Wat je even kwijt wilt #18

Tsja. Hoe leg je dit nou uit in een notendop :stuck_out_tongue: It’s a long story, zullen we maar zeggen. Je kunt het nog het beste hier teruglezen als je teveel tijd hebt. https://web.archive.org/web/20180516113650/http://www.ellegirltalk.nl/topic/nieuw-forum.702331/

Haha voor al die mensen die dachten dat alles offline zou zijn :+1:t4:

Zou iemand mij even willen helpen met een stukje uit een sollicitatiebrief? Ik kan zo even niet komen op een mooie zin/woord ipv sommige tijden. Ik vind af en toe ook niet per se passend of kan dat wel?

-weg-

Heb je het sollicitatietopic al geprobeerd?

Voor de mensen die de laatste 10 minuten nog snel wilden biechten (dit heb ik dan wel weer gevolgd) :joy:

Hahahaha dat is een collectief forumtrauma dat we verdrongen hebben.

Misschien ipv andere tijden tussendoor of daarnaast heb ik ook…

Aah ja top, ik heb hem nu aangepast naar ‘daarnaast ook andere functies gehad om…’. Soms zie ik het echt even niet meer als je al een tijdje aan het schrijven bent en hij moet vandaag weg. Dankje!

Ik weet inderdaad niet zeker of dit het handigste topic is maar deze zinnen komen heel erg als spreektaal op mij over. Zelf zou ik ze formeler samenstellen, maar wellicht past dat helemaal niet bij jou of het bedrijf waar je solliciteert.

De rest van de brief is juist al best formeel, dus wilde juist een stuk ook iets meer van ‘wie ik ben’ laten zien. Ik krijg juist meestal best positieve feedback op mijn brieven dus ik denk dat ik dat verder zo laat :slight_smile:

Ik zou het zelf zo doen:

Samenvatting

Momenteel ben ik tien jaar werkzaam in de blablasector. Dit begon ooit als vakantiewerk, maar al snel bleken de werkzaamheden zo goed bij mij te passen dat het al snel veel meer werd. Ook tijdens mijn studie heb ik dit werk met veel plezier uitgevoerd en dat doe ik nog steeds. Tussendoor heb ik ook wel eens andere banen binnen andere sectoren gehad, om mezelf te te blijven uit te dagen en mijn ervaring te verbreden.

Ah top @HannaMarin, daar heb ik zeker wat aan. Sorrry voor de spam allen, ik zal de volgende keer naar het juiste topic gaan :see_no_evil:

Ik lig ziek in bed dus dit is top om weer helemaal terug te lezen en blij te worden dat dit forum nu leeft en blijft leven.

Trouwens dit is geen sneer naar wtf maar ben oprecht blij dat het allemaal goed is afgelopen en dit forum er überhaupt is.

Hahahahaha mijn god. Ik voel ook weer die spanning van die laatste dag dat het forum ging sluiten om “”""“12 uur”"""

Iemand enig idee hoe je het beste professionele hulp aan je huisarts kan vragen? In mijn hoofd lacht hij me al 300 keer uit en stuurt hij mij weg met de zin dat ik mij niet moet aanstellen. ‘met je millennial problemen’. <- En ik heb geleerd om niet in te vullen voor een ander. zucht.

Haha echt een kutmoment wel. Was echt voor velen het einde van een tijdperk. Iedereen was toen ook wel online op dat moment haha!

Ah denk dat je daar echt niet bang voor moet zijn. Kan mij niet voorstellen dat een huisarts dat zou zeggen natuurlijk. Maar denk dat het belangrijk is om echt duidelijke te maken dat je er op dit moment gewoon niet zelf uit komt? En welke effect je problemen(?) hebben op je dagelijks leven?

‘Hoi, ik heb wat mentale klachten (namelijk somberheid/angst/paniek/whatever) en ik zou graag een doorverwijzing willen voor psychologische hulp daarbij want ik kom er zelf niet uit.’ In die 10 minuten vragen ze meestal niet zo diep door hoor, je hoeft vast niet alle ins en outs uit te diepen en al je jeugdtrauma’s op tafel te gooien. Ik zie niet in waarom een huisarts je weg zou sturen als je aangeeft dat je hulp nodig hebt, hij/zij is er om jou te helpen.

Komt vast goed, zet hem op!

Ik weet nog precies waar ik was, want het was 7 uur vroeger waar ik was dus ik na uitgaan nog naar beneden gaan om hét moment via super crappy WiFi mee te maken, ging het forum maar niet uit de lucht. Uiteindelijk geslapen en wakker geworden en toen was het weg weg :sob:

Ik lag lekker te tukken op de bank, maar schijnbaar is er een of andere demonstratie hier in Amsterdam? Hoor de hele tijd iemand door een microfoon tetteren en “WHAT DO WE WANT? WHEN DO WE WANT IT?” roepen. Iemand een idee? Haha