Wat je even kwijt wilt #13

Den Haag?

Mijn kerst spullen zijn weg maar ik zie alleen dat ik mijn kerstkrans ben vergeten. Kan het een lentekrans worden?

Ja! Kransen zijn leuk tijdens elk seizoen!

1 like

Top, meeste stemmen gelden:

Expres nog even gewacht, want het is hier zo gehorig als wat. Zo stil als ik kon naar de woonkamer geslopen, zelfs nog even naar het toilet gegaan zodat mijn ouders zouden denken dat ik gewoon moest plassen. Voel me net de kerstman!

33 likes

Waarom voelt alles kutter als je 's avonds in bed ligt?

Edit: midden in de nacht. Nadat je veeeel te laat naar bed ging en schijt had aan je lichaam dat aangaf, ben moe ga naar huis

Heb je hier een bron van toevallig? Bij mijn vakken over taalverwerving werden vooral bronnen aangehaald waarin child-directed speech juist positief belicht werd. Ben dus wel benieuwd of het misschien over andere aspecten gaat of dat wat ik geleerd heb misschien achterhaald is.

@Lentex knuffel! hoop dat je zo lekker in slaap valt :heart:

2 likes

Dankje <3 gaat zometeen vast beter.

Volgens mij gaat het erom dat je juist best hoog mag praten tegen een klein kind, maar wel dingen benoemen zoals ze heten. Voor de juiste woordenschat.
En tegen een baby brabbelen was goed omdat ze dat na gaan doen, dacht ik.

(Het is midden in de nacht, so correct me if I am wrong)

2 likes

Ja dit bedoel ik ook :sweat_smile:

2 likes

@Lentex @HvO @Frambozentaartje ja intonatie en woordkeuze is natuurlijk wel een ander verhaal, heb ik misschien verkeerd gelezen/opgevat dan! Tijdstip draagt vast ook niet bij. Ik herinner me trouwens vaag een onderzoek over woordkeuze waarvan ik de resultaten verrassend vond maar weet niet meer hoe en wat, ik ga morgen eens kijken of ik het terug kan vinden.

2 likes

:heart:

Ik zou willen dat er een knop bestaat die je hoofd leeg kan maken. Wat een uitvinding zou dat zijn he :innocent:

3 likes

<3
Ik ga ff lezen denk ik, of even serie kijken

1 like

Ik kijk de film Sully. Je zou als hulpverlener maar een rol daarin hebben gehad. Fijn dat iedereen het gered heeft maar ik zou in niemand zijn schoenen willen staan.

1 like

Ik las net dingen over Black Mirror: Bandersnatch en toen zat ik met de tekst van Jabberwocky in m’n hoofd. Nu heb ik een pagina gevonden met alle vertalingen ervan, baal ik dat ik niet meer talen spreek en ben ik bijna aan het overwegen m’n scriptie-onderwerp aan te passen. Moet echt gaan slapen.

2 likes

Ik kan de laatste tijd zoooo slecht samenslapen met mijn vriend. Ik slaap heel breed, wat nu niet kan heb gewoon pijn aan mn armen omdat ik niet kan liggen hoe ik wil en val maar niet in slaap. Heb net maar slaapmedicatie genomen maar heb dat met veel moeite afgebouwd paar maanden terug

En ik irriteer me dan ook zo aan hem omdat hij mijn innerlijke zeester blokkeert

8 likes

Dit is lang geleden dat ik om half 3 ga slapen, puur omdat ik de nacht fijn vind.

1 like

03:40 is een prima tijdstip om een loempia in de oven te gooien.

9 likes

Mijn wekker gaat over 4 uur om te gaan sporten :sweat_smile: Nog geen oog dicht gedaan

Ik kan niet meer slapen, heb de halve nacht op de wc doorgebracht en heb het nu steeds warm/koud. En dit geklaag voelt als manflu, maar ach (ik doe niet alsof ik dood ga hoor)

Noooo wat ontzettend zuur. Ik snap je gevoel. Hopelijk kan je wel genieten van de sneeuw, de gezelligheid na de ski-dag, de uitzichten en het feit dat jij geen spierpijn en bevroren tenen hebt komende dagen. :kissing_heart::kissing_heart: