Wat je even kwijt wilt #18

Ja Dhal is ook een goeie!
maar het is ook gewoon een kwestie van accepteren soms denk ik, zolang je maar wat te eten binnen krijgt is het ook niet erg als dat een paar dagen gewoon een boterham is of soep uit zak.

1 like

Iemand in mijn instalijst heeft zo’n veel betekende quote bij haar foto (not) maar heeft tot overmaat van ramp ook nog de filosoof verkeerd geschreven. dubbele “facepalm” waardig.

2 likes

Een grote pan bolognese (al dan niet vegetarisch) aan het begin van de week maken zodat we daar meerdere keren van kunnen eten en dan ook wat groenten erin verstoppen (wortel, paprika, klein gesneden boontjes ofzo).
Of een curry met een pasta van Patak’s.

1 like

Haha precies! Zodra ik thuis ben, verruil ik mijn jeans meteen met een pyjamabroek. Ik ga komende week die broeken eens passen die je noemde! Dankje!

1 like

Bij de lidl heb je van die zakken met bonen schotels. Binnen een paar min klaar. Ik had er zelf nog quac bij gedaan en het gegeten met van dje ronde nacho chips. Joe joe

Ik heb een vriendin en ze zit altijd best krap bij kas. Laats is ze jarig geweest en ik moet nog een verkaardagscadeautje voor gaar scoren. Ik weet toevallig dat ze een paar Nike sneakers leuk vind (alleen het geld er dus niet voor heeft) en ik ga ze denk ik voor haar kopen! Kan echt niet wachten op haar reactie!!

69 likes

Heel herkenbaar dit. Is deels al genoemd maar als ik wel zin heb om iets meer snijwerk te verrichten eet ik graag curry of een pasta met wat meer groenten, en anders pasta met minder groenten of AVG, waarbij ik de A+V in de airfryer doe.

Om curry snel te kunnen maken is van die creamed coconut handig om te hebben, en zo’n grote plastic pot currypasta die wat langer houdbaar is. Dan hoef je alleen maar verse groenten te kopen.

1 like

Wat lief!!

Is het gelukt inmiddels? IKEA telefonische klantenservice en mailservice is heel slecht. Heb twee keer een uur en een keer twee uur in de wachtrij gestaan (en maar één keer iemand gesproken). Op mijn mails reageerden ze niet. Bij mij is het gelukt via Twitter, daar reageren ze wel!

2 likes

Oh het is zo vervelend! Als het vernaaid wordt, ziet het er dan nog wel mooi uit? Durf dat eigenlijk nooit te laten doen. Kijk per dag of ik veel moet zitten (dan knelt het het meest) en dan draag ik gewoon een legging. Draag eigenlijk 9 van de 10 keer een (sport/yoga/flared/normale) legging, maar vind jeans zo mooi.

Ik vind een curry echt best veel werk. Maar ik ben dan ook best lui in de keuken denk ik. Als ik moet snijden etc vind ik het al een opgave.
Als ik geen zin heb maar wel normaal wil eten dan gooi ik aardappel partjes uit de vriezer + een vega burger in de oven en zet broccoli op het vuur. @grace

3 likes

Je kan de broccoli (of eenders welke andere groente) ook mee in de oven gooien, scheelt nog meer moeite + geroosterde broccoli is heerlijk :slightly_smiling_face:

1 like

Thanks youtube voor deze aanbevolen video. Echt nodig…

3 likes

Ik vind het helemaal niet leuk om voor mijn eentje te moeten koken. Wat ik doe is dat ik op dagen als ik wel zin heb om te koken (het weekend) iets kook en vervolgens invries (bijv spaghetti saus, chili con carne, soep, curry). Zodat ik als ik werk en makkelijk wil doen gewoon ‘s ochtends iets uit de vriezer kan trekken.

1 like

Ik maak dan altijd shakshuka, gegrilde groenten, broodje falafel (soms met pindasaus), courgette-avocado soep met brood, melanzane of haal bij de appie deze soep https://www.ah.nl/producten2/product/wi399978/ah-excellent-indische-pindasoep.

1 like

Ja, dat is wel wat snijwerk idd.
Als ik écht geen puf heb kook ik pasta en haal ik wat tomatensaus uit de vriezer of wat pesto uit de koelkast. Maar dat is ook niet echt een goede maaltijd.

Haha ik vind dit best een grappig onderwerp. ‘makkelijk koken’. Want ik vind dit dus ook veel moeite. soep ook. als ik het aan het maken ben is het prima, beetje laten staan en dan mixer er door heen, maar ik vind het wel een opgave ofzo. Shakshuka is toch heel lastig? Nog nooit gegeten, leek mij wel een kleine uitdaging.

1 like

Haha ja ik ontspan altijd van koken en dit zijn voor mij gerechten waar ik niet over hoef na te denken en dus makkelijk zijn, maar je hebt gelijk dat het niet super snel klaar is. En eerlijk gezegd bestel ik 9 vd 10 keer eten als ik echt geen zin heb om te koken haha.
Shakshuka is echt heel makkelijk en snel klaar!
Ik begin altijd met een tomatensaus maken (kan gewoon kant en klaar - en anders ui&knoflook fruiten en dan kruiden, paprika, spinazie en tomatensaus toevoegen), dat 5 min laten staan ofzo. Dan pleur je er wat eieren in en kruimel je er feta overheen. Dit laat je weer 5 minuten staan en dan is het klaar. Mijn recept is een variant van https://cooking.nytimes.com/recipes/1014721-shakshuka-with-feta.

5 likes

Precies! Ik hoef niet meer te dansen in de club. Ik wil dansjes voor op mn bruiloft youtube!

1 like

Wat ontzettend droog, vooral omdat er helemaal geen muziek te horen is.

1 like