Ik ben opgegroeid in een gemeente dat niet ontwikkelt ofzo. Bij de sintintocht zijn alleen maar zwarte pieten dus op de groepsapp kwam iemand met “Wanneer gaan ze eens mee met de trend qua witte pieten en roetvegen” en mijn schoonzussen… O hemeltje. “Wat zwart is, moet zwart blijven” “Wat Nederland is, moet Nederland blijven”.
Wel frappant dat ik net vannacht had gedroomd dat de familiebijeenkomst met Kerst helemaal uit de hand zou lopen :’)
En alle artikelen ten spijt maar het gaat niet in hun hoofd ofzo.
Sowieso vind ik het stom van een gemeente dat ze totaal niet meegaat met het sentiment en zo vasthoudt aan oude gewoontes. Echt mede hierom zou ik daar nooit meer willen wonen, ik vind het echt om te janken en zou bijna de gemeente een brief of e-mail willen sturen.
Ik ben zo benieuwd hoe mijn vriend matcht met mijn broers en hun vriendinnen. Dat wordt echt janken (voor mij) als dit soort onderwerpen besproken worden als we met zijn allen zijn.
Edit: huilen voor mij en woede voor mijn vriend denk ik :’) Vasthouden aan “geen politieke onderwerpen” wordt nog meer de hoofdzaak mocht hij ze ontmoeten.