Wat je even kwijt wilt #22

haha heel herkenbaar
Het gaat gewoon altijd veel te snel om het nog bij te houden

1 like

Dat maakt mijndag weer goed. Ik vond het al zo een raar einde haha!

1 like

Ze beginnen al met tellen van een zwangerschap vanaf je laatste menstruatie. Dus niet eens ná conceptie. Je kunt wel testen na 4 weken cyclus en dan zou je dus 4 weken zwanger zijn, terwijl het eitje eigenlijk pas 2 weken daarvoor bevrucht is geraakt. Dus 2 weken na bevruchting zou hcg wel hoog genoeg zijn. In theorie.

1 like

Ohh ja oké! Het eitje is dan natuurlijk ook bevrucht rond de eisprong en die is 2 weken na menstruatie toch? Dus dan ben je automatisch altijd al die 2 weken verder als je menstruatie uitblijft de volgende cyclus.

1 like

BGlmUbACQAAJsuZ

Dit ben ik vandaag. Al gaat het niet om huiswerk maar “gewoon” werk. Mijn focus heeft vrij vandaag.

20 likes

Ik heb al een tijdje jeuk aan mijn borst, en ik voelde gisteravond ook wat onregelmatigheden. Ik denk dat het gewoon klierweefsel is, maar maak me toch een klein beetje zorgen i.v.m. de jeuk.
Heb dus maar een afspraak gemaakt met de huisarts. Mijn ouders zijn op vakantie en wil hen niet met deze (misschien onnodige) zorgen opschepen daar, dus zet het maar even hier. In mijn hoofd onderga ik al chemo’s en raak ik onvruchtbaar (of erger), ik moet gewoon even normaal blijven doen en kalm blijven. Maarja vrouwen onder de 30 krijgen soms wel borstkanker.

1 like

Het is goed dat je een afspraak met de huisarts hebt gemaakt. Die kan hopelijk zeer snel uitsluitsel geven.
Probeer afleiding te zoeken, zodat je hier niet al te veel aan denk. Kans is zeer groot dat het niks is.

Sterkte met wachten.

1 like

Ik heb echt een error in mijn hoofd en schaam me er gewoon voor. Mijn partner en ik hebben sinds deze maand een gezamenlijke rekening. Hier storten wij vanaf nu elke maand beide 850 euro op. Alle vasten lasten worden gedeeld. Alleen is er een deel van de kosten die wij hiervan betalen al van mijn rekening afgeschreven. Zeg 250 euro. En ik weet nu dus gewoon niet hoe ik dit moet verrekenen met de 850 euro die ik normaalgesproken zou storten.

Iemand (iedereen denk ik?) hier die mij het verlossende antwoord kan geven?

1 like

De helft daarvan terugstorten van de gezamenlijke rekening naar jouw eigen rekening?

1 like

Dankjewel!

Ik ben thuis aan het werk in verband met de OV staking en ik heb de wc’s al gepoetst, beneden gedweild, de roostertjes van de ramen gestofzuigd, de mechanische ventilatie gereinigd en ik ben nu alvast aan het bedenken wat ik zo ga lunchen. Lekker productief.

En iets wat ik echt kwijt wil: ik heb een wellness giftcard gekregen voor mijn verjaardag voor € 50, maar ik zie dat dat echt voor sauna entree is en ik hou niet zo van de sauna. Hij is geldig tot eind juli, wil iemand deze kaart overnemen?

7 likes

250/2 = 125. Dus dat bedrag heb je voorgeschoten voor je vriend en zou ik aftrekken van de 850 die je afgesproken hebt. Dus 725 euro overmaken naar jullie gezamenlijke rekening!

1 like

Dit doen veel Britten ook dacht ik?

@anon39978576 je vroeg wanneer het zomer wordt. Nou volgens mn telefoon wordt het zondag 29 graden, wtf.

Kan echt niet tegen dit wisselvallige weer.

3 likes

Ook echt 1 dagje en dan weer veel minder warm en regen :exploding_head:

Ohja sorry had even een error in mijn hoofd. Dus inderdaad 650 euro!

Hahaha, oké ik dacht dat ik een ingeving had maar ik ben totaal geen reken/cijferwonder dus ik trek mij even terug. :-p

Fuck m’n zadel is lek. Hallo natte reet. Lekker lesgeven in een broek waarvan het lijkt alsof ik heb geplast. Of alsof m’n vliezen al zijn gebroken :stuck_out_tongue_closed_eyes:

5 likes

Dit was dus precies waarom ik er niet uitkwam. Of ik nu 250 of 125 euro minder moet storten.

Die 250 euro had inderdaad van de gezamenlijke rekening af moeten gaan, maar bij sommige bedrijven waren we te laat met een ander rekeningnummer doorgeven.

Ik heb tegen iemand die een gunst vroeg nee gezegd omdat het me absoluut niet goed uitkomt, maar ik voel me er nou super schuldig over dat ik voor mezelf kies. Daarbij komt dat ik blijkbaar ook een beurs gekregen heb voor een uitwisseling waar ik niets meer van verwachtte en wat ook niet echt meer uitkomt in mijn huidige planning voor het komende halfjaar. Heb er beetje kortsluiting van wat ik nou moet doen, ik ben zo slecht in keuzes maken en nee zeggen! :no_mouth:

Ik moet nog 14 diensten op stage en ik ben echt aan het aftellen. Ik vind het werk super leuk, maar ben blij als de druk eraf is en de onzekerheid of ik mijn stage wel ga halen. Door of ik mijn stage nou wel of niet haal, ik ben blij als die 14 diensten voorbij zijn.

1 like