Wat je even kwijt wilt #18

Mn vriend vertelt net dat vrouwen meer belasting betalen dan mannen over hun deodorant, omdat dat voor mannen onder “hygiene” valt en voor vrouwen onder “cosmetica”
:rage::rage::rage::rage::rage::rage::rage:
En daarna zei ie “en waarom betaal je eigenlijk voor je tampons” PRECIES JA

35 likes

omg echt!??!?!
Vraag me wel af wat ze dan doen met mijn hema-deo die volgens mij niet echt gendered is

Ik heb samen met mijn vriend een platform(pje) opgezet dat zich richt op een vrij specifiek onderwerp, en gisteren hadden we ons eerste live evenement en het ging echt heel goed en er waren gewoon allemaal mensen en het was zo leuk! Voelt echt als een kleine overwinning dit, heb er superveel energie van gekregen ook. Loop er nog steeds een beetje van te stuiteren dus moest het even kwijt :grin:

28 likes

Bestaat er een sekstopic hier of ben ik blind?

Deze staat in het members only gedeelte! Daar kun je in als je een bepaald aantal berichten hebt gehaald, en daarna kun je via een linkje een verzoek doen om toegelaten te worden aan dat gedeelte. Ik zou even opzoeken voor je waar dat ook al weer staat uitgelegd.

2 likes

Ja die is er! Maar het is een members only topic, daar kan je hier meer over vinden:

3 likes

Goede samenwerking dit haha!

1 like

Google eens op “pink tax”
Er wordt op verschillende “vrouwendingen” meer btw gerekend omdat het als “luxegoederen” gezien worden

1 like

Ja dat concept ken ik wel! Maar ik wist niet dat dit ook gold voor iets als fucking deo in Nederland.

1 like

Goeie vraag!

Tampons en maandverband vielen er tot voor kort ook nog onder. Echt fucked up. M’n sociologie prof gaf als verklaring dat er veel mannen in het parlement zitten en het niet eens door hun hoofd gaat om die btw te verminderen omdat ze het niet moeten kopen en er dus ook niet bij stilstaan hoe dom die btw taks is

3 likes

Bedankt! Hoera, er is dus nog een nieuw stukje forum te ontdekken? Kan ik zien hoeveel berichten ik heb geplaatst?

1 like

Dus we verdienen minder en betalen meer. Mannen er is een reden waarom we “zeiken” wij hebben tenminste wat te zeiken

12 likes

oh ik heb het al gevonden, nog 29 :frowning:

1 like

Yes! Als je naar je profiel gaat (via je pf rechtsboven) kan je dat zien onder ‘samenvatting’ (waarschijnlijk staat hij standaard op ‘activiteit’ maar dat kan je aanpassen). Je hebt er nu 20!

Edit: spuit elf :sweat_smile:

Tegelijkertijd, lief van je!

Ik heb zo’n honger. Was kapot na een werkweekend. Wilde lekker simpel een pizza die ik nog had ingevroren eten. Vergeten op de oven te letten. Verkoolde pizza. Nu een nieuwe pizza in de oven maar hongerrrr. Kan het zo slecht hebben dat ik dan zo’n pizza verkloot. Was ook nog een echte van zo’n pizzawinkel. Balen.

2 likes

Ja echt hoor
Dat je moet betalen voor maandverband tampons etc is ook echt belachelijk omdat je er letterlijk niks aan kunt doen dat je ongesteld wordt. Zelfs als je je laat steriliseren bloed je gewoon door.

Ga volgende week een cup halen, dan is t iig ff klaar met maandelijks geld uitgeven aan iets waar ik RECHT OP ZOU MOETEN HEBBEN

6 likes

Fucking sneaky Zalando. Met hun sale acties. Ze verhogen de originele prijzen gewoon :open_mouth:

2 likes

Uiteindelijk hebben we het kunnen verplaatsen naar vandaag! Dus geen bekenden haha en het was ook nog eens badkledingdag vandaag dus ik hoefde ook niet naakt :stuck_out_tongue: win win

En ik was snel uitgebrakt

4 likes

Ahhh na een druk weekend gevuld met allemaal huis & tuin klusjes nu lekker in een warm bad met een kopje thee en Lindt-ballen :two_hearts: Kijk stiekem een beetje op tegen de werkweek maar ik weet ook dat als ik morgen weer op mn werk ben ik er weer zin in heb

2 likes