Wat je even kwijt wilt #25

Ja, ik ken de regels hoor! Vlieg regelmatig en neem vaak wel iets meer dan 10 stuks mee. Als je bijvoorbeeld een lipstick of handcreme in je tas doet kom je er vaak wel mee weg! En ook een stomme regel vind ik dat de verpakking ook niet groter dan 100ml mag zijn, zelfs al zit er echt nog weinig in.

Bij schiphol hebben ze nou bij vertrek hal 2(?)(in ieder geval niet schengen) een automatische scanner waardoor je je tas gesloten kan laten!

2 likes

Een paar maanden terug vloog ik ook via Schiphol en zonnebrand was weer niet vloeibaar volgens de douane (ik had zo’n dikke crùme mee). En ik had idd zelf zakjes meegenomen en die moest ik overpakken in zo’n heel klein ding.

Ik heb een haar-vraag. Misschien aan @Rozecoupeschaar?

Mijn haar was de afgelopen weken opeens niet meer zacht. Normaal kon ik gewoon met mijn vingers door mijn haar heen gaan, nu bleven ze opeens halverwege hangen, zeg maar. Ik was wel nieuwe shampoo (zilver van Keune) gaan gebruiken. Ik probeerde van alles; fohnen, niet fohnen, met nat haar slapen, met droog haar slapen. Toen ik op vakantie ging nam ik kleine shampoo mee van Rituals en ook een andere conditioner. Opeens was mijn haar weer zoals eerst; zacht en soepel. Ik dacht; het moet wel de shampoo geweest zijn. Maar nu heb ik hier thuis precies datgeen gebruikt wat ik op vakantie gebruikte en is het weer zo stug en stroef.
Waar kan dit aan liggen?? M’n kussen? Het water hier? Ik vind het echt vreselijk dat mijn haar zo stijf voelt.

Vanaf Schiphol had ik geen problemen met mijn vloeistoffen. Vanaf Engeland zaten mijn vloeistoffen in een te groot zakje, dus werd ik eruit gepikt -___-

Ik heb ooit gehoord (ook hier geloof ik?) dat dat inderdaad met het water te maken kan hebben. Ik weet alleen eerlijk gezegd niet precies hoe dat zit.

Anders zou ik het ook niet weten? Klinkt echt alsof je iets anders doet/deed thuis en op vakantie. Andere opties zijn nog stress, ziekte of medicijnen waar het aan kan liggen.

Ja ik gebruik altijd een doorzichtig toilettasje van de Hema haha! Wel een paar jaar terug, ik heb nu al een tijdje niet gevlogen, misschien zijn ze strenger nu?

Voor alle mensen die hun spullen niet in zon zakje krijgen. Daar is een spelltje voor om mee te oefenen.
Tetris!

13 likes

Ik ook! Een heel enkel keer moet ik overpakken maar meestal is het prima. Maar snap het wel want als je 1,2 liter hebt ipv 1 liter dan is het zeer waarschijnlijk een bom.

3 likes

Ik snap het nooit zo goed eigenlijk want volgens mij zou ik prima een flink ontvlambare stof kunnen creëren uit een paar flesjes van 100 ml ofzo. Doe dan helemaal geen vloeistoffen

2 likes

Ik heb kater-hoofdpijn en de gemeente is al een uur onder mijn raam in de weer met helse bladblazers en snoei-apparaten :thumbsup:

1 like

Ja ik vind het ook zo random. Ik bedoel prima, ga er niet over zeuren bij de douane ofzo. Maar ik herinner me vliegen voor 9/11 ook nog wel en er zijn zoveel regeltjes bijgekomen in de jaren erna terwijl ik me afvraag of het niet allemaal schijnveiligheid is.

1 like

Hahaha echt hoor. Je mag elkaar niet vermoorden of het vliegtuig niet kapen. Maar zit ondertussen wel (bij goedkope vluchten) op elkaar gepropt in een vliegtuig wat uit elkaar valt als je net even een te harde scheet laat.

Ja en 9/11 was toch gebeurd onder andere door iemand die met een scheermesje mensen bedreigde?
Die mag je gewoon meenemen.
Edit: onee ik zie dat het om stanleymessen ging. Maar ja als jij je wegwerpscheermes uit elkaar haalt dan heb je hetzelfde idee.

En wat @Chuckie zegt inderdaad, ik dacht ook dat die vloeistoffenregel wegging eigenlijk?

1 like

Nog 6 dagen om mijn thesis in te dienen en ik zie het totaal niet meer zitten :cry: Afstuderen of niet hangt er ook van af.

Door al die douane verhalen moet ik denken aan afgelopen april toen ik met m’n vader naar Stockholm ging. M’n moeder had zijn koffer ingepakt en alle liquids inderdaad in een liter zakje gedaan, maar om lekken tegen te gaan had ze alles in aluminiumfolie gewikkeld. En dan ook echt meerder lagen, want ja, het moest wel goed gebeuren.

M’n arme vader wordt al zo nerveus van de douane en de drukte, mocht ‘ie vervolgens alles ter plekke weer uit het aluminium folie halen :joy:

20 likes

Zelfs met suiker kun je al een bom maken dus die vloeistofregel is echt achterlijk

2 likes

Ja maar iedereen is toen natuurlijk heel erg bang geworden. Die vloeistofregel is ook van later, maar na 9/11 werd na elke (gelukte of mislukte) poging tot kapen/aanslag weer iets verboden lijkt het wel. Een idioot met explosieve vloeistof? WEG MET JE SHAMPOO. Iemand een bom in zijn schoen? LEVENSGEVAARLIJK, SCHOENEN :joy:. En natuurlijk die nieuwe bodyscans waar je met je armen omhoog in moet staan, dat zou ook weer meer dingen kunnen opsporen en ‘veiliger’ zijn. Ik hoop natuurlijk dat het allemaal werkt maar ik vraag het me weleens af als ik weer douchegel in een miniflesje sta over te gieten omdat ik op reis ga.

Misschien is het wel een complot van de drogisten die dure mini’s willen verkopen :smiling_imp:

3 likes

Hoe weet jij dit haha

4 likes

Dankjewel, je hebt ook gelijk, alleen ik voel me dan schuldig terwijl het gewoon overmacht is. Ik ben weer onderweg naar huis
 doordat m’n collega die training nu geeft schuiven allerlei andere dingen ook op en we zijn niet zo’n groot bedrijf dus ik kreeg nu het gevoel alsof ik t hele bedrijf ophoud. Maar ik moet het loslaten, als het anders had gekund had ik dat sowieso gedaan, ik kruip thuis weer lekker in bed. Nogmaals bedankt :blush:

1 like