Wat je even kwijt wilt #21

omg YES 24kitchen blijft bij KPN

10 likes

Ik heb edn klein beetje natural make up op en heb toch het gevoel dat het tooo much is.

Klinkt heftig!

Wat er daadwerkelijk gebeurde viel mee. Maar ik was helemaal klaar met zijn gedrag. Vorige week was t ook al raak, toen heb ik m alleen niet mee laten doen aan het einde. Nu was het weer continu zeuren en zeiken en negatief tegen en over anderen. 3x gewaarschuwd en toch doorgaan, ga dan lekker weg uit m’n les.

1 like

Oh dat is wel jammer! Valt daar niet meer iets aan in te stellen ergens?
Ik heb het in een BMW al eens aan het werk gezien en toen is me dat niet opgevallen.

Ik belde net een instelling om iets te vragen, krijg ik gelijk de voicemail met “wij zijn t/m de kerstdagen gesloten, wij zijn weer bereikbaar vanaf 27 dec”
Okeeee? :thinking:

32 likes

Ben jij Evi-Lena?

13 likes

Waarom worden zoveel vakken in het middelbaar zo oninteressant gemaakt? Ik heb de laatste jaren interesses ontwikkeld in zó veel vakken die ik vroeger echt heel stom vond.

Ik volg nu heel random een vak over Europese geschiedenis en het gaat voornamelijk over de 19e eeuw en er gaat een hele nieuwe wereld voor me open. Ik heb nooit beseft hoeveel er in die eeuw gebeurd is en het is extreem interessant hoe alles invloed heeft op elkaar. Het gaat over politiek en oorlog en industrialisatie en secularisatie en mode en kunst en … En ik vind alles zo fascinerend.

(Ik ben altijd heel overtuigd een beta-meisje geweest.)

7 likes

Nee hoor. Is gewoon meer een optelsom van wat dingen die me opvielen. Maar goed, misschien ben ik te achterdochtig.

18 likes

Ik dacht het ook al!

6 likes

Maar komt dit ook niet omdat je nu je ouder bent ook gewoon een bredere interesse gaat ontwikkelen? Ik werk zelf in het onderwijs en zie dat ik en mijn collega’s echt wel hun best doen om de stof leuk te maken… Maar de meeste leerlingen hebben op hun 15e/16e ook gewoon geen interesse in WO2 of vulkanen of gedichten van Shakespeare analyseren. Die willen lekker zo snel mogelijk weer naar huis om met vrienden te appen en te instagrammen.

Verschilt natuurlijk ook wel per kind hoor, maar ik zie dit over het algemeen wel zo en herken het ook bij mezelf!

3 likes

Ik vind het niet aan ons op gebande mensen op te sporen, mocht ze het al zijn. Lijkt mij de taak van de mods.

12 likes

Ik vind het echt onnodig om mensen te “exposen” of te speculeren zo in het openbaar. Voel je je dan goed over jezelf, of superslim ofzo?

6 likes

Al ga je naakt

13 likes

Natuurlijk

2 likes

Maar het onderwijs van vroeger was inderdaad ook wel heel erg gericht op onthouden/reproduceren. Men is nu veel meer bezig met ook de hogere ordes van leren aan te pakken in het onderwijs, dat is in elk geval wel mijn ervaring. Wij werken bijvoorbeeld heel erg vanuit de theorie van Bloom die werkt met de volgende taxonomie:

image

Wat jij beschrijft zijn slechts de eerste twee/drie lagen van de piramide, terwijl je als docent ook moet zorgen dat de andere lagen aangesproken worden. Als je dat doet wordt het onderwijs ook veel leuker, want leerlingen gaan veel meer zelf aan de slag met de stof die ze aangeboden krijgen. Autonomie is dan ook 1 van de 3 peilers waarin een goed leerklimaat ontstaat (relatie en competentie zijn de andere 2).

Voor mijn vak zou de onderste laag slechts het stampen van woorden en zinnen zijn en de bovenste het schrijven van een verhaal waarin de geleerde woorden verwerkt moeten worden, dan wordt het al veel uitdagender en leuker.

Wat ik hiermee wil zeggen is dat het ook zeker aan de docenten kan liggen hoor, onderwijs is uiteindelijk ook iets wat je samen doet: leerling, ouder en docent. Maar ik kan de gekste dingen bedenken en er zijn dan nog genoeg leerlingen die het simpelweg niks boeit. Dat hoeft dan niet te betekenen dat ze over 10 jaar niet ineens wel die interesse ontwikkelen.

Oh en op je edit: jammer dat je precies dat eruit pakt want ik zeg letterlijk onderaan mijn bericht dat het hartstikke verschilt per kind maar dat dit is wat ik zelf zie over het algemeen… Dus dat het bij jou dan anders is kan heel goed kloppen en ontken ik ook nergens? Onderwijs in Nederland verschilt per niveau. Vwo is van 12 tot 18, havo 12 tot 17 en vmbo 12 tot 16. Ik geef zelf op dit moment les op havo/vwo zowel boven- als onderbouw.

4 likes

Ik droeg paar jaar geleden standaard felle nagellak, was echt iets van ‘oh zij en d’r nagellak’. Maar een jaar geen nagellak opgehad. Draag ook al een jaar standaard lippenstift en vind dat vaak lelijk combineren. Maar ik dacht nou wel weer leuk misschien. Ik zocht eigenlijk een zacht kleurtje maar die heb ik dus helemaal niet blijkt. Nu heb ik er eentje opgedaan die in mijn ogen wel wat zachter was dan de rest, maar hij is super fel. Zo lelijk. En dit gaat vloeken met elke lippenstift die ik in mijn bezit heb. Maar om het er nu weer helemaal af te halen? Misschien mijn handen niet in de buurt van mijn gezicht doen :stuck_out_tongue:

Het raarste vind ik nog dat je smaak zo snel kan veranderen, vorig jaar vond ik felle nagels echt de shit.

1 like

Ben jij quantum

16 likes

Yes ik kan eindelijk weer fatsoenlijk door een topic scrollen. :ok_hand:t2: Eindelijk is mijn nieuwe muis binnengekomen en hij matcht echt zo mooi met mijn muismat. :heart:

3 likes

Mijn hond is een beetje ziek en vind het zo zielig. Ze ligt buiten in de schaduw super schattig te slapen. Ik vind het zieliger dan zij denk ik :joy: