Wat je even kwijt wilt #11

Die zal flink pissed zijn.

1 like

@Masterchef en @monkeyslut ja ik snap wel dat als je zelf verandert door de relatie, dat dan de vriendschap ook verandert. Maar de persoon in de relatie hoeft niet te veranderen. Daarom vind ik het zo lastig als mensen zeggen dat mensen in een relatie meteen minder leuk zijn in een vriendschap (oke dit is niet hoe jullie het zeiden maar kan even niet op de juiste woorden komen haha). Tuurlijk merk ik zelf ook wel eens dat als vriendinnen een vriend krijgen, het ineens alleen maar over die vriend gaat en blabla lastig lastig. Maar dat hóéft niet. Dus het steekt me meer dat het een soort vooroordeel is.

Ik wist wel dat jij dit was.

Samenvatting

11 likes

Ja ik kan me wel vinden in wat je zegt. Denk dat je wel gelijk hebt dat je inderdaad eens soort nieuwe balans moet vinden omdat je een ander persoon nu op 1 zet. Dus daarin verandert de vriendschap wel ja. Vind het gewoon een naar vooroordeel als het zo hard gebracht wordt zoals aan het begin van de discussie (was toen nog geen discussie, maargoed). En ik heb een relatie dus voel me dan direct persoonlijk aangevallen haha.

1 like

Ja leuk om te kijken deze! Ben ook benieuwd.

@Krabsalade wat een walgelijke reactie van die ‘vriend’. Goed dat je voor jezelf op bent gekomen en je vriend ook (ondanks dat je dat best zelf kunt haha). Hoop dat het je geen rotgevoel blijft geven over vandaag.
Hij is fout, niet jij!

1 like

Nou ik had er 13 fout! Hahaha. Hieruit kunnen we denk ik wel concluderen dat ik wel verloren zaak ben. Gelukkig heb ik het ondertussen geaccepteerd dat ik altijd vals zal zingen :joy:

1 like

Duss singles day is dus blijkbaar een soort black friday maar dan in china.
Zit ik hier blij te wezen dat ik geen vriend heb
 had goedkoop kunnen shoppen in china.

7 likes

Heftig voor je! Ik weet niet goed wat te doen of zeggen, maar wil je wel laten weten dat ik het ontzettend kut voor je vindt :kissing_heart:

1 like

Ja dat wankelen is begrijpelijk, het is super onbeschoft dat hij zichzelf zo gemakkelijk boven jou stelt (hoe durft hij?) en jij op geen manier kan reageren omdat van elke reactie wat gevonden kan worden. Dat lijkt me echt frustrerend, als je er wat van zegt vindt de ander vaak dat je jezelf druk maakt om niks en nergens tegen kan

En nog ontkennen dat die losse man te ver gaat ook, alsof jij dat niet kan inschatten? :expressionless:

1 like

Het enige wat ik kan bedenken om niet teveel van jouw kostbare energie erin te steken maar wel om nog een keer jouw gevoel duidelijk te maken is om hem er nog een keer op een later moment hierop aan te spreken. Als hij dan zo quasi nonchalant reageert, gewoon heel duidelijk een statement maken en hem de vraag te stellen: als je het zelf al niet eens kan herinneren of kan inzien waarom dit kwetsend is, moet je misschien even heel snel en diep gaan nadenken over je eigen normen en waarden.

Bah sorry ik word hier echt boos van. Ook de heilige onschuld spelen erna

3 likes

Ja ik sluit me hier bij aan. En als dit gesprek niet wil lukken, is deze persoon je energie ĂŒberhaupt niet meer waard en dan is het ook einde vriendschap zou ik zeggen.

1 like

Waarom denk je dat het misschien dom was? Het lijkt erop dat het je wel echt goed heeft gedaan, namelijk. Of ben je bang dat je man dit heel vervelend vindt?

@Krabsalade ik snap je hoor en ik ben het eens met @WilderMind. Ik snap ook dat aanspreken moeilijk is als hij zich steeds van de domme houdt op dat gebied.

Ik had iets besteld bij de body. En fitshop en erna kwam een melding op fb dat er 22% korting is op het hele assortiment. Nu heb ik de klantenservice gemaild haha

1 like

Ik heb eigenlijk niks nodig hehe

1 like

@Briseis
Ik had er maar 5 goed :’)
Ik hoor het niet (alleen hoger of lager) en sowieso lijkt alles voor mij op elkaar als je korte termijngeheugen niet zo goed werkt toch? Ik zou het direct na elkaar moeten horen vrees ik.
Nouja het blijkt dus maar: ik heb totaal geen gevoel voor muziek :’)

En dit kun je dus niet verbeteren?

1 like

Ik heb ook een relatie, maar voel me hier eigenlijk niet zo door aangevallen. Het ís gewoon zo dat vriendschappen veranderd zijn. Ik heb echt geen vriendinnen laten vallen, maar ik spreek wel minder vaak spontaan af, ga niet elke keer met ze op vakantie omdat ik ook met m’n vriend weg wil en m’n vriendinnen zijn niet meer de eerste personen die het horen als er iets belangrijks gebeurt. Dat vind ik zelf op de meeste momenten niet erg (soms wel :stuck_out_tongue:), omdat er voor mij een hele leuke relatie tegenover staat. Maar ik kan me goed voorstellen dat het voor sommige vriendinnen niet leuk was dat dat ineens veranderde.

Nou, dan heb jij in ieder geval je zegje gedaan en doet hij er niks mee, is hij de verrotte persoon in deze kwestie. Dan maar beter om jezelf in ieder geval zoveel mogelijk los van hem te maken. Zo iemand is geen vriend. Jij hebt hem in ieder geval fatsoen proberen bij te brengen

2 likes

Ja heel herkenbaar helaas, mensen om me heen hebben vaak meer problemen met mijn single zijn dan ikzelf :o_o:

1 like

Nou hij is mooi pissig, terecht ook hoor

1 like