Wat je even kwijt wilt #19

Ben je al bezig?

1 like

Tussen de 23 en 27. Ik ben de oudste van 28. Ik vind het ook maar kinderachtig. Nog 1,5 uur en dan lekker thuis. :tada::tada::tada::tada::tada::tada:

2 likes

Waarom heb ik nou toch altijd een andere stemming dan ik nodig heb?
Vanavond plannen -> zin om een boek te lezen
Thuis op de bank -> zin om naar buiten te gaan

9 likes

Succes! Ik weet zeker dat je veel kans maakt :sunflower:

1 like

Jezus wat kinderachtig ook

2 likes

Zij zelf zou toch zeker de gevoeligheid van dit onderwerp moeten kunnen inschatten? Anyway, ‘grappen’ over dit soort onderwerpen vind ik sowieso niets bijdragen eigenlijk. Zoiets als het voorbeeld van @Eddie heb ik helaas ook al voorbij zien komen, ik snap het echt niet.

1 like

Ik vind alles rond 1 april grappen kut, maar zeker over zulke gevoelige onderwerpen maak je toch geen grappen

3 likes

Ik vind dat je hier nog best goed op reageert eigenlijk haha, ik zou in alle staten zijn. Maar ik ben dan ook erg gehecht aan mijn lange haar haha. Ben je ondertussen al naar de kapper geweest?

Verdorie, ik laat mijn telefoon best vaak vallen en nu zit ik net te forummen en zie ik omdat het een witte pagina betreft dat de kleuren dus zijn aangetast op de plek waar mijn beeldscherm een barstje heeft. Dadelijk is weer het hele scherm/touchscreen systeem aangetast en onleesbaar. Was ook zo bij mijn vorige telefoon. Dat beeld liep soort van langzaam vol met vloeistof waardoor ik allerlei foto’s en Spotify etc niet meer kon bekijken/veilig stellen. Baal echt als dit ook het vooruitzicht is van deze telefoon. Ging toen heel snel, dus zal nu hele tijd mijn telefoon in de gaten moeten houden ofzo?

Wat vinden jullie van het fenomeen ‘bullshitbanen’?

Hor lang kan ik een bakje met klaargemaakt pasta en rode saus bewaren ?

In ieder geval niet 5 dagen buiten de koelkast bewaren

5 likes

Op instagram zie ik steeds een reclame voorbijkomen van SmileBright store, zo een tandenbleekset. Heeft iemand ervaring hiermee?

Ik wilde het dus bestellen om het te proberen, maar de site ziet er zo onbetrouwbaar uit met spelfouten enz.

Als ik het goed begrijp zijn het vooral functies die weinig of niks toevoegen, zoals de vele managers binnen een multinationale organisatie (te veel lagen), banen waarbij je een groot deel van de dag niets doet, banen waarbij je focust op zo’n klein onderdeel van het grote geheel dat je niks terug ziet van waarmee je je bezig houdt of hele oppervlakkige banen die niks aan de maatschappij toevoegen.

1 like

Vraag me dan af als je het 5 dagen in de koelkast bewaart of je het dan wel kan eten?

Vraag me af of je het uberhaubt wel kan eten haha

Ik vrees dat een behoorlijk deel van mijn werk onder “bullshitbaan” valt. Ik moet wekelijks het werk van een externe firma controleren die eigenlijk niet goed functioneert, maar daar heb ik tegelijkertijd weinig invloed op (ik heb geen positie waarin ik druk kan uitoefenen op de externe firma of de werking van de externe firma kan verbeteren). De controle zelf is wel nuttig, maar het neemt meer tijd in beslag dan nodig en er zit geen verbetering in, omdat het allemaal zo inefficiĂ«nt geregeld is. Een ander deel van mijn werk komt eigenlijk neer op collega’s controleren die zelf al moeten controleren of werk juist werd uitgevoerd door andere collega’s (ik controleer dus exact dezelfde dingen die al gecontroleerd worden door iemand die als voornaamste job heeft om de hele dag de uitvoering van andere collega’s te controleren) (zo klinkt het nog belachelijker, haha). Als je de persoon die de eerste controles uitvoert, niet vertrouwt, moet je imo iemand anders aannemen of die persoon beter opleiden; niet nĂłg iemand anders dezelfde controles laten uitvoeren :stuck_out_tongue:.

En mijn mening: het is superfrustrerend.

2 likes

@dubio ik vind zelfs dat ik op dit moment in een bullshit bedrijf werk.

1 like

Ik heb in december een meubel besteld waar ong. 6 weken levertijd op zat. Toen de deadline verliep heb ik zelf maar gemaild hoe het met mijn levering stond. Er waren problemen met de leverancier, ze zouden me op de hoogte houden. Ik heb denk ik een maand geleden nog maar een keer gemaild hoe de status nu was. Nee, ik zou echt op de hoogte gebracht worden. Is het vandaag eindelijk geleverd. Nu zie ik dat 1 onderdeel verpakt zit in een redelijk beschadigde doos en aan de verpakking aan de buiten en binnenkant is te zien dat het er al een keer uit is geweest. Oke kan, maar nu zitten de bijhorende schroeven er niet eens bij. Aan de ene kant denk ik ja boeien die schroeven, mijn vader heeft vast nog wel een paar. Aan de andere kant maakt deze hele gang van zaken mij chagrijnig. Is het stom om compensatie te vragen?

Ik besef me net dat een vriend van me binnenkort begint met dezelfde functie, bij dezelfde organisatie, als een van de mensen die aan woord komen in het programma over bullshitbanen :see_no_evil:

@Hinkje Ah vervelend zeg! Ik ben wel heel erg benieuwd naar in welke sector je werkt. En is deze baan studie-gerelateerd? Zie je het als iets tijdelijks? Komt het werk enigszins overeen met je verwachtingen voordat je aan deze baan begon?

@Moskou Een bullshit bedrijf in de zin van dat het bedrijf niks toevoegt of dat hun product/dienst erg oppervlakkig/onnodig is? En hoe zie je jouw functie binnen het bedrijf? En heeft jouw visie op jouw bedrijf invloed op hoe je jouw werk ervaart? Ben je tevreden erover of hoop je snel een nieuwe baan te kunnen vinden?