Wat je even kwijt wilt #21

Eeennnn door

3 likes

Heeeeuu nummer 21 alweerđŸ„ł

1 like

@vuilnisglitter love je verhaal, welkom back :kissing_heart:

@Hippe_kikker sorry voor de late reactie, maar dat van de HAP was ik ja. Ben zondagmiddag uiteindelijk toch maar gegaan (inclusief kater).

Over mn gebroken hart
 ben nu iets minder verdrietig maar het is gewoon zo kut. Misschien dat ik er ooit eer details over deel op t forum haha. Bedankt voor je lieve berichtje in ieder geval :heart::kissing_heart:

@Heinz Haha superleuk om te lezen dit!

1 like

@Barbie

Alvaro solver - la cintura
Marc Anthony - la gozadera
Daddy yankee - dura of con calma
Nacho - bĂĄilame
Ricky Martin - vente pa’ cha
Shakira - la bicicleta
J balvin - reaggaton of mi gente

Misschien een van deze?

2 likes

Ah :frowning: knuffel :heart::heart:

1 like

Ik hoop echt zo dat er geen camera hangt in de lift van het appartementencomplex waar ik woon, ik betrap mezelf er namelijk supervaak op dat ik de meest idiote gezichten naar mezelf sta te trekken terwijl ik erin sta :woozy_face:

6 likes

@vuilnisglitter Bij Lidl hadden ze vorige week een tuinkussenset voor pallet! Heel mooi in een versie in grijs/zwart of eentje in turquoise/blauw achtig.

Even een dutje doen
 4,5 uur verder. Pff

2 likes

Roze dus?

(Oke grapje)

4 likes

Ik ben de oven nog aan het voorverwarmen zodat ik worstenbroodjes kan eten zo. Mijn huisgenoten zullen niet blij met me zijn maar mijn maag wel😍

3 likes

De binnenkant van mijn mond bij mijn verstandskiezen is vaak kapot en voelt nu echt irritant. Tandarts zei dat het door manier van dicht doen van mijn kaken komt en ik heb blijkbaar grote verstandskiezen (kwam helemaal iemand kijken die zei “wauw ja je hebt echt grote verstandskiezen, dit heb ik nog niet eerder gezien” en toen moest ik lachen en stikte daardoor in mijn eigen spuug en lag half dood en jankend in die stoel :+1:t4:), maar ze zei niet hoe ik het kon voorkomen/veranderen.
Herkent iemand dit? Wat doe je er tegen?

5 likes

Ik wil juist roze! Helaas ben ik rechtshandig en linkshersenhelftig dus ik zal het wel niet zien.

1 like

Adem halen! Dit zijn van die Grote Keuzes waar niemand je een juist antwoord op kan geven. Ik zou kijken of je bij beide opties even een college kan bijwonen, of desnoods een docent deze twijfels voorleggen en vragen hoe deeltijd- en voltijdstudenten van elkaar verschillen als groep.

Studieschulden zijn op papier eng, in de praktijk is het afbetalen vaak best te doen als je geen belachelijk peiljaar hebt.

2 likes

Als je echt zo stresst over je studieschuld zou ik deeltijd doen en daarnaast werken. Uit je bericht lijk ik te halen dat als je voltijd gaat doen je daarnaast vrijwilligerswerk of iets in die richting wilt gaan doen? Ik zou eerder gaan voor relevant werk en minder hoeven te lenen. En ik zou je keuzen niet te veel laten afhangen van welke mensen welke opleiding gaan volgen.

1 like

Misschien is het nuttig om te proberen uit te rekenen wat voordeliger is, een half jaar langer studeren maar 3 dagen per week werken tijdens de premaster of een half jaar korter studeren door voltijd te doen.

Gezien het gedoe rond het nieuwe leenstelsel en de ontplofte huizenmarkt zou het mij niet verbazen als de regels met de jaren wel weer aangepast zullen worden. ik zag net hier (consumentenbond) dat studieschuld in het nieuwe stelsel al voordeliger wordt gerekend dan het oude stelsel.

Los van dit alles zou ik in jouw positie proberen te focussen op de keuzes binnen je studie en je weg naar een de baan die je graag wil gaan doen. Het is slim om financieel een beetje vooruit te willen plannen maar hoe cliché het ook klinkt, deze tijd in je leven is het ook belangrijk om dingen te doen die nu (nog) kunnen.
Als vroegtijdig universiteitverlater die door omstandigheden bijna 1/3 van m’n ongeschoolde salaris bij de DUO mag inleveren elke 1ste van de maand vind ik het in ieder geval supergoed dat je al met “later” bezig bent! Bewuste keuzes zijn het halve werk, maar geef jezelf ook de ruimte die je als student nog kan pakken.

2 likes

Ik hoop dat het echt zo is maar de kat lijkt nu al minder benauwd te zijn. :heart: Dierenarts zei ook dat ik morgen even moet bellen om te laten weten hoe het gaat dus schijnbaar zou het na 1 pilletje ook beter moeten worden.

4 likes

hebben jullie een Ikea pas?

  • Ja
  • Nee

0 stemmers

Ik weet dat het nog vroeg is, maar ik weet nu al dat ik deze maand zowaar geld overhoud ipv maand overhoud aan het eind van mijn geld. En ik heb 2 weken geleden al geld overgemaakt naar mijn spaarrekening en mijn zus wat geld gegeven. Zo blij om weer te werken en een inkomen te hebben.

20 likes