Wat je even kwijt wilt #25

Haha weet je hoeveel mensen weinig geld verdienen? Die gaan toch niet opeens allemaal drugs verkopen? Dit vind ik pas een rare redenatie.

Ik doelde verder ook niet op zijn salaris (xo van: geld zat), maar meer: als je zulke ambities / passies hebt in het leven en - volgens de nieuwsberichten dan - van alles laat om je puur te focussen op sport, dan is het toch absurd dat je wel dit risico neemt? :joy:

7 likes

Thanks voor dit berichtje. :kissing_heart: Ik ga toch maar even bellen ja.

1 like

Ik ben zo zuinig geweest met mijn geld deze maand omdat ik vorige maand een eigen risico rekening kreeg van januari 2018.
Nu krijg ik net een mail dat ik in september €200 moet betalen voor mijn eigen risico van 2019. Ik ben heel blij hoor dat ik al die ziekenhuis kosten niet zelf hoef te betalen door mijn zorg verzekering, maar het is toch even zuur.

Ik heb dat heel erg met die nederlandse actrice! Moet daar echt vaak aan denken

2 likes

Omg stress om niks. Mevrouw is ziek hahaha. :see_no_evil:

13 likes

Ik denk dat diezelfde reden voor die actrice ook wel op ging. Er was toch een keer een item bij dwdd dat maar een handje vol acteurs veel/genoeg verdient en dat de rest (ook erg bekende namen) van weinig rond moet komen.

Ik heb de laatste tijd dat als ik stem in het persoonlijke vragen topic of een andere poll ergens, het bolletje wel aangevinkt wordt maar het niet automatisch verspringt op de resultaten.
Als ik dan op ā€˜resultaten tonen’ druk staat mijn antwoord er soms niet meer bij. En ook als ik het topic opnieuw open staan alle polls weer open en heb ik nergens meer op gestemd. SNAP HET NIETTTT.

1 like

Ik heb dat ook, volgens mij is je internetverbinding dan even niet goed genoeg of het forum te druk/traag

1 like

En dat geld ook voor muzikanten en schrijvers m.b.t. inkomsten en zeker in Nederland. Veel mensen denken nog steeds dat je er financieel wel zonnig bij moet zitten als je enigszins bekend bent en/of hebt bijgedragen aan iets succesvols.

Ik ging jaren geleden naar een concert en je hoorde enkele fans klagen dat ze zo weinig toerde maar die jongens wisten niet dat die bandleden gewoon ā€˜normale’ jobs hebben en dit erbij deden. Dat ze never nooit zouden kunnen rondkomen van hun muziek alleen. En de grotere acts moeten zo veel toeren om een klein beetje plezierig rond te kunnen komen. 9 a 10 maanden weg van huis en dan misschien 2000 euro per maand netto verdienen.

Sommige mensen denken echt dat bekend zijn en in verschillende landen spelen gelijk staat aan een leven zoals Beyonce. :joy:

3 likes

Ja plus dat je alles zelf moet betalen. Ik weet in ieder geval dat caberetiers de zalen, het decor, etc. etc. allemaal zelf moeten betalen. Daar kun je een speciaal soort lening voor afsluiten maar het moet dus wel allemaal van te voren betaald zijn. Misschien heel logisch hoor maar ik had daar nooit bij stil gestaan. Hetzelfde zal wel voor muzikanten gelden.

1 like

Ik doe dat dit jaar. Weet jij hoe dat werkt met terugkrijgen? Duurt dat lang? Ik wil namelijk in januari gaan verhuizen en dan is het wel lekker om een beetje extra centjes te hebben, maar CZ kennende krijg je dat ergens in maart

Ja ik las het inderdaad…
Ik zit altijd aan de €385 per jaar. Ik hou dus ook altijd dit bedrag apart op mijn spaarrekening. Ik kan het dus ā€œmissenā€ maar het is toch wel een klap in een keer. Ik ga er over nadenken. Dankjewel in ieder geval :blush:

1 like

Volgens mij wordt het daar op verschillende manieren gefinancierd… Als een platenmaatschappij denkt dat je een interessante aanwinst kan zijn geven ze je een contract voor vaak 1 album of zo. Als geldschieter zorgen ze ervoor dat je een album op kan nemen met producers etc en iemand die het artwork verzorgt etc. En verdien je vooral geld door touren en merch ook als je zelf (deels) de credits hebt. Soms verdien je niks aan je eerste tours en is het vooral voor de promotie / je naam bekend maken onder de beoogde doelgroep.

