Wat je even kwijt wilt #18

Ik hoop echt heel heel hard voor je dat het jouw kat is :pray:

1 like

Ik wilde foto’s maken van zo’n bepaalde rij huizen toen ik op de fiets zat. Maar er fietsten aan de overkant ook mensen op het fietspad. Probeerde het nog zo onopvallend mogelijk te doen. Bekijk ik net die foto’s, zit 9/10 gewoon in de camera te kijken. Opzich ook wel begrijpelijk, zal er wel gek hebben uitgezien zo’n mens aan de overkant die ineens een camera op je richt. 1 meisje lacht echt breeduit in de camera, ik vind het zo schattig haha

8 likes

echt heeeel mooi en leuk om te lezen dit, dat je je moeder zo waardeert!

2 likes

Moleskine! Links de dagen en rechts ruimte voor notities, zo fijn.

2 likes

Lekker wegvreetvoedsel vind ik bolletjes (2pp is bij ons genoeg) met sla, komkommer en een vegaburger. Ook binnen tien minuten klaar :+1: of paprika en wortel roerbakken met kipstu(c )kjes en een sausje en dan met rijst eten. Offf couscous met tomaat, courgette, prei en tomatensaus en (vega)balletjes.

1 like

Mijn baas wil me extra verantwoordelijkheden geven, als ik dat ook wil. Ondanks dat ik dat natuurlijk een groot compliment vind omdat ik er 5 maanden werk, weet ik helemaal niet of ik het wel zie zitten om nu al extra taken op me te nemen. Kom nu al bijna om in het werk. Zou dan misschien wel meer kunnen delegeren, maar uiteindelijk kost begeleiden/controleren ook vrij veel tijd. Ik voel me überhaupt nog een kind van 16. Gelukkig mag ik er even over nadenken.

HAha beter meid dan chimeid :stuck_out_tongue: @Krabsalade

1 like

Woon je toevallig in D.?

Ja! De stad met een d en een universiteit bedoel je toch?

Ik kijk nu aflevering 3 van de Mol en die Joeri lijkt echt op een ONS van mij en als er een avond is die ik graag wil vergeten… krijg het schaamrood weer op mijn kaken als ik eraan terugdenk. Hopelijk ligt ie er snel uit :’)

2 likes

ik moet studeren, maar het lukt niet. Heb vrijdag een tentamen en deadlines van 3 verslagen. Dit gaat niet lukken, maar het is het laatste tentamen van mn master dus het moet wel.

Heeft iemand de structuurjunkie light planner? Ben benieuwd wat voor soort papier erin zit. Dat hele gladde papier kan bij mij niet, ik heb namelijk nooit fatsoenlijk leren schrijven met m’n linkerhand en veeg altijd meteen de inkt uit.

Huh wat raar, die tegenstrijdigheid in pakketje en dan zeggen dat hij wil schuilen? Ik zou wel door het gat in de deur kijken om te zien wat er gebeurt op de gang.

Je reageert nu uit gevoel en angst wat komt door dingen uit je jeugd. Je baseert de huidige situatie op het verleden.

Als een goede vriendin dit zou overkomen, wat zou je dan tegen haar zeggen?

3 likes

Dus als je jezelf antwoord moet geven: is je angst reeel denk je dan nu?

Kan er een rede zijn dat ze dit gedrag vertonen?

Ik heb zelf ook dit soort dingen dus Weet hoe fijn het is als iemand even psychologisch advies kan geven :blush:

1 like

Als ik dit laatste zo lees denk ik dat je hun er dan idd in moet vertrouwen.

Ik weet natuurlijk het hele verhaal niet , alleen wat jij nu verteld ( alleen jouw kant zegmaar)

Ik denk dat je jezelf moet afvragen bij zoiets: is het reeel? Zo ja, dan moet je aangeven aan hun bijvoorbeeld: dat je niet lekker in je vel zit en of hun daar misschien last van hebben? Zonder meteen aan te geven dat je het gevoel hebt dat ze je buitensluiten. Beetje met andere vragen proberen tot je antwoord te komen.

Als je denkt dat het niet reeel is( kijk eens bij G- schema / uitdaagvragen cognitieve gedragstherapie) dan moet je kijken waar deze angst vandaan komt ( wat is er in je jeugd gebeurd dat dit teiggert) en lief zijn voor jezelf; zeggen dat het logisch is dat je deze angst voelt gezien je verleden, maar dat dat nu niet nodig is. Probeer als volwassene jouw kind te troosten.

Aah zo lekker onhandig met die lange poten :blush:
En moeder kijkt trots.

1 like

Wat is het ergste dat kan gebeuren? En heb je hier zelf invloed op?