Ik had laatst een beoordelingsgesprek dat heel positief was. Krijg ik nu een formulier dat ik moet ondertekenen en daar staat een soort scorelijst op.
Krijg ik een voldoende…
Boven twijfelachtig, onder goed. Waarom niet goed? Ik haat dit soort idiote beoordelingen. Voldoende is toch een 6? Ik wil helemaal geen 6 en ik heb ook echt geen 6 gepresteerd.
Heb er echt een naar gevoel over.
1800 euro afgetikt in twee maanden voor onderhoud/reparaties van mijn auto. Huilen.
Huh ik zie net een hond de straat oversteken vlak voor een auto langs die best op de rem moest, dus ik meteen rondkijken ‘waar is het baasje’ maar die was er niet. En die hond liep gewoon verder dus ik er achteraan fietsen :’) en hem proberen te roepen maar hij was echt op een missie en rende gewoon door en negeerde me, stak toen vlak voor mij de straat nog een keer over en liep een supermarkt in. Ik ook die supermarkt in, daar tegen een kassamedewerker gezegd van joh ik fiets al even achter deze hond aan en ik zie geen baasje en hij liep hier naar binnen, is het baasje hier misschien? En dat was dus zo! dus ik al zo van ‘ahhhh brave hond, helemaal zelf je baasje gevonden’, komt de man van wie die hond blijkbaar is eraan, zegt hij: “ja klopt wel hoor, ik ben met hem gaan wandelen.” “Oh maar hij was al bijna bij [straatnaam]?” “Ja klopt, hij achtervolgt mij hier naartoe” “…Maar hij steekt ook steeds de straat over??” “Ja klopt, is volkomen veilig!!”
…??
Jeeetje ik zit met enorme hyperventilatie op mijn werk. Krijg enorme stress mee van thuis, en er komt echt enorm veel op mijn bord terecht. Mijn moeder red het qua geld eigenlijk niet, waardoor ze wel eens geld van mij leent. Maar gaat nu wel 5 dagen naar haar “vriend” in Duitsland. Verder lijkt het soms alsof ik de enige volwassene ben thuis, en dat is zo naar
Nee, dat is het helaas niet. Ik zit op een tijdelijk contract en al aan de max van mijn salarisschaal. Het is ook niet dat het werk te moeilijk is, want ik zit op een mbo-funtie met een wo-diploma. Iedereen is ook tevreden over mijn werk.
Ik weet alleen dat de baas vindt dat ik meer aanwezig zou moeten zijn. Hij houdt nogal van extraverte en aanwezige mensen. Dat ben ik niet en bovendien werd me bij aanvang duidelijk gemaakt dat ik maar een jaar zou blijven, dus ik heb me wat terughoudend opgesteld. Alhoewel ik met alle collega’s contact heb en iedereen ken en ook steeds meer van me heb laten horen.
Ik ga wel even met hem praten als mijn emoties wat bekoeld zijn, maar blijkbaar ziet hij het zo. Dat doet me gewoon een beetje pijn. Ik heb al zo’n lage dunk van mezelf, en dan zie ik dat nu ook bevestigd op papier.
Dit klinkt heel naar! Kun je hier met iemand over praten? Misschien met iemand op je werk? Geen idee of het mogelijk is, maar misschien zou je even naar buiten kunnen voor wat frisse lucht.
Die van ons kan je via de app ‘I’m over here!’ laten roepen, kan die van jullie dat niet? Scheelt weer op je buik over het vloerkleed schuiven
Geniet van je laatste dag! En vooral van het de deur uitlopen vanmiddag! Wanneer vertrek je nou echt?
Bel je zorgverzekeraar, die moeten bemiddelen om een kortere wachttijd te krijgen (in dit ziekenhuis of elders).
Het ligt niet aan jouw persoonlijkheid. Introvert of wat minder aanwezig zijn is helemaal niet erg. Je baas zou je daar niet op mogen afrekenen. Ik heb ook zo’n baas gehad: hartstikke goed gesprek gehad, maar het verslag vertelde een veel beperkter verhaal. Heel irritant, zeker als daar ook nog een beloning aan vast zit. Je bent niet minder waard dan iemand die meer ‘outgoing’ is. En ik zou dat ook gewoon aankaarten bij je baas.
Wat rot voor je! Goed dat je nog even met hem gaat praten, succes alvast.
Dat hij vindt dat jij niet aanwezig genoeg bent zegt niets over hoe je je werk verder doet.
