nemen!

3 likes

Ik krijg nu zelfs reclame van Novonordisk. Ik denk dat we kunnen stellen dat Mascha en Estee hun ziel voor véél geld hebben verkocht. Ben benieuwd wie eerder heeft gehapt.

5 likes

Ja inderdaad. En zij heeft alles samengevoegd, maar in bepaalde landen mogen vrouwen niet lezen en in weer een ander land bestaan er kindbruiden etc
 heftig.
Ik moet hem nog afkijken (ben bij seizoen 4, maar sinds de zwangerschap gestopt want ik trok het niet)

2 likes