Wat je even kwijt wilt #18

Ik hoefde geen bloed te prikken :blush: Volgende maand pas, kan gelijk weer ademen.

9 likes

Dankjewel!!!

Ja gewoon op mn blote matras helaas haha

1 like

Gister wilde ik niet mee uit maar ik heb nu toch een soort fomo?? Ik snap het niet want ik woon 1 minuut van de kroeg dus ik had gewoon kunnen gaan maar ik had geen zin dus waarom voel ik me dan nu zo

1 like

Kennissen van mij die wel in mijn vriendengroep zitten, maar met wie ik niet close ben en wie ik niet als vrienden zou bestempelen gaat trouwen. En ze hebben in de whatsappgroep waar iedereen inzit gevraagd om mensen hun adres, waardoor ik (en nog een paar vrienden) ervan uitging dat ze daarna de uitnodiging zouden versturen voor de bruiloft.

Inmiddels twee maand verder en geen uitnodiging. Dus ik vroeg eens aan een vriend die wel close met ze is of er al een datum was, en hij zei van wel.

Ik vind het niet eens vervelend dat ik niet uitgenodigd ben (waarschijnlijk), want ik ben dus geen vrienden met ze en zou ze ook niet per se op mijn bruiloft uitnodigen. Maar ik stoor me er dus weer wel aan dat ze dan in de algemene whatsappgroep vragen om mensen hun adres.

Ik besef dat dit bericht vol aannames zit, maar ik ga er wel vanuit dat het zo gegaan is. Ik heb alleen ook geen zin om specifiek aan die vriend te vragen of hij de uitnodiging heeft gehad, want ik wil ook weer niet dat het een ‘ding’ wordt dat ik (en nog een aantal vrienden die ook hun adres hebben gegeven) niet ben uitgenodigd.

wooo nu ben ik echt bang want ik heb dus ook nog nooit iets van belasting hoeven betalen (terwijl ik 2 jaar geleden verhuisd ben naar een appartement waarvan de bewoners me vertelden dat ik het wél moest gaan betalen). Wat kut zeg, en je kunt zeker ook niets ertegen doen?

Wat een goed artikel. Wordt heel erg verteld uit de mogelijkheden die zij wel heeft en niet vanuit het stigma.

13 likes

Ik ben onrustig omdat het niet goed gaat tusen mij en mijn date en ik wil niet dat het me onrustig maakt grrrr.

Alles gaat toch via mijn overheid.nl? Oh, misschien toen nog niet…

Jaaa! Ik ben net geland. Ipv om 9:00. Mist trok weg en kwam telkens weer terug, dus we hebben echt lang moeten wachten

2 likes

Ik hou echt zoveel van Altin Gün en Tame Impala en ze hebben allebei vandaag nieuwe nummers uitgebracht

:smiling_face_with_three_hearts::sparkles::two_hearts:

6 likes

Ja maar als er een deel van je salaris wordt overgemaakt dan weet jouw werk toch meer hierover.Is dat dan niet overlegd?
Vreemd verhaal!

M.b.t de informatie van de bank kan je het beste rekeningafschriften downloaden/opvragen. Dat kan bij de meeste banken tot 7 of zelfs 10 jaar terug. Het lastige is alleen dat je dan niet op begunstigde kan selecteren. Maar staan er in mijnoverheid niet de facturen die reeds voldaan zijn? Of werkt dat daar niet zo. Succes in ieder geval, wat een ellende.

1 like

Zij horen (over het algemeen) wel een brief te hebben gehad met o.a. de organisatie waaruit de vordering komt, het dossiernummer en de hoogte van de vordering. Dit dient ook bewaard te worden in het personeelsdossier.

Succes, echt klote dit!

1 like

Ik heb een ban aangevraagd ivm mijn tentamenweek, dus ik ben er weer over twee weken! Toedels! :kissing_heart:

22 likes

Heel veel succes!! :four_leaf_clover::kissing_heart:

1 like

Succes!

1 like

Mijn insta app doet raar, blijft helemaal wit als ik er op klik :sweat_smile:

Mijn beste vriendin zei gisteren terwijl we aan de wijn zaten zomaar dat ze me heel altruïstisch vindt en dat ze dat zo mooi aan me vindt. Weet niet helemaal of dat klopt haha maar vind het zo’n lief compliment dat ik er echt nog lang op kan teren (en ik ben ongesteld dus extra emo hierdoor :p)

12 likes

Ik heb ook niet echt zin om te gaan (ik vind ze geen leuk stel samen en moedig het trouwen ook niet aan, maar goed, dat is een ander verhaal), dus ik ga er inderdaad niet verder op reageren. Maar ik blijf er inderdaad wel bij dat ik het niet netjes vind dat ze het dus in die groep gooien.

Was een tijdje terug ook al zo iets lulligs in diezelfde groep. Een meisje vierde haar verjaardag, had dat aangekondigd in de groepsapp (want het was op een locatie in Amsterdam en daar wonen we niet, dus vraag of we dan wel daarheen wilden of dat ze die moeite niet hoefde te nemen). Daarna had ze de uitnodigingen via FB verstuurd naar iedereen uit die groep behalve een vriend van me en mijzelf. Wij kwamen daar natuurlijk wel achter, ik was echt flink pissig dat ze een groot feest gaf en dan specifiek twee mensen niet uitnodigde terwijl ze het wel in de groep gegooid had. Uiteindelijk heeft ze ons toch wel uitgenodigd en uitgelegd waarom ze het eerst niet gedaan had (ze sprak ons heel weinig??) en ik ben uiteindelijk wel gegaan, maar het had wel een nare bijsmaak voor me gekregen.

Heeeeeeel verhaal, maar mijn moraal is dat dit dus niet de eerste keer is en dat ik het wrang vind dat er nu dus zo’n zelfde iets lijkt te gebeuren. Ik vind dat gewoon niet netjes. Dat je mensen niet voor je bruiloft uitnodigt, dat is volkomen je goed recht, maar gooi dan niet zo’n oproep in de algemene whatsappgroep. Tot dat bericht verwachtte ik namelijk niet eens uitgenodigd te worden.