Wat je even kwijt wil #72

Zaterdag is het koeler, nog even doortrappen :upside_down_face:

7 likes

Ik ben een boek aan het lezen waarin stond dat de kikkers zich langzaam lieten bevriezen om in het voorjaar weer te ontwaken blabla. Dus ik ging dat factchecken en woo ik wist dit niet, maar vind het heel cool

9 likes

Heb de hele tijd het gevoel alsof het vrijdag is, maar dat is niet zo en dat voelt echt oneerlijk 🥹

9 likes

Ik zit op een camping sinds vandaag, maar jemig moet echt wennen aan de drukte haha. Niet wat ik van vroeger van campings gewend ben, echt alleen maar langssjeesende skelters (wel leuk voor grotere kinderen dus), maar kan me helemaal niet concentreren om een boek te lezen

Misschien had ik het kunnen weten want Bakkum

Ik heb mezelf een zelfgemaakte ijthee ingeschonken, dochter ligt in bed en nu ben ik helemaal op mijn gemak EK atletiek aan het kijken.

7 likes

Ik ga morgen op vakantie en ik heb nog helemaal niks ingepakt behalve mijn toilettas en mijn huis is een teringzooi

Voel me @Karl_Lagerfeld

10 likes

En hoe voel je je erbij?

2 likes

Ja maar dan heb je het ook wel over een populaire camping :rofl:
Je bent wel gezellig in de buurt
Markt in Heemskerk morgen is een aanrader, ga dan vooral bij bakkerij Koelman een ezelsoor eten.
Lokaal gebakje

Ik zag gisteren een heilige ibis vliegen (in Italië) en ik vind het nog steeds ZO cool

14 likes

Niet hetzelfde, maar ik heb een ‘tweeling’ waarvan eentje 2,5 jaar in de vriezer heeft gelegen (ivf, twee embryos, twee kinderen) en ik vind dat ook bizar als ik erover nadenk, dat dat kan. (+ extra als ik bedenkt dat ze ook andersom teruggeplaatst hadden kunnen worden en dat de jongste de oudste zou zijn en vice versa).

27 likes

Goed! Het komt allemaal wel goed

2 likes

Ik heb dus na 11 jaar mijn spiraal laten verwijderen en ben nu voor het eerst ongesteld. Ik heb wel 2 keer flink gebloed, maar nu klopt het prescies met mijn ovulatie.

Maar ik heb dus helemaal geen klachten!? Ik heb een spiraal genomen vanwege heftige menstruaties: veel bloedverlies, veel krampen, je gewoon vreselijk voelen en de druppel was dat ik zelfs moest overgeven (en dat was niet de eerste keer).

Maar nu gewoon niks? Ik voel me niet gek en heb 0 krampen of pijntjes. Het enige is dat ik een paar keer per dag even een tampon moet verwisselen.
Het is heel chill en hoewel ik niet denk dat dit geluk eeuwig is doet me vooral 1 ding afvragen:
Als het zo ook kan, waar was al dat lijden dan voor nodig?

3 likes

Weet je waar je naartoe gaat? Want @Karl_Lagerfeld zou nu nog een bestemming moeten kiezen

3 likes

Dat was mijn ervaring ook, maar na een tijd kwamen helaas de buikkrampen weer terug. Niet zo erg als vroeger gelukkig, maar ik kreeg daarvoor in de plaats wel andere klachten die ik vroeger niet had haha

1 like

Oh wow echt? Welke klachten dan?

Ik had hetzelfde maar dan met de pil. Ik ging aan de pil vanwege mijn heftige menstruaties en toen ik na 13 jaar stopte was het veeeel minder heftig. Zelfs minder heftig dan mijn stopweken tijdens de pil. Het werd na verloop van tijd wel iets erger maar lang niet zo erg als het was.

1 like

Aah na twee pijnloze dagen menstrueren zonder ongemak (vroeg me al bijna af of ik wel echt aan het menstrueren was), ben ik net weer kotsmisselijk wakker geworden van de pijn en al 3x naar de wc geweest. Kruikje laten maken. Zo blij dat ik morgen wat later kan beginnen

Heel erg pijnlijke borsten, bijv. wandelen/fietsen deed al pijn, ook met een sport-bh. Daarnaast kreeg ik nogal sombere (doods)gedachten de dagen voor mijn menstruatie. Toen deze klachten niet weg gingen ben ik na een paar maanden weer de pil gaan slikken. Ik weet trouwens niet meer na hoelang mijn klachten verergerden, maar zeker een paar jaar na het verwijderen van mijn spiraal.

Fijn! Ik heb na het stoppen met de pil, ook 12 jaar geslikt, ook wel gemerkt dat mijn menstruatie veranderde. Ik had eerlijk gezegd nooit zoveel last, alleen wat buikpijn. Ik ben nu 5 jaar gestopt en sinds een paar maanden heb ik ineens meer bloedverlies dan voorheen. Dus ik denk dat je lijf ook later nog steeds kan schommelen. Wellicht is mijn hormoonhuishouding ook wel veranderd, dat merk ik bijvoorbeeld ook aan mijn haarstructuur.

1 like

Over anti conceptie gesproken. Ik ga stoppen met de pil maar ik wil graag zicht krijgen op mijn cyclus. In mijn hele menstruerende leven nooit naar om gekeken. Wat is een fijne app. Ik wil niet zwanger worden! Gaat louter om inzage in mijn cyclus

1 like