Wat je even kwijt wilt #18

Ben beau five days inside terug aan het kijken.
Wat doe ik mezelf aan :sweat_smile::see_no_evil:

1 like

Ik ben ook linkshandig en ik had hier met stemmen ook last van, zo niet over nagedacht…:roll_eyes:

2 likes

Transscriptie is ook een goede manier om luistervaardigheid te oefenen. Je zou dit bijv met Ted Talks kunnen doen. Dus opschrijven wat je hoort. Je kunt een fragment dan een paar keer herhalen. Bij een Ted Talk kun je de tekst dan ook er bij pakken. Zo oefen je ook je concentratie. En luisteren wordt best vaak onderschat. Het vergt veel concentratie, kennis van vocabulaire, maar ook leesvaardigheid. En ik zou veel multiple choice oefenen.

4 likes

Nee op de basisschool heb ik er ook nooit nadeel van ervaren. Ik kreeg gewoon een schaar voor linkshandigen. Helaas ben ik ambidexter en knip ik gewoon met rechts. Dus heb die schaar stiekem omgewisseld voor een rechtse schaar. Maar mijn opa kon ook met beide handen schrijven, omdat hij niet met links mocht schrijven op school en geslagen werd :sob:

Het valt me ook meteen op als mensen met links schrijven en dan moet ik altijd even joelen en highfiven :sunglasses::partying_face:

2 likes

@Krabsalade ik zit in de trein en ik moet altijd even wachten tot die vertrekt. En ineens denk ik… “Gaat mn treintje al rijden?.. Gaat mn treintje al rijden!!”

2 likes

Ja ik ben geen ambidexter. Ik kan werkelijk geen papiertje knippen met rechts, het vel gaat dan dubbel (dat herken je vast wel). Het knippen met rechts doe ik nou soms omdat ik enkel een rechtse schaar tot m’n beschikking heb. Maar dan trilt bijna mijn arm omdat het zo onnatuurlijk voelt. Ik vond het vooral lief toen mijn nichtje werd geboren en ik haar voor het eerst op de arm mocht houden en mijn vader zei “Jumpsuit is links! Dat kun je beter andersom doen!” Hoe mijn nichtje in m’n armen werd gelegd. Terwijl ik dacht, ik deal wel met die rechtshandigen :ghost:

2 likes

Oei, klinkt idd niet fijn. Hopelijk snel wat beter en minder pijn. Je kan alvast wat ijs inslaan ervoor. Veel beterschap!

Ik vind mijn werk best wel rot laatste tijd, hangt een nare sfeer in de organisatie. Maarr de cliënten maken echt zo veel goed. Vandaag moest ik een neuropsychologisch onderzoek doen bij een cliënt en hij was zo erg aan het mopperen en chagrijnig aan het doen. Zegt ie: “Sjongejongejonge je kan beter ander werk gaan zoeken want als je de hele tijd dit soort belachelijke vragen aan anderen moet stellen wordt je vanzelf dom. NOU OKÉ STEL DE VOLGENDE VRAAG DAN MAAR”.
Haaahaahahaa love chagrijnige oude mensen :heart_eyes:

10 likes

Eindelijk een weekendje weg geboekt way ik voor mn verjaardag heb gekregen. Ben volgende week alweer jarig :joy:

2 likes

Huh dus nu heb je 2 matrassen?

Hahaha het lijkt me niet te missen nee… En nu?

Hahaha huhh? Hoe kan dit nou. Hebben ze je in eerste instantie twee matrassen geleverd? Dat is toch raar. Zou m houden en verkopen.

1 like

Is het niet de topper toevallig of heb je geen topper op je matras?

Ik kan me niet voorstellen dat je eerlijkheid niet op prijs gesteld wordt :wink:

1 like

Zielig he. Haar moeder is een oud-collega, zo triest om zo’n jong meisje zo te zien.
En Aaron :frown:

1 like

Ik word hier zo zo boos van. Ongelofelijk gewoon

2 likes

Was ze teruggelopen naar je oude buurt? Wat fijn dat ze terecht is. Hopelijk sterkt ze snel aan!

Ik ben best jaloers op de keuken en de tuin van Yvette van Boven. Het lijkt me zo gezellig om bij haar aan te schuiven bij de keukentafel met een kopje thee. Ik vind Koken met van Boven ook een heerlijk rustgevend programma zo aan het eind van de middag. Ik heb het vaak op de achtergrond als ik zelf aan het koken ben.

10 likes

@monkeyslut heb je dan vannacht geslapen op 2 matrassen op elkaar die eigenlijk niet op elkaar horen?

Wat een heldinnen maar wat verschrikkelijk :broken_heart:

1 like

@monkeyslut

28 likes