Wat je even kwijt wilt #18

Ik ga het nu luisteren want ben nu wel nieuwsgierig geworden!

Helaas wel -_-
Ik heb ooit de fout gemaakt om de pianoklep open te laten staan en mijn katten gebruikten dat 's nachts als een tactiek om de slaapkamer in te kunnen sneaken.

7 likes

Ik vind ‘het contact met jezelf kwijt zijn’ best wel stom klinken. Want wat betekent dat dan precies? En hoe komt dat dan? Hoe kan het dat ik dit contact vroeger wel had en nu niet meer? Maar hoe ‘stom’ en ongrijpbaar het ook klinkt, het is wel hoe ik me al een behoorlijke tijd voel. En ik vind het zo moeilijk om eraan te werken.

Zijn er meer mensen die hier mee bezig zijn?

1 like

Ik. Al zo’n 2 jaar.
Ik had mezelf heel even gevonden afgelopen herfst, maar ben het nu weer helemaal kwijt gvd

Poeh, ik heb net een eerste sessie gehad bij de fysio voor mijn vaginisme/bekkenbodem problemen en ik ben echt kapot. Er komen nu zoveel beelden terug die ik had weggestopt. En het is zo ongemakkelijk en inspannend om over je problemen te praten. Ben echt een beetje ontdaan nu en dan moet ik zo weer gaan werken :unsure:

4 likes

Contact met jezelf kwijt zie ik als:

Je teveel laten beĂŻnvloeden voor de mening van anderen.
Niet luisteren naar je eigen gevoelens maar het wegstoppen.
Niet je eigen mening durven geven.

1 like

Wil je vertellen hoe jij merkt dat je het contact met jezelf bent kwijtgeraakt? En zijn er dingen die je doet/probeert om dit contact weer terug te krijgen?

@anon50122296 Ik denk dat je daar voor een deel wel gelijk in hebt. Maar uiteindelijk gaat het dieper, denk ik. De kern van het probleem zit hem denk ik meer in dat het je ook niet lukt om te luisteren naar je eigen gevoelens. Dat je ze als het ware niet hoort of dat je jezelf het (onbewust) niet waard vindt om ernaar te luisteren/te handelen.

Zo ik ging even letten op hoe vaak een topic bekeken is. In een paar minuten tijd het break up topic gewoon al 100x bekeken :’) Sta daar nooit zo bij stil, dat zoveel mensen (mee)lezen.
edit: onee wacht misschien geen 100x, ik keek geloof ik verkeerd. Wel 10x sowieso in 2 minuten. Wat ik ook best veel vond.

2 likes

Ligt eraan op welke verdieping ze woont en of er een lift is.

1 like

Altijd een goed idee :sunglasses:

1 like

Zo echt wel! Ik ga morgen ook even terug naar Limburg :slight_smile:

2 likes

Het is wat mij betreft precies zoals @anon50122296 zegt, als je je teveel laat beinvloeden door anderen en niet meer luistert naar je eigen gevoel. Afgelopen herfst (zo rond oktober, toen ik ook voor het eerst alleen op vakantie ging) had ik het gevoel heel sterk in het leven te staan en alles (nou ja, relatief natuurlijk) aan te kunnen. Toen leerde ik iemand kennen en liet ik me weer helemaal mee slepen. Dus gedachten als: wat zou hij willen dat ik deed, welke kleding vindt hij leuk bij mij staan want dan draag ik dat extra, zorgen dat ik altijd wat te doen had want anders ben ik maar saai etc.
Om terug in contact te komen met mijzelf probeer ik vooral veel afleiding te zoeken, want ik weet dat met tijd de scherpe randjes er af gaan en weer de rust te vinden van tevreden te zijn met hoe ik mijn leven inricht. Dat de mening van anderen daarover er niet toe doet.

Net supersoepel ingeparkeerd terwijl er 4 werkmannen stonden toe te kijken en ik extreem moe ben (dan lukt het vaak voor geen meter), ik ben mega-trots, haha. Wie zegt dat vrouwen niet kunnen parkeren?! :grin:

27 likes

Interessant om te horen. Voor mij heeft het voor een deel wel dezelfde betekenis, maar voor een groot deel ook weer niet. Voor mij betekent het ook dat ik die rust niet kan vinden; de rust om echt naar mijn gevoel te luisteren. En dat ik het liefst continu afleiding zoek, maar dat het bij mij juist averechts werkt. En het voelt alsof ik mijzelf het niet waard vind om de dingen te doen die goed voor me zijn.

3 likes

Welke dingen bedoel je dan ongeveer?

Half uur over gewerkt morgen nog een uur extra. Ik word nog rijk zo.

Om dingen te doen die ik leuk vind en waar ik echt ontspanning uithaal, zoals lezen. Om gezond te eten en niet te grijpen naar slechte tussendoortjes. Om discipline op te bouwen. Etc.

1 like

Ah ja dat herken ik wel. Heb je een idee hoe je dat wil gaan aanpakken? Of was daarom je oproepje hier?

Mijn examen is achter de rug en ik ben doodmoe, ik ga een heerlijke tuk doen, toch wel verdiend :hugs:.

1 like

Kun je nagaan dat dat mensen zijn met maar 1 account en niet 15. En dat het ook allemaal verschillende mensen zijn. Omg

5 likes