Wat je even kwijt wilt #25

@Lemongrab thanks!

@Hatsmetflats wat krijg jij veel voor je kiezen zeg… Heel veel sterkte. Hoop dat het zo van je afschrijven helpt om je hoofd wat rustiger te krijgen en dat je hier en daar wat ruimte kan krijgen (bij je studie en het nemen van die beslissingen bijv.?).

1 like

Ik stuur je even een PM!

1 like

Je zou maar op dit eiland wonen :joy: Die hele geschiedenis ook…

8 likes

Ja inderdaad! Als je er geboren bent heb je nou eenmaal niet veel keus, maar zal nooit snappen hoe je vrijwillig voor afzondering kiest. Vooral niet met zulke idioot afgelegen eilanden als Pitcairn, dat zullen vast gekke biologen zijn naast de originele bewoners.

Ugh, op bed met onwijze buikpijn. Heb echt geen idee waar dit ineens vandaan komt. :sob:

@Hatsmetflats jeetje wat een
heftige dingen zijn er gebeurd in enkele dagen tijd.

Kun je ergens anders heen als je niet terug naar je kamer wilt/kunt? Komt het vanwege de bedreiging?

Wanneer is de scriptiedeadline? Misschien dit even een weekje laten rusten en emotioneel wat rust proberen te krijgen en dingen te verwerken?

De bedreiging: heeft de bedreigde huisgenoot nog andere stappen ondernomen?

Voel je vooral niet verplicht tot antwoorden…heel veel sterkte!

Geniaal! Ik ga dit uitproberen dit weekend.

2 likes

Floortje Dessing is daar volgens mij een keer geweest in Floortje naar het einde van de wereld

1 like

Ik had van 01:00 tot 12:00 geslapen :heart_eyes: Zoooo chill

Dacht jij ook aan die aflevering met die vrouw die Engelse les gaf? Heb even gegoogled, maar volgens mij is Floortje niet tijdens einde van de wereld daar geweest, maar tijdens 3 op reis. Eiland met de Engelse lerares is dan een andere. Daar kwam het ook veel gemoedelijker over dan de Wikipedia over Pitcairn. Wat een zooitje is het daar met zo weinig inwoners (en veel inteelt en criminaliteit).

Ja, vooral de antillen lijkt me echt lastig. Dat je sowieso op je 17e/18e alleen naar een ander land moet waar je de taal vaak ook niet super spreekt en 9 uur vliegen ver!
Ik was als 18-jarige net op kamers wonende soms echt zo onzeker en bang, maar ik kon nog in de weekenden naar mijn ouders toe of als het even echt niet ging, kon ik ook doordeweeks een keer mee eten. Lijkt me heel lastig als je die mogelijkheden dan niet hebt. Maar ze zitten natuurlijk wel allemaal in hetzelfde pakket dus hebben veel steun aan elkaar, meer dan Nederlandse studenten.

Het lijkt me echt ook heel raar om op een eiland te wonen. Heb een aantal antilliaanse vrienden die opgegroeid zijn daar maar echt niet meer terug willen. Was pas op curacao en de eerste week dacht ik: wauw, welke idioot wil liever in Nederland wonen dan hier! Maar daarna kwam een beetje het besef dat het eiland toch wel erg klein is, en dat er niet zo veel te doen is als je daar al je hele leven woont versus drie weken op vakantie. Denk dat ik het niet zou kunnen. Ik geloof dat ik me enorm opgesloten zou gaan voelen. In Nederland kan je bij wijze van spreken zo de trein pakken naar het buitenland, op zo’n eiland kan je praktisch niet weg.

Thanks, heb het gevonden en ga het nu kijken :stuck_out_tongue:

Nee ik dacht niet aan een specifieke aflevering. Maar herkende de naam Pitcairn

Ik hou echt van zulke wikipedia pagina’s! Echt van die aparte verhalen die je anders nooit tegen zou komen.

2 likes

Ik ook! Ik kwam er via een youtube filmpje op wat ik random had aangeklikt haha

1 like

Ik heb de afgelopen dagen zes zakken met kleding en spullen weggegeven aan mensen die het harder nodig hebben dan ik en het is zooo fijn en bevrijdend. Nu fase 2 want ik heb nog veel dat weg kan

9 likes

Dit heb ik de laatste tijd ook gedaan! Je maakt er mensen zo blij mee! Ook via marktplaats gratis laten ophalen

Heb nu een kleine garderobe over met mooie kleding en ook dat is chill.
Win win dus

2 likes

Je kunt ook een Unfollowers-app downloaden, dan kan je alle ontvolgers en blokkades checken. Vind ik altijd wel leuk om te zien haha. Nu ook, ik post veel over mijn vakantie in stories en heb ineens veel die mij ontvolgen haha (vooral van hier). :smirk::smirk:

3 likes

@Dazed @Nidorina dankjewel!!

@Lorelai ik zal je anders een PB sturen morgenavond als het klaar is!

Ze wilden graag toch vanwege de zomer iets met bloemen en dan typografie gecombineerd, dus ik ga mijn eigen ontworpen lettertype gebruiken voor een hele leuke quote en verder overal bloemen tekenen. Vanavond om 18u begin ik, heb er echt zieeeeeek veel zin in!!

4 likes

Ik ga volgende week in het huis van vrienden die op vakantie gaan, gelukkig! Ja, het komt door die bedreiging.
Scriptiedeadline is over vier weken. Ik probeer nu even tot de begrafenis rust te houden en wil daarna weer verder.

Ze overweegt aangifte of melding te doen en ik probeer dat aan te moedigen. We zijn alleen bang dat hij erachter komt en dat het dan nog meer uit de hand loopt. De huurbaas gaat hem ook confronteren en we zijn echt bang dat dat misloopt. Maar we kunnen verder echt niet zoveel doen

1 like