Wat je even kwijt wilt #12

De helft van je inkomen aan je woning uitgeven is doable als het moet hoor, daar niet van, maar het is wel veel. Ik denk dat je jezelf zeker op deze leeftijd echt een groter plezier doet met wat meer vrij besteedbaar inkomen/mogelijkheid om te sparen. Zeker als je zelfs een koophuis op de horizon ziet! Ik heb zelf in het verleden weleens te duur/luxe gehuurd en ik heb daar spijt van.

2 likes

ik ook niet en heb al 3 weken mn kamer niet schoongemaakt :flushed: dus het moet wel echt gebeuren

1 like

Ik ook, maar zo is iedere zondag bij mij eigenlijk hahaha :joy::sweat_smile:

1 like

Thanks voor je reactie. Dit was nu ook mijn overweging, maar zodra iemand voor optie 1 kiest en wooncomfort als reden geeft, twijfel ik weer enorm. Wooncomfort is daar wel echt beter…

Je komt ook een heel eind met een beetje klussen en slim inrichten he! Maar ik snap dat je je wooncomfort belangrijk vindt. Is er niet gewoon een optie 3, waar je een beetje meer geld kunt besparen en toch ook leuk is? Ik zou wel heel goed nadenken voor je de helft van je inkomen aan huur gaat uitgeven. Het leven valt altijd duurder uit dan je denkt :disappointed_relieved:

2 likes

Hmm denk dat die optie 3 heel zeldzaam is. De prijs van optie 1 is niet heel abnormaal, dus je komt toch snel in die categorie. En vind het wel heel spannend om te gokken op een optie 3 als ik nu twee op zich prima opties heb voor deze stad… woningen liggen niet voor het oprapen en ben echt wel toe aan iets voor mijzelf.

1 like

Aah balen haha. Ik ben nu ook niet zo lekker (ziek is een te groot woord in mijn geval) en heb dus ook totaal geen eetlust. Terwijl ik normaal echt een rupsje nooitgenoeg ben. Maar dacht dus precies hetzelfde: als ik nou nog wat afval omdat ik amper wat eet dan zit er nog een voordeel aan mezelf zo bleh voelen.

Ja, leuk! Ik wil zeker nog eens afspreken!

1 like

Ik zou nu kiezen voor wooncomfort. Al helemaal omdat ik liever 5 jaar wacht met kopen met de huizenmarkt en dat jarenlang wonen in een huis dat niet heel chill is, echt zooo kan tegenvallen. Ik vind wooncomfort echt belangrijker dan af en toe wat leuke duurdere dingen doen.

1 like

Ik ga op weg naar huis frietjes halen en ben me er enorm op aan ‘t verheugen :grin:

3 likes

Omdat het hier al de hele dag over frietjes gaat, kan ik natuurlijk niet anders dan ook friet (oorlog) halen vanavond!

2 likes

@Moskou sowieso optie 2, dit lijkt ook onwijs op mijn situatie. Zo groot woon ik, momenteel 2.5 jaar, in een jaren 30 woning. Overigens geen hoogslaper: zit die erin gebouwd? Daar zou ik geen fan van zijn haha
Inmiddels komen, zoals je zelf ook zegt, de muren wel een beetje op me af maar ik ben vooral ZO blij dat ik hier woon. Toplocatie, en ik houd maandelijks echt een flink bedrag over om te sparen en leuke dingen te doen. Want naast je kale huur komt er zo nog 350 bij aan vaste lasten, juist als je naar de toekomst kijkt en zou willen kopen, denk ik dat nu meer sparen een goed idee is. Juist in het kader van eigen geld moeten hebben bij een koophuis

1 like

Pasta carbonara is echt het gerecht waarbij ik elke minuut tijdens het eten switch tussen hmm heerlijk en ugh hier word ik misselijk van. :grimacing:

9 likes

Hahaha same. Ene moment ‘hmm lekker romig en zout’ andere moment ‘oke dit smaakt echt precies zoals kots ruikt’.

5 likes

Update: ben toch weer gezwicht voor de kapsalon. Doet mijn naam iig eer aan!

5 likes

hoe kun je dat nou vergeten? haha

1 like

Mijn kat is helemaal van slag door het verhuizen, zo sneu.

1 like

zeer zeer ernstig

1 like

Come on je kan het!!! Je hebt heel de avond nog En je hebt er al super veel voor gedaan dus het komt vast wel goed morgen :four_leaf_clover::four_leaf_clover::four_leaf_clover:

1 like

Ik dacht even dat je reageerde op @Schorem

18 likes