Wat je even kwijt wilt #26

En doooorrr
Ben ik op tijd?

Jaaa vertel waar je heen gaat!! Als je wil

En @Hatsmetflats

Ik ga dit later weghalen want ik wil niet dat het via google gevonden kan worden (of is dat sowieso niet met spoilers?)

Werk

Ik ga 5 maanden werken als Trainee Vertalen bij het Europees Parlement in Luxemburg! :smile:

70 likes

Wat gaaf, gefeliciteerd!

1 like

Heel cool!!!

1 like

Oh tof! Ik ben zelf ook in mijn eentje verhuisd naar het buitenland op mijn 18e voor mijn studie. Ik woon er nu nog steeds, ben blij dat ik het gedaan heb.

Samenvatting

Ik woon in België, maar het voelt altijd zo raar om dat ‘buitenland’ te noemen, omdat mensen het vaak niet zo zien Toch telt het wel, want de cultuur is anders en alles werkt anders. Alleen de taal heb ik mee. Oke, nu ben ik me dus ongevraagd aan het verdedigen, maar toch.

4 likes

Hoe ervaar je de cultuur dan als anders? Geen veroordeling, maar (persoonlijke) interesse :slight_smile:

Wat stoer dat je dat meteen op je 18e gedaan hebt! Fijn dat het je goed bevalt. En ik snap je zeker, waar ik heen ga klinkt én is ook best wel dichtbij, maar toch ook anders qua cultuur (en taal natuurlijk)
Ik vind het allemaal best spannend, ben op m’n 18e ook meteen op kamers gegaan en dat is me totaal niet goed bevallen destijds, daar was ik achteraf toen gewoon nog niet klaar voor. We zijn nu 6 jaar verder haha maar toch ben ik benieuwd hoe het me zal vergaan

Oke, ik ga dit proberen subtiel te verwoorden. Ik hoop dat er geen oordeel in opgevat wordt. Ik denk dat Nederlanders wat directer, opener en efficiënter zijn. Naar mijn idee zitten Vlamingen meer bij hun eigen clubje. Ik heb het zeker in het begin best lastig gevonden om contact te maken hier, zeker ook omdat ik het idee heb dat mensen Nederlanders niet echt op prijs stellen. Ik krijg best wel vaak opmerkingen erover en word er wel op aangekeken dat ik Nederlands ben (bijvoorbeeld caissières die zeggen dat ik beter moet inburgeren als in met een Nederlandse kaart betaal, meerdere keren gebeurd) En dingen hier gaan wat langzamer, mensen leggen zich eerder bij situaties neer, heb ik het idee.

6 likes

Huh. Is het voor hen nadeliger/lastiger als je met een Nederlandse kaart betaalt? Of waarom zeggen ze zoiets?

Potver, was net aan het reageren op een berichtje van @Khoshekh over eenzame jongeren en toen was ie al dicht, haha.

Dit was mijn antwoord trouwens: 'Tof! Ik heb wel veel respons gehad omdat ik ook had meegedaan, maar tot op heden nog niets afgesproken. Wel mogelijk een DnD’groepje, maar denk dat ik daar vanaf zie omdat ze allemaal gevorderd zijn en ik het nog nooit gespeeld heb. En ik DM met iemand, maar dat is ‘t.’

1 like

Dan moet de caissière een andere betaaloptie aanslaan ofzo, ik heb er ook weleens gedoe mee. Verder herkenbaar, @Hatsmetflats!

2 likes

Nou uhh! Als ze dat niet willen doen dan moeten ze ook de Albert Heijn maar teruggeven!!

(Ok nee grapje want straks moeten wij nog friet teruggeven en daar ben ik niet klaar voor.)

9 likes

Ik ben net uit m’n broek gescheurd :weary:

1 like

Hahaha ahh het is meer van, je vraagt of je met de kaart kan betalen (‘pinnen’ is Hollands), en dan slaan ze dat aan. Maar als het dan een Nederlandse kaart is moet dat weer afgebroken en weer anders. NOU EN DAN IS HET OORLOG

15 likes

@Lavender95 wat tof!! Gefeliciteerd!!

1 like

Komt goed, waar je heen gaat, wonen veel expats die ook ‘alleen’ zijn daar, dus vrienden maken zal geen probleem zijn. Heb 2 vriendinnen die er een tijdje gewerkt hebben en zij vonden het er heel leuk!

Gaaf hoor, staat sowieso ook heel goed op je CV!

1 like

hahaha, ja dit!
@HvO ik vind juist dat Nederlanders echt veel minder aan hiërarchie hechten

Ja, weet ik niet. Vind het groepje sowieso ook niet zo, denk dat het allemaal niet mijn soort mensen zijn. En ik ben daar kritisch in helaas, haha.

Volgende week wel een borrel met een groepje potentiele vrienden trouwens. Hadden al een keer afgesproken, maar dat ging toen niet door. Hopelijk nu wel.

1 like

Ik haat het zo dat als ik boos ben ik moet huilen, ben helemaal gefrustreerd en wil dan boos reageren maar dan kan ik alleen maar als een baby janken. Whyyyyyyy.

5 likes