Wat je even kwijt wilt #25

Gadverdamme, dat doet me denken aan gore recepten die mijn moeder uitprintte toen ze in de 2000s Atkins deed. Ladingen vet en allemaal ‘hacks’ zoals tomatensap uit pak opwarmen in een pan voor ‘tomatensoep’. Ze is er wel veel mee afgevallen, but at what cost?

5 likes

Ik heb vlagen dat ik me afvraag of ik de goede studie doe. Ik ben echt blij met mijn studie en ik wil echt dominee worden, maar soms vraag ik me af of ik niet liever toch verpleegkundige wil worden en of ik me niet moet omscholen. Aaah

1 like

Borough market (zondags gesloten)
Brick Lane (buurt)
Tate modern heeft een hoge uitkijktoren met balkon (gratis)

1 like

Jaa, ik heb echt hetzelfde! Al blijft verpleegkundige degene die altijd terugkomt. Ik wilde vroeger altijd al arts worden, maar sinds ik een hele uitgebreide EHBO training heb gehad, is het weer gaan kriebelen.
Doe jij nu iets ongeveer in de richting van waar je altijd over fantaseert? Of echt iets heel anders?

Spitafield market.
Vanaf Camden Market langs de rivier lopen naar … Park (Ik weet even de naam niet meer.)
V&A museum of Museum of Natural History, alleen al vanwege de mooie gebouwen.
En er is hier ook een Londen topic met heel veel leuke tips.

Ik vond Borough Market ook wel leuk.

Ik was heel hard nog aan het nadenken, maar weet niet zo veel meer verder.

De grote (nationale) musea in London zijn allemaal gratis, daar kun je vast wel wat leuks tussen vinden. Ik vind zelf natural history musea altijd wel leuk, vooral door de gebouwen en de ouderwetse tentoonstellingen, maar Londen heeft ook heel veel (gejatte) wereldberoemde kunstwerken.

1 like

Ik vind de collectie van het Natural History Museum stom. Al die botten waren kopieën. Oh kijk! Een gipsen bot van een dinosaurus. Naja, het gebouw is wel mooi.

Ja maar niemand boven de 12 gaat toch naar die musea om een ~echte dino~ te zien? Ik vind het juist altijd zo lekker truttig en 19e eeuws, zo van, kijk wij eens wat we allemaal over de wereld weten. Ik kan me eigenlijk niet herinneren of ze nog menselijke resten tentoonstellen daar? In het Tropenmuseum hebben ze dat allemaal de kelder in geflikkerd toch?

Mja, ze weet vaak niet zo goed wat ze ermee moeten. Zoals in België:

Dit is al wat ouder:

Ik pak net een stuk zalm uit mijn vriezer dat zeg maar open in een verpakking lag. Is het veilig om dit op te eten? Het zat zeg maar niet meer strak ingepakt, maar de boodschappen verpakking was open, en er zit ook ijs op de zalm… Mijn instinct zegt om het weg te gooien, maar ergens is het natuurlijk ook wel zonde om dat te doen als het gewoon nog te eten is

Bevroren is bevroren zou ik denken. Ik zou het gewoon klaarmaken. Als er iets mee is ruik je het vanzelf.

3 likes

Ja hier hebben een paar van mijn collega’s het heel druk mee. Zijn wel altijd heel interessante case studies om heel veel andere zaken mee bloot te leggen!

1 like

Dank je! Ik ga het denk ik maar even laten ontdooien en dan ruik ik er wel even goed aan :joy:

1 like

Ik zat op de bus te wachten maar het is hier nog 26 graden en ik had zo’n dorst. Dus ben naar binnen gelopen bij een dierenarts en nu mag ik hier wachten (airco) en kreeg ik water. Zo lief!!

8 likes

Zal nog goed zijn, maar mss wat droog.

Zo irritant dat zalando nooit eens even snel kan leveren ik heb echt mijn bestelling nodig voor ik donderdag weg ga.

Voordeel is dat je voor vpk gewoon de normale kosten voor de opleiding betaald en vaak ook al tijdens de opleiding kan werken.
Dus dat biedt mogelijkheden als je straks je huidige opleiding/werk niet tof vindt.
Misschien kan je dan nog een combi in het ziekenhuis/ggz maken als geestelijk verzorger en vpk.

Ja, dat laatste is ook wat voor mij aantrekkelijk klinkt! Ben jij verpleegkundige?

1 like

Ik woon hier 2 jaar en voor eerst gedweild.:raised_hands:
Mijn moeder deed het namelijk steeds eens in de zoveel tijd omdat ze het niet meer aan kon zien haha.
Stofzuigen doe ik wel hoor, maar dweilen is pokkewerk.

13 likes