Wat je even kwijt wilt #13

Zo meteen weer geld over de balk gooien bij de tandarts, heb er geen zin in

Hier word ik echt verdrietig van :(. Waar is het? Heb je al iemand gesproken in die winkel om te vragen waarom dat konijntje daar zo zit? Konijnen worden daar echt zo ongelukkig van.

2 likes

Welk Italiaans kookboek is écht authentiek, en goedgekeurd door Italiaanse oma’s/foodsnobs

1 like

Mocht dit niet werken: de KB in Den Haag heeft een archief met tijdschriften!

1 like

De zilveren lepel?

Eigenlijk zou ik na vandaag alleen nog donderdag werken en dan kerstvakantie hebben, maar de klus die ik dan zou doen wordt doorgeschoven naar het nieuwe jaar dus mijn vakantie is nu al begonnen! Ook nog luxe chocolade van m’n baas gekregen voor kerst, en dus dat aanbod om af en toe een klus te doen voor het bedrijf na m’n stage. En m’n vriend eet vanavond bij vrienden dus heb lekker een hangavondje voor mezelf met pizza. Topdag dit :heart:

26 likes

De Zilveren Lepel, een baksteen van meer dan 1000 pagina’s. Maar het is niet een ‘leuk’ boek, als in, even lekker doorbladeren met veel foto’s. Meer een encyclopedie. Negen van de tien keer als ik hem opensla raak ik overdonderd en geef ik op, hahaha.

4 likes

Ik heb net m’n lievelings spijkerbroek naar de kleermaker gebracht. Ik voel me echt super volwassen en mileubewust omdat ik iets laat repareren in plaats van meteen iets nieuws koop. Hahaha ik lach mezelf echt uit. Dit zou gewoon een normale gedachte moeten zijn, niet iets bijzonders :sweat_smile:

9 likes

@LapizLazuli en @grace daar zat ik ook al naar te kijken, hoewel ik lees dat de NL vertaling best wel slecht en slordig is.

1 like

Vraag het anders even op het Viva forum :upside_down_face::upside_down_face::upside_down_face:

Grapje hahaha, sorry, nog nooit mee in m’n handen gestaan!

6 likes

Pff ik liep vanochtend van het station naar mijn werk, en opeens draaide de man die voor me liep zich om en vroeg of ik in de buurt van ~straatnaam~ woon en zei dat hij me daar al vaak had gezien en dat hij me ook al vaak had gezien in de stad waar ik werk (op zo’n 50 km van de stad waar ik woon). Ik voel me nu zo in het oog gehouden, ik had die man nog nooit gezien en ben best wel goed in gezichten onthouden. Maar hij moet mij dus wel vaak zien en wist nu blijkbaar ook dat ik achter hem liep? Ik snap niet wat mensen willen bereiken met zo’n gesprek. Ik woon ook alleen dus ben nu echt een beetje bang dat hij me eens gaat volgen tot aan mijn huis ofzo? En oh ja, het was dus geen knappe jonge man ofzo, eerder een oudere, beetje rare man.

Huh waarom is het zo duur dan? Heb je seizoenskaart voor Real nodig?
Ik betaal voor thuisvak denk ik 30-40 euro deze ronde, dus uitvak lijkt me niet veel duurder?

Hier duurde het ook even voor ik erachter kwam dat die moeder er niet meer was :disappointed_relieved:

Bah, dat lijkt me ook heel naar! Wat heb je geantwoord?

Ik heb hier in de buurt een rare man wonen. Hij zoekt vanuit de verte oogcontact (ik vermijd dat als een malle) en hij loopt dan haastig zo’n 50/100 meter in een rechte lijn op me af om me met iets willekeurigs aan te spreken. Zelfs als ik hem jaren niet heb gezien. En ik reageer nooit leuk of zo. Dit begon vanaf m’n 14e of zo. Goed, lang verhaal, echt bloedirritant iig.

Oh jee, ik hoop dat dit niet ook zoiets wordt, klinkt niet echt fijn. Op die vraag of ik in de buurt van ~straatnaam~ woonde zei ik maar ehhhh ja, want ik was zo overdonderd :pensive: Achteraf dacht ik, had beter gezegd dat mijn (niet bestaande) vriend daar woont ofzo. Ik hoop in ieder geval dat ik hem niet nog eens tegenkom, maar dan nog voel ik me nu best wel bekeken :persevere:

Als je het wilt hebben zou ik alleen via officiele kanalen kopen, want bij die ticketbureaus betaal je sowieso teveel. En voor zover ik zie staat er nu ook nog geen verkoopinfo op de site van real. Meestal duurt dat ook ff, voordat europese uitwedstrijden in de verkoop komen. Ik zou gewoon de social media van real en ajax in de gaten houden over info. Want als uitvak niet lukt, kan je ook nog thuisvak overwegen

1 like

Iemand kwam kopjes terug brengen en ze waren een beetje afgebladderd. Toen zei mn manager wil jij ze hebben als je ze een beetje polijst zijn ze weer helemaal mooi. Nu heb ik 4 kopjes jeeej

( noo ik schreef gewoon manerger)

10 likes

Ja ik ga inderdaad even kijken of ik het ergens kan melden. Op de een of andere manier grijpt dit specifieke geval me ook erg aan. Zeker als ik me bedenk dat hij er natuurlijk nooit even uit mag.

1 like

Het is bij de dierenwinkel die bij de boerenbond hoort. Ik was er vandaag zelf niet, maar mijn vriend. Ik heb nog niks gevraagd. Het is redelijk ‘normaal’ dat diertjes in dierenwinkels in kleine hokjes zitten. En ik hoopte dat hij er maar even zou zitten. Ik ga inderdaad erven kijken of ik het ergens kan melden. Ik weet dat de intratuin is gestopt met de verkoop van dieren omdat zij er niet goed voor konden zorgen en er veel kritiek op kregen.

1 like

Nagels knippen lukt bij onze katten gelukkig zelf. wel een beetje in de houdgreep houden, maar ze geven zich dan over.