Wat je even kwijt wilt #18

@Sjern @Banananana het is luisteren. En ik versta alles maar ik heb de concentratie niet en meerkeuzevragen = mijn vijand.

De vorige keren had ik er thuis drie gedaan, twee gehaald. Het is voor mij echt een kwestie van geluk.

En het is leuk maar ik werk 32 uur, daarnaast dus een opleiding én nu een stage van 8 uur pw is echt heel veel en als ik straks geen diploma heb dan vind ik dat wel “voor niets” want dan kan ik toch dat werk niet doen …

Echt lang geleden dat ik zoveel stress heb ervaren, merk het gewoon fysiek :sweat_smile:.

Vreselijke kut dat gehad maar toen belde om 17:00 mijn nieuwe huurbaas dat ik het huisje krijg :grin: vanaf 1 april kan ik erin

95 likes

Ik had een stoel besteld die net is geleverd maar volgens mij is ie niet goed? Ik was bijna klaar, maar had een schroef over en geen gat… Ik op die instructie kijken, zit er op dat plaatje wel een gat op die plek :triumph: dus nu zit ie zowat al in elkaar, maar precies op het punt waar ie gewicht moet dragen, ontbreekt dus iets

Zoooo irritant dit soort dingen, ik ga ze morgen maar bellen
De stoel op zich staat en hij is ook echt wel mooi (besteld zonder in 't echt gezien te hebben) maar ben echt bloedchagrijnig nu

Omg yesss gefeliciteerd!!!

1 like

Ooeeh welk gebied?

1 like

Dit is wellicht totaal irrelevant advies, want weet niet om wat voor luistertoets het hier gaat, maar misschien heb je er toch wat aan.

Ik vond op de middelbare school luistertoetsen heel moeilijk, ik kon er echt niks van, terwijl mijn taalvaardigheid oké was. Zeker bij Engels was ik best goed maar niet goed in luistertoetsen, inderdaad door de meerkeuze en concentratie. Toen heb ik vrij veel toetsen geoefend om aan het meerkeuze-gedeelte te wennen. En qua concentratie: mijn docent suggereerde toen dat ik op focussen ging oefenen met luisteren. Dus bij het luisteren naar Engelse luisterboeken, telde ik bijv. hoe vaak je het woord “the” tegen kwam. Ook ging ik tijdens het luisteren steekwoorden noteren, uit elke zin één, om m’n focus te houden. Uitiendelijk heb ik zo wel onbewust denk ik trucjes geleerd om in elk geval voor de duur van zo’n luistertoets gefocust te blijven!

8 likes

In Eygelshoven!:joy:

4 likes

Heel relevant juist, het gaat om Engels, proficiency niveau … alle andere vaardigheden, schrijven bijv. lukken gewoon meteen de eerste keer. Mijn school stelt deze toetsen voorwaardelijk voor (aan?) een paar zaken waardoor deze situatie ontstaat. Want als je dit niet haalt - kun je X niet doen - kun je Y niet doen. En dan moet je weer wachten tot het volgende moment.

Het voelt ook suuuuper triest want luisteren moet altijd de “makkelijkste” vaardigheid zijn.

Ik heb altijd geoefend met Harry Potter luisterboeken, maar dat is misschien dan een beetje een laag niveau voor C2 hahaha. Maar misschien kun je bijv. Engelse podcasts luisteren, die ongeveer even lang zijn als je examen, en dan bij elke zin een steekwoord opschrijven oid? Op die manier kun je in elk geval oefenen op je concentratie.

Deze post laat mij inzien dat ik echt geen perfectionist ben. Ik zou die stoel gewoon laten voor wat ie is.

Maar ik ben ook zo iemand die nooit terug zou gaan naar de supermarkt met een product dat niet klopt

1 like

Oh jee :frowning:
Gelukkig ben je er nu vanaf!
Beterschap ermee :kissing_heart:

ah dankjewel! lief van je

Elk ander schroefje had ik voor lief genomen, maar ik durf er nu niet eens op te gaan zitten 🤷 ja dat is zo’n beetje het doel van een stoel haha dus ik vrees dat ik hier geen vrede mee kan hebben. Hij ontbreekt echt precies op 't punt waar ie z’n werk moet doen, helaas

1 like

Ik ging net een pakketje ophalen en dat moest ik ondertekenen. Nouja dat is doorgaans zo, maar ik blijf het soms stom vinden dat dat draadje van die pen echt SUPERkort is. Ik ben linkshandig en ik kon gewoon amper een krabbel zetten. Snap best dat als 5 a 10% procent linkshandig is je natuurlijk niet alles gaat aanpassen. Geheel logisch. Maar linkshandigen leven al dagelijks in een wereld wat is aangepast op rechtshandigen. Ik hoop niet dat dit als een klaagzang overkomt maar ik dacht zelf, sheesh, dat draadje van de pen hoeft maar IETS langer en een linkshandig persoon kan ook fatsoenlijk een krabbel zetten zonder dat hele ding uit te rekken. Ik voel me dan gepasseerd.

6 likes

Ik zet daar nooit iets leesbaars neer

1 like

Nouja, dat is niet m’n punt. Ik heb ook maar wat gekliederd. Hetzelfde geldt voor linkshandige scharen, schilmesjes etc. Maar dit vind ik gewoon echt dom, want als je al wil dat ik een krabbel zet, maar het dan ook op z’n minst makkelijk? Zit ik daar met dat snoer te rekken.

1 like

Ik hoorde een alarm dicht bij het station. En ik dacht al staat heel taliban op het station IK WIL NU NAAR HUIS HEB HONGER. Was het helemaal niet op het station.

1 like

Amen sisterrr!!! Ik voel me ook altijd gepasseerd. Ik weet nog dat ik op mn hbo college had in een grote zaal, met van die tafeltjes aan de stoelen. Maar die tafeltjes kwamen van rechts en dus kon ik daar niet op schrijven. Goed prima, aangegeven bij de docent. Keer erna stond er welgeteld 1 tafel aan de zijkant ‘voor de linkshandigen’. Moesten we met zn zessen aan een zo’n minitafel.

9 likes

Omg ja dat verhaal ken ik ook van een vriend van mij die in Argentinië op de middelbare school zat. Eigenlijk hadden ze geen linkshandige tafels. Enkel een paar. Echt wtf? Ik ben wel blij dat ik er vroeger niet echt last van heb ervaren en mijn ouders er juist altijd heel aardig? Over deden. Mijn opa was bijvoorbeeld ook linkshandig en hij vertelde altijd hoe dat er letterlijk met de stok was uitgeslagen. :sob:. Ik heb ook altijd het idee dat mijn vader mijn linkshandigheid heel erg waardeert en er bijna trots op is. Maar sowieso lefties are the best? Ik snap echt niet dat niet iedereen dat al weet. :ghost:

1 like

Ik ben heel kut als ik honger heb, word giga chagrijnig en moet me echt inhouden om niet te gaan schreeuwen tegen mensen (gebeurt gelukkig nooit echt, als soort van tegenreactie word ik juist heel vlak en zeg ik bijna niks). En als ik boodschappen moet doen terwijl ik honger heb wordt het nog veel erger. Ik heb dus net samen met m’n vriend boodschappen gedaan en tegen de tijd dat we thuis waren was ik echt in staat om de eerste die nog een woord tegen me zei te slaan, dus nu heeft m’n vriend me op de bank geparkeerd met koekjes en druiven terwijl hij kookt en ik voel het leven gewoon met elke hap mooier worden

20 likes