Ik vind dat je er erg goed op reflecteert en mooi dat je eindelijk voor jezelf kiest (althans zo klinkt het). Het blijft natuurlijk een rottige situatie, helemaal als je in een vriendengroep zit. Zou heel fijn zijn als die anderen er een keertje met je over willen hebben, want dan kan je jouw verhaal doen en zou je misschien wel wat van die vrienden behouden. Nu is het een beetje afwachten op hoe alles zal lopen.
Waarom zou je iemand een lot geven en het dan kut vinden dat ze dan veel hebben gewonnen…
Ik zou het wel vertellen en diegene die het hebben gegeven mee uit eten nemen.
Natuurlijk is het zuur maar dan had je ze iets anders moeten geven als je ze geen hoog bedrag gunt.
Ik ben net wakker en ik ben mega fakking brak. Waar vind ik of ik miljoenen heb gewonnen met mijn staatslot. Ik kan het nergens vinden.
Met kerst hadden wij decemberkalanders cadeau gegeven, nou toen zeiden we eigenlijk bij het geven al wel als je meer dan 1000 euro wint dan delen we de prijs :X
Dus als ik een staatslot zou geven of krijgen en ik win zoveel dan zou ik ook wel delen.
Uiteindelijk hadden ze maar 5 euro gewonnen…
Nvm

Ik voel me ook vertiefd na vannacht, ben net thuis en word over een half uur opgehaald om te gaan gourmetten bij mijn broer.
Ik heb eigenlijk het gevoel dat ik nog niet helemaal nuchter ben
Fml
Mijn ouders gaan zo weg en dan heb ik het rijk voor mij alleen en toen dacht ik yesss eten bestellen, tot ik me besefte dat het 1 januari is en ik nu toch wel echt weer mag beginnen met normaal eten 
Hahaha thanks maar moet morgen weer werken. Eigen schuld
Ik voel me aangesproken omdat ik eerlijk zeg het niet zo leuk te zullen vinden mocht het mij overkomen. Het is voor mij geen kwestie van gunnen. Ik zou iemand geen staatslot cadeau doen als ik ze de geldprijs niet gunde. Maar ik gun het mezelf ook. Werk keihard, maak veel uren, als ik zelf 10k zou winnen zou ik daar echt wel raad mee weten. Plus, wat ik al zei, ik ben gewoon een hele slechte verliezer. En als een ander 10k krijgt dan zou ik mezelf zo wel voelen, denk ik. Situaties waarin iedereen zich een winnaar voelt vind ik dan 1000x leuker.
Ik vind dit soort dilemma’s of vraagstukken trouwens veel te interessant, kunnen we daar geen topic mee openen?
Een boek dat ik net uit heb had ook zo’n knaller van een vraagstuk: (iets van) zou je je eigen kind redden, of een heel dorp?
Ja oke maar als je dat al weet van jezelf dan zou je die ander toch geen staatslot cadeau geven.
Ik neem aan dat als je dat aan iemand cadeau geeft dat je dat geeft met het idee van ik hoop dat je veel wint. En vaak winnen ze niks of een klein bedrag. Maar als ze veel winnen heb je dat staatlot niet voor niks gegeven haha. Snap dat het rot is als de ander veel wint en jij niks of heel weinig. Maar vind het een beetje gek om de helft of een groot deel te verlangen terwijl het gaat om een geluk kwestie. Zij hebben niet express veel gewonnen en jij hebt ook niet super veel moeite moeten doen om dat cadeau te geven. Het zou lief zijn als ze het bedrag van het staatslot terug geven of een cadeau of iets maar ze zijn het niet verplicht.
Hm ja, ik heb inderdaad al eerder gezegd dat ik überhaupt geen staatslot cadeau zou doen. Misschien komt dat dan inderdaad wel omdat ik ‘petty’ ben. @quantum Of ik moet vooraf afspreken dat ik niet te horen krijg hoeveel er gewonnen is met het staatslot, dan doet het ook geen zeer. 
Lief dat je het vraag! Helemaal goed gelukkig, wel wat geschrokken omdat het zo ontzettend dichtbij was, maar verder gaat het goed, ze is deze week ook jarig dus dan zie ik haar nog eventjes dus dat komt allemaal helemaal priem 
Maar bij de staatsloterij maakt het toch totaal niet uit of je iets verdiend of niet? Omdat jij harder werkt heb je niet meer recht op een grote geldprijs. We willen graag dat zulke dingen eerlijk verlopen, maar zo werkt het niet, dus moet je het ook niet verwachten… maar ik snap dat je je een slechte verliezer voelt, want zo kan het voor jou misschien voelen, maar het enige wat telt in deze wedstrijd is hoeveel loten je hebt 
Ik hoop niet dat je je aangevallen voelt, maar we het lijkt wel alsof veel geld een soort hoger doel is en dat je maar mee moet doen met loterijen, want je moet wel naar dat doel streven
Ik wist dat deze reactie zou komen haha. Maar er was net een poll. Met hoeveel je zou geven ofzo.
Nog maar een paar uur en dan is het wel klaar met al die rete irritante jaar throwbacks op instagram toch?
Wacht even
Je gaf een kado met een voorwaarde erbij? Het is toch niet eerlijk zullen we alles delen, het is een kado. Persoonlijk vind ik dat echt opperskeer om dat bij het geven te zeggen, zou voor mij als ontvanger alle lol er af halen.
Gelukkig! Alvast gefeliciteerd