Wat je even kwijt wilt #18

Heb best mooie selfie vandaag gemaakt maar durf 'm niet te plaatsen omdat ik altijd dezelfde kop trek hahaha

2 likes

Normaal ga ik al met de auto als het dreigt te gaan regenen en / of waaien. Moet je ‘ns raden wie vandaag op de fiets naar werk is gegaan? What’s wrong with me. Verzopen kat was er niks bij haha.

1 like

Woaah ik zie net op videoland dat er een remake is van Charmed. Drie keer raden wat ik nu kijk :smirk:

Psycholoog update:
Ik had dus contact opgenomen en i.p.v. 2 maanden wachten kan ik nu over een maand al terecht.
Wel onder werktijd, dus ik vandaag met mn leidinggevende besproken en wordt allemaal geregeld.

Vind t weer kei eng. En wss voel ik me tegen die tijd al weer beter, maar goed. Ik denk dat het goed is dat ik het zo heb gedaan schouderklopje

65 likes

Ik heb het een beetje druk op werk momenteel. Werk voor verschillende klanten die beiden nu dingen van me gedaan willen hebben en het liefst gister dan vandaag. Ben er redelijk gestrest van en inmiddels ook best wel moe. Ga ik:

  • Vanavond doorwerken in ruil voor verlofuren die ik anders bij wil kopen
  • Vanavond chillen en uitrusten en die klanten wachten maar even

0 stemmers

Ik ben ook moe van de werkweek en als ik nu werk zou gaan doen zou ik echt veel minder scherp zijn als morgenochtend na een goede nacht slaap. De fouten / slordigheden die ik vanavond zou maken geven me dan alleen maar meer werk.
Maar dat ben ik

1 like

Waarom dan?

Ik lig op de bank en moet nog eten (maken). Weet niet wat en ben te moe om uitgebreid iets te maken
 bestellen kan pas vanaf 15 euro, kom ik nooit aan alleen :laughing:

Ik bestel dan altijd gewoon ook voor de dag erna :thumbsup: En dan eet ik alsnog alles op.

2 likes

Haha ja das wel een idee natuurlijk :sweat_smile:

1 like

Ik snap niet waarom er steeds wordt gesproken van ‘nederlaag voor May’, bij die stemmingen over de Brexit deal.
Is het dan May tegen de rest ofzo? Zij heeft toch ook een partij achter zich staan, of is dat in deze niet zo?

1 like

In principe wel, alleen stemmen sommige leden van haar partij tegen het voorstel van May. Dus houden ze zich niet aan de ‘partij-lijn’. (Maar er zijn vast mensen die het beter kunnen uitleggen. Ik raak af en toe helemaal de draad kwijt.)

1 like

Er liggen afbakbroodjes in de oven en als toetje poffertjes. Doe morgen wel een gezond en groenten eten

9 likes

Ik heb al de hele dag last van een trillend ooglid. Hij trekt een soort van samen.
HOU OP :mad:

2 likes

Kijkt iemand dwdd. Echt wtf die “kunstenaar” vieze schapen hater

Ik ook! Nu al een week ofzo. Zo irritant.

1 like

Nog erger!

1 like

In de UK is partijdiscipline ontzettend belangrijk. Met een parlement van 650 leden is het onmogelijk om iedereen (veel) spreektijd te geven en daardoor ontstaat er een heel systeem van mensen die vooraan mogen zitten of juist niet, houd je je niet aan de partijdiscipline, dan loop je het risico om een ‘backbencher’ te worden. Kans op spreektijd is dan nihil en je stelt je district teleur (want het district dat je verkozen heeft wil natuurlijk wel hun MP (member of parliament) voor hun op zien komen.

Plus, in een systeem waar je maar 2 (of iets meer, maar weinig) partijen hebt, is de kans een stuk groter dat je partij in de regering zit. En meestal is het zitten in een regering iets waar je als MP trots op zou moeten zijn, want je kan eindelijk je plannen doorvoeren. Daarom is het nu voor May zo pijnlijk, omdat mensen uit haar eĂ­gen regering tegen haar stemmen wat ontzettend ongebruikelijk is in de UK.

Laatste puntje waarom stemmen tegen je eigen partij als zo kwalijk wordt beschouwd heeft te maken met de bouw van het Britse Lagerhuis (House of Commons).

image

In tegenstelling tot Nederland en veel andere landen, waar via kastjes wordt gestemd, worden er in de UK echt personen geteld (zoals schapen). Als er een oproep tot stemmen komt, begeef je je als MP naar of de ‘aye’ of de ‘no’ lobby. Stem jij niet met de partijlijn mee, dan kom je dus in een lobby terecht met voornamelijk leden van de andere partij, die je gaan toejuichen. Kom je dan na de stemming weer terug in de parlementszaal zelf, wordt je door je partijleden bejegend als ‘traitor’.

Kan m’n essay nog langer maken haha maar dit was het even kort samengevat.

Dus 1) losbreken van je partijlijn wordt echt als een schande beschouwd door je partij zelf, 2) je stemt tegen je eigen regering. Resultaat: een groot verlies voor May specifiek omdat zij het hoofd van de partij en regering is maar geen akkoord ĂŒberhaupt daarin kan creĂ«ren.

36 likes

Mijn vriend gaat een rolex kopen en ik een horloge van myjewellery :sweat_smile:

13 likes

Ja je hebt helemaal gelijk. Ik kijk mijn aflevering the Americans af, ga zo even naar het zwembad en wellicht dat ik zaterdag nog wat doe, want extra verlofdagen is ook wel lekker

1 like