Wow zo kan ik ook wel bemiddelen als zorgverzekeraar
Ik zou het inderdaad via je huisarts of oude arts spelen, die kunnen vast wel eea regelen! En op z’n minst even met ze overleggen. Het is misschien geen spoed als in acuut of bedreigend, maar als het echt belangrijk is voor het behandelplan kunnen ze het wellicht toch naar voren halen.
Oh wat naar dat je je zo voelt. Ik snap je gevoel maar laat je niet gek maken. Jij hebt een goede beoordeling gekregen en je staat helemaal in je recht dat aan te kaarten omdat de scorelijst daar gewoon niet mee overeenkomt. Ik herken wat je zegt over de wens van jouw leidinggevende dat je meer extravert/aanwezig zou moeten zijn. Ik krijg dit ook heel vaak te horen. Maar je hebt andere kwaliteiten die je blijkbaar ook hebt laten zien, want je hebt een heel positief gesprek gehad.
Ik heb net lopen janken bij de laatste aflevering van seizoen 10 van Grey’s. Ik leef echt veel te veel mee met deze serie.
Ik ben niet per sé extravert, maar ik kreeg bij mijn vorige werkgever wel ELK beoordelingsgesprek te horen dat ik te luid en te aanwezig ben. En dat vond ik ook erg vervelend, omdat ik me hier ook bewust van ben, maar zoals dat is als je stiller bent kun je er ook niet veel aan doen als je wat luider bent. Je staat er gewoon niet elke seconde bij stil. Vond ik ook echt heel erg naar.
Ja, is het! Als je je werk goed doet en je zet de boel niet op stelten, dan zie ik niet wat het probleem is
Ja ik herken dit! Maar ik heb dit ook weleens gedeeld met mensen die ik ken, andere collega’s, etc. En iedereen heeft wel weer iets wat hij altijd te horen krijgt. Daarnaast vind ik het ook zo stom want introvert zijn is zo’n stempel, terwijl het zo vloeibaar is. Zoals @Huismus bijvoorbeeld ook aangeeft heeft dat ook met groepsdynamiek te maken. Ik heb weleens opgemerkt aan collega’s die op een hele andere afdeling werken van “ik word altijd stil genoemd en dat vind ik vervelend”. En ik kreeg toen reacties van “jij stil? huh, we hebben toch weleens leuke gesprekken gehad en ik ervaar het helemaal niet zo”. Iedereen kijkt er anders naar, daarom is het jammer om zo’n dom stempel te krijgen omdat je daarin gaat geloven.
Enfin volgens mij is het gewoon zo dat veel leidinggevenden het lastig vinden te beoordelen op inhoud en dan kiezen voor een makkelijkere weg. Sorry voor dit epistel haha ik heb hier echt moeite mee dat mensen zo beoordeeld worden en het is allemaal zo herkenbaar.
Dat is wel een goede ingang ja! Ik denk niet dat het iets zal veranderen, maar ik vind het voor mezelf wel fijner als ik er iets van gezegd heb. Anders blijft het zo hangen.
Het stomme is ook dat ik echt wel een introverte taak had: het selecteren van een archief. Dat is ook gewoon iets dat je vooral alleen achter je bureau doet, met af en toe een collega om advies vragen. Maar over de inhoud van dat werk is hij ook heel tevreden, want daarom heb ik dit jaar veel meer taken gekregen en ben ik zelfs gevraagd in de toekomst een collega te gaan vervangen.
Nu ik het zo schrijf is het meer alsof hij de behoordeling heeft gegeven met de blik op mijn toekomstige functie.
Bedankt voor al jullie lieve reacties! Ik voel me wel weer wat beter nu. @Evenveel @anon44204370 @monkeyslut @Hettie
Mijn lay-out is ook anders. Gecentreerder
Ja ik heb mijn account maar even gedeactiveerd voor nu zodat ik ook niet via m’n internetbrowser kan kijken. Ik vind het alleen ook wel jammer, want zit nu in het buitenland en vind het wel een fijne manier om te zien waar m’n vrienden in Nederland mee bezig zijn. En ik volg ook gewoon bepaalde accounts en bijv. kunstenaars die ik oprecht belangrijk vind om te volgen en waar ik veel van leer. Misschien een keer even kritisch kijken naar wie ik volg en dat flink downsizen.
Ah wat rot! Ik ken je gevoel wel een beetje. Waar zit je, en heb je wel leuke contacten daar verder?