En vaak laten ze ja al vallen als het eerste album niet genoeg heeft opbracht. Al zorgen crowdfunding en dingen zoals Patreon ook voor veel mogelijkheden voor artiesten en dat je zelf meer in de hand hebt.

1 like

Echt een gedoe hoor. Ik ben zo blij dat er mensen zijn die dit over hebben voor hun kunst zodat wij er van kunnen genieten.

Ik had het er gisteren met mijn vriend over dat wij allebei eigenlijk super veel geluk hebben dat we iets leuk vinden om te doen wat de meeste mensen super saai vinden, waardoor een baan vinden/houden/etc. voor ons relatief gemakkelijk is en dat we ook blij zijn dat andere mensen (onze favoriete artiesten) wel een risico nemen voor hun passie.

3 likes

Ja ik ga nu maar braaf flossen en dan hoop ik dat het snel wegtrekt. Ik heb ook meteen een afspraak gemaakt bij de mondhygiĆ«nist want zij kan het veel grondiger reinigen dan ik. Misschien is dat ook iets voor jou? Als je er ook nog last van hebt. Volgens mij is zo’n ontsteking best hardnekkig, ik heb er vaker last van gehad

Omg ik ga stuk.
M’n moeder was de kattenbak aan het schoonmaken in de garage, en onze kat was aan het janken voor de deur. Komt m’n moeder terug buiten, heeft hij zijn drollen netjes op het matje voor de kattenbak (die er nu niet stond) gelegd :joy:

Foto

38 likes

Waarom zijn mannen soms zo’n sukkels?

Ik moet zo mijn vent van zijn werk komen halen omdat-ie zijn knie flink bezeerd heeft toen hij pull-ups wilde showen aan collega’s. Bij de landing ging het mis.

Alleen maar omdat hij even moest laten zien dat hij de langste heeft. :unamused:

6 likes

Lucky you. Ik worstel daar dus nog steeds mee. Terwijl ik ook wel weet dat het idee van ā€˜volg je passie’ bullshit is, en werken in het het begin vooral noodzakelijk is om jezelf gewoon van alle noodzakelijke dingen te voorzien. Dat je soms beter je voldoening kan halen uit hobby’s.

Ik ben alleen heel gauw uitgekeken op een baan en als iets te makkelijk is kan ik mijzelf er moeilijk aan toezetten om iets uit te voeren. Altijd als ik dacht ā€˜dit is het’, was ik het na een jaar weer zat. Ook als ik ergens goed in was.

Soms deed ik 2 verschillende functies en dan kon ik het nog wel langere tijd volhouden.

Nu maar mijn pijlen gericht op het onderwijs en uitgeverswezen en hopelijk kan ik daarnaast op ten duur toch proberen om iets creatiefs er naast te doen. Maar misschien ben ik volgend jaar al weer toe aan wat anders. :’)

1 like

Hahaha!

Ja, even laten zien hoe breed ie is met zijn pull-ups.

Een vriendin van mij heeft een vriend uit MacedoniĆ« en zij zegt altijd als hij ook komt: 'kunnen jullie hem even pesten?" en dan moeten we zeggen: ā€œheee, kijk, daar is de Griek ook weer!ā€ en dan word ie altijd heel boos. En nu zie ik hier (denk ik) Grieken die elkaar hier pesten met Noord-MacedoniĆ«r en ik denk er nu pas aan om eens te bekijken waar dit nu vandaan komt? Dus nu ben ik me aan het verdiepen en het is reuze interessant en een beetje kinderachtig, dank jullie wel voor de input om dit eens uit te zoeken.

11 likes