Wat je even kwijt wilt #14

Neeeeee weggooien is een Hatecrime!!!

Als je lui bent en geen balletjes wil rollen, moet je t bord ff uurtje in de koelkast zetten, dan eruit en met een lepel het bord leegeten, en dan op je lepel beetje hagelslag doen.

Had ze woensdag nog op :drooling_face::drooling_face::drooling_face::drooling_face::drooling_face::drooling_face::drooling_face:

6 likes

en @Zemraluani wat is dit en hoe maak ik dit? Heb het recept even gemist zo te zien.

2 likes

Story of my life dit. Heb er woensdag serieus 23 opgegeten in minder dan een uur

Was echt hondsmisseijk maar was het weer waard hoor!!

5 likes

Ja en er zijn nu nog 2 stukken over en die staan in de koelkast om voor mij mee te nemen. Oma heeft namelijk veeeel te veeeeel taart. Dus ik eet morgen nog monchoutaart.

2 likes

@Zemraluani ik zat even te googlen en ik snap niet waarom je daar ingodsnaam nog een balletje van zou maken. Gewoon bak leegschrapen die handel!

2 likes

Brigadeiros = Braziliaanse Bonbon achtige dingen, horen bij alle feesten

Je hebt nodig:

Blikje gecondenseerde melk (Friese vlag bv)
Beetje boter 30 gram ongeveer, maakt niet heel veel uit
Nesquick poeder 40 gram
Hagelslag

Je doet:

Koekenpan middelhoog vuur, boter erin smelten maar niet pruttelen. Dan blikje melk en cacao erin en roeren, Laat het niet koken. Als je er een spatel doorheen kan trekken en de zijkanten langzaam Mozes Split de zee style weer terug naar elkaar vallen is het perfect. Smeer een bord in met boter, dump daar het mengsel op en minstens een uur in de ijskast. Dan eruit halen en balletjes rollen, die rollen in hagelslag en je hebt het beste eten ooit. Als je lui ben rol je geen balletjes maar eet je het met een lepel van je bord

30 likes

Gadver ik had iets gekookt wat ik een paar dagen geleden ook had gegeten en toen was het heel flauw dus nu had ik er meer zout in gedaan en nu is het echt niet te eten😒

Balen zeg. Misschien een tip omtrent het middel ‘moederkruid’. Ken veel mensen die daar baat bij hebben.
Ik kreeg altijd Sumatriptan en dat hielp gelukkig vrij snel. Maar migraine is zwaar klote.

1 like

Wat is het? Misschien valt het nog te redden?

Het was rijst met gegrilde groenten en een beetje feta, maar heb het al opgegeten met zo’n gezicht :confounded: haha. Volgende keer beter.

Ah, oké, wel jammer van je lekkere eten.

Dilemma. Ik heb mooie Vagabond schoenen via Zalando Lounge gekocht. Ze zijn zwart en netjes en kan ik eigenlijk bij heel veel dragen en staat toch net wat vrouwelijker en mooier dan m’n zwarte sneakers. Ze lopen ook heel goed.
Ik zou ze dus liefst houden (ik krijg ze van m’n ouders) maar het enige wat me doet twijfelen is… Ze zijn van leer :pensive: Ik ben vegetariër en gek op dieren dus voel me best schuldig dat ik ze koop.
Ik heb al vaker naar dit soort schoenen gekeken maar dan lopen ze niet goed, zijn ze van plastic dat je heel hard hoort kraken en gaan ze snel kapot. Deze schoenen zou ik dus echt wel zo lang mogelijk als het kan dragen en vaak dragen. Maar toch knaagt het aan me dat het van leer is…
De dingen die ik van leer heb, zijn dingen die ik al 5 jaar terug gekocht heb of 2dehands heb gekocht. Dus eigenlijk koop ik bijna nooit leer.
Wat zouden jullie doen?

  • Houden
  • Terugsturen

0 stemmers

Ik vind dit wel moeilijk bepalen voor je. Ik heb zelf leren schoenen en ben van plan ze tientallen jaren te dragen. Maar het is wel een gevoelskwestie pur sang. Iets van leer is duurzaam, je kan het super lang gebruiken. Maar ja het heeft duidelijke nadelen. Maar het klinkt alsof je ze graag wilt houden en er erg van gaat genieten dus dan zou ik dat maar doen!

1 like

Ik zou soms heel graag zo’n extravagante vrouw willen zijn, zo iemand waar iedereen een mening over heeft, die iedereen opmerkt als ze de kamer binnen komt en die haar hysterische zelf is en daar heel comfortabel mee is. Een beetje Dolly Parton meets Iris Apfel of zo.

Ik vrees alleen dat dat bij dromen zal blijven, zo ben ik helemaal niet, haha.

17 likes

Misschien helpt het je je beslissing te maken als je opzoekt hoe het leer verkregen wordt bij Vagabond? Als je je niet kan vinden in hun manier kan je ze terugsturen

1 like

Mijn moeder en mn nespresso apparaat…
Heb ik haar laatst uitgelegd welke zij kan drinken ( ze wilt alleen een volle kop koffie dus lungo)
En hoe ze het apparaat moet gebruiken. Appt ze me vanmiddag van welke moet ik ook al weer gebruiken. Reageerde ik niet snel genoeg dus heeft ze maar iets geprobeerd. Zegt ze heel trots ja ik heb de groene als lungo gezet en ik heb online gekeken en heb de paarse als espresso gezet.
Kijk ik in het bakje zitten daar een donker grijze en een beige cupje in… hoe bedoel je kleuren blind.

Ook heeft ze een koffie ( de zogenaamd paarse) die ik wou vergelijken met een andere koffie ( de oude versie van die koffie) gewoon zo hup door een toetje heen gegooid haha.

Ouders het zijn net kleine kinderen.

6 likes

Ik zeg terugsturen. Maar alleen omdat ik het zelfde dillema had en ervoor gekozen heb ze te houden. Voel me nu een beetje schuldig en voel me er niet fijn bij ze te dragen. (heb geen problemen met de leren schoenen die ik al had voordat ik vega werd…)

1 like

Ik kijk nu naar CupCakeCup op Zapp met Ronnie Flex <3 Heel Holland Bakt is er niets bij

1 like

Ik denk dat het er een beetje van af hangt in hoeverre je het kunt loslaten dat ze van leer zijn als je ze draagt. Als je altijd een schuldgevoel blijft hebben, zal je er niet echt kunnen van genieten en kun je ze beter terugsturen, denk ik. (Wat @coffeebreaks dus ook zegt.)

2 likes

Zo ik ben naar huis gegaan, ben kapot. En de oom en tante die net kwamen vind ik heel vervelend (door dingen die zijn gebeurd). En zij zijn nu aan de beurt om oma te helpen.
Ik ga in bed WIDM kijken