Wat je even kwijt wilt #11

Ik ben opgegroeid in een gemeente dat niet ontwikkelt ofzo. Bij de sintintocht zijn alleen maar zwarte pieten dus op de groepsapp kwam iemand met “Wanneer gaan ze eens mee met de trend qua witte pieten en roetvegen” en mijn schoonzussen… O hemeltje. “Wat zwart is, moet zwart blijven” “Wat Nederland is, moet Nederland blijven”.
Wel frappant dat ik net vannacht had gedroomd dat de familiebijeenkomst met Kerst helemaal uit de hand zou lopen :’)
En alle artikelen ten spijt maar het gaat niet in hun hoofd ofzo.

Sowieso vind ik het stom van een gemeente dat ze totaal niet meegaat met het sentiment en zo vasthoudt aan oude gewoontes. Echt mede hierom zou ik daar nooit meer willen wonen, ik vind het echt om te janken en zou bijna de gemeente een brief of e-mail willen sturen.

Ik ben zo benieuwd hoe mijn vriend matcht met mijn broers en hun vriendinnen. Dat wordt echt janken (voor mij) als dit soort onderwerpen besproken worden als we met zijn allen zijn.
Edit: huilen voor mij en woede voor mijn vriend denk ik :’) Vasthouden aan “geen politieke onderwerpen” wordt nog meer de hoofdzaak mocht hij ze ontmoeten.

6 likes

Zit hier echt dik te janken omdat ik mijn grootste maatje woensdag moet laten inslapen.
Kan wel kotsen momenteel

4 likes

Ja ik heb de 6 maanden nu met 1 week overschreden. Maar ik ben bij het ministerie van binnenlandse zaken geweest net dus ik ga zeker geen regels overtreden oid hoor! Dat wil ik juist voorkomen. Zij hebben me verteld dat ik nu geen regels overtreed en dat ik nu gewoon in orde ben, ook al blijf ik nog 2 weken. Mijn visum is namelijk geldig tot 9 januari dus tot dan mag ik hier gewoon zijn. Vanaf januari staat de teller dan weer op 0 zeg maar.

@Evi-lena Ja dat is waar! Al heeft mijn oma zelf gezegd tegen me dat ze liever met mij alleen een keer gaat omdat we dan tenminste goed kunnen praten met elkaar. Nu komen haar broers en zussen die ze niet zo vaak ziet dus ze zei zelf al dat ik er niet veel aan zal hebben. Maar natuurlijk wil ik er het liefste wel gewoon bij zijn dus het is echt dubbel. Ze zou het dus ook zeker niet erg vinden en waarschijnlijk alleen maar fijner. Maar toch.

Oh nee wat verschrikkelijk :disappointed_relieved: Heel erg veel sterkte Xx

1 like

Weet je zeker dat je zonder problemen het land nog uit komt als je langer blijft? En heeft dat geen invloed op je permanente visum? In zo’n situatie kan het mij verstandig lijken om me netjes aan de regels te houden, zodat ze dat niet tegen je kunnen gebruiken. En kan jouw vriend niet deze kant op komen?

1 like

Ik begrijp het visum verhaal ook niet helemaal. Je geeft aan dat als je in december terug zou reizen je geweigerd wordt omdat de 6 maanden dan zijn overschreden. Als je dan blijft tot in december, dan overschrijd je toch ook die 6 maanden?

Ah ja ik snap het

1 like

Ah nee, Gucci? Heel veel sterkte! :frowning_face:

1 like

Wat naar, heel veel sterkte! <3

1 like

Ik had me even verkeken op het weer, dus nu heb ik rode benen van de kou

Ik heb morgen mijn laatste dag op mijn werk en ik moet al mijn spullen inleveren maar ik heb niet echt een lijst van spullen die ik ooit heb gekregen. Ik heb nu:
Laptop + accessoires
Sleutel van de voordeur van kantoor
Tag van het Abonnement op de parkeergarage

Ik ben zo bang dat ik iets vergeet …

Even een check of ik de klungel ben of de fabrikant. Blijven deze dingen (spoiler) bij jullie ooit wel goed dicht zitten, of vinden jullie de Malthesers/M&Ms ook all over terug in je tas?

Samenvatting

• Ja, gaat ook altijd open
  • Nee, ik kan die dingen wel fatsoenlijk sluiten
  • Ik maak niet zulke onverantwoorde/ongezonde levenskeuzes.

0 stemmers

Misschien nog een pasje ofzo?

1 like

Ik mis de optie

Ik eet die zak in 1 x leeg dus gebruik de sticker niet

54 likes

Goeie Thanks! Ik heb inderdaad een brandstofpas en een kentekenbewijs, die neem ik mee

Inreisverbod wordt niet direct gegeven in NL, naar wat ik weet dan. Een verlopen visum betekent dat je onmiddelijk het land moet verlaten, maar niet dat je meteen een inreisverbod krijgt. Dat krijg je pas als er ook andere dingen gelden zoals een gepleegd delict of gevaar voor de samenleving. Of misschien weet je er meer van dan ik, dan heb ik niks gezegd, maar zo heb ik het begrepen.

Ik zou vooral kijken naar hoe je zoveel mogelijk kans maakt op een permanent visum en dan het advies van de ambassade volgen @Diamonds Ik denk dus dat een inreisverbod niet zo makkelijk opspeelt, maar misschien wel een aantekening dat je langer bent gebleven dan 6 maanden en dat zou ik tricky vinden. Liever alles heel voorbeeldig doen voor je toekomst zou ik dan denken.

1 like

Goed punt. Ik probeer nu nog de schone schijn op te houden voor mijn medetreinpassagiers…

Ik wilde even snel iets ophalen bij de ikea.
Ik zag de rijen bij de kassa en oh god ik ben omgekeerd.
Jeetje…heel zuidlimburg was in de ikea.

2 likes

Heel veel sterkte :cry:

Weet iemand hier of ze bijv. bij de Action zo’n mandje hebben?

Ik weet dat dierenwinkels ze sowieso wel hebben maar ik wil er zo min mogelijk aan uitgeven.