Wat je even kwijt wilt #26

@Captain_Oates Pff wat heftig :pensive: Heel veel sterkte <3


Vandaag was echt een geweldige dag. Had met twee vrienden afgesproken die ik al een tijdje niet meer had gezien en het was zo gezellig! Heb ook de vriendin van Ă©Ă©n van hun leren kennen en ze was zo lief.

Verder hebben we heel de dag door Antwerpen gewandeld en het voelde eindelijk weer als zomer, heerlijk. Nu lig ik lekker op bed met McDonalds, echt een perfecte afsluiter :yum:

5 likes

oh nee, sterkte!! Wat heftig

Ik had zin om weer eens lekker te zelfbruinen maar ik heb het idee dat de fles te lang open is geweest. Ben benieuwd of ik over een uur groen ben in plaats van bruin.

1 like

Heb je al een (diervriendelijke) val gezet (of minder diervriendelijk gifkorrels)? Hij is er en je moet deze eerst te pakken krijgen denk ik. Dat van eten afsluiten is heel verstandig maar dat zorgt er niet voor dat deze zomaar verdwijnt.
Snap je trouwens wel, is echt een angst voor mij ook. Ik ben niet zo heel netjes (veel spullen en ook eten niet allemaal afgesloten) en ben altijd bang dat ik daarmee voor problemen zorg op dit gebied.

Heeft er hier iemand spullen van de Rituals Yalda collectie die zij niet meer gebruikt? Ik zou ze graag overkopen :innocent: Wou namelijk er iets van kopen maar zie dat alles uitverkocht is


Heel veel sterkte!

Ik heb een prima loon en voor het aantal uur dat ik werk zeker mĂ©Ă©r dan prima. De meeste van mijn collega’s maken hiervan gebruik om nog meer te werken (een aantal werken zelfs 7 op 7 en zotte uren door nog een full-time job erbij te doen), omdat we dus veel meer vrije tijd hebben dan de gemiddelde mens, maar ik vind het zelf wel prima zo. Ik geniet erg van mijn vrije tijd en ik kan prima rondkomen. Ik vind het sowieso maar kwalijk dat iedereen altijd maar meer geld wil, meer luxe, groter wonen etc. Dat interesseert me niet.

Maar af en toe ben ik wel bang dat ik hier later spijt van krijg. Ik maak nog meer onconventionele keuzes en ik ben bv. niet echt bezig met sparen om een huis te kopen. En dan maak ik me zorgen dat ik later denk “had ik maar wat meer gewerkt om meer te sparen” of “toen kon het zo gemakkelijk en was ik lui”. Maar ik probeer dat los te laten, want ik wil ook geen kinderen (dus ik ben alleen voor mezelf verantwoordelijk), wie weet denk ik op m’n sterfbed juist “had ik maar wat meer genoten” en mensen met een “normale” job, verdienen ook gewoon wat ik verdien.

Ik kan er wel geen bedrag op plakken, denk ik, want ik leef niet zo goedkoop. Ik geef weinig geld uit aan huur, vaste lasten, kleren en spullen, maar wel veel aan vakanties, uit eten gaan, boeken en lessen/studies.

Ik denk dat niet zozeer het geld dat ik maandelijks overhou me comfortabel doet voelen, maar wel dat ik een bepaald bedrag qua spaargeld aan de kant heb staan als buffer waar ik niet hoef aan te komen. Ik volg m’n uitgaven niet echt strak op, ik voel me gewoon comfortabel, maar als ik geld van m’n spaarrekening terug zou moeten overzetten naar m’n lopende, dan is dat wel even een alarmbel in m’n hoofd. Ik wil binnenkort een grote uitgave doen waarvoor ik aan m’n spaargeld moet zitten en dan zou ik dus onder het bedrag komen dat ik in m’n hoofd heb, en ik twijfel dus al máánden of ik het wel zal doen.

(Maar ik zou wel wat meer moeten sparen, denk ik.)

Ik weet niet of dat een antwoord op je vraag is/of je hier iets aan hebt.

2 likes

Waarom rijd ik altijd fout in en rondom Eindhoven ???!! Echt een dramatisch stuk Nederland.

4 likes

Ik ben gegaan!!!
Het was echt fijn, heb 3 kwartier gezwommen. Ben kei moe, maar dat is goed!

Ik lag echt in dat water te lachen vanbinnen, omdat ik zo trots was op mezelf :see_no_evil:

66 likes

Hahah ik heb dit altijd met Utrecht
 Kan daar helemaal gestresst van worden omdat ze naar mijn idee daar ook al-tijd aan het werk zijn en er weer wegen zijn afgesloten enzo hahah heb dan wel navigatie maar op een of andere manier kan zelfs dat me niet helpen :joy:

2 likes

Jaaa maar echt en dan ineens links invoegen en meteen naar de meest linkerbaan moeten en aaahrggg. Volgens mij was ik een leuke casestudy toen ik erachter kwam dat ik “WEER EEN VERKEERDE FUCKING AFSLAG HAD GENOMEN :rage: :rage:”

1 like

Ik hou na mn vaste lasten 900 euro over. Ik vind dat prima. Weetje ik zou ook graag samen met iemand een huis kopen en dan de hypotheek delen, maar ik ben alleen en heb een particulier huurappartement. Waar ik superblij mee ben en wat veel kost, maar ja, dit is wel van “mij”.
Nu werk ik fulltime en heb ik een prima salaris. Ik hoop dat ik vanaf volgende maand weer kan sparen, want het afgelopen half jaar heb ik alleen maar gekocht voor in huis.

Ben jij gelukkig? Kun je goed genoeg rondkomen? Kun je (tot op zekere hoogte) doen wat je wilt?
Boeiend wat andere vinden! :heart:

4 likes

Op dit moment houd ik zo’n 400 euro per maand over, wat ik best weinig vind. Ik weet dat er mensen zijn die van veel minder rond moeten komen, maar ik kan op dit moment bijvoorbeeld zo goed als niet sparen, en heb ook geen spaargeld (meer). Ik kom van aardig wat meer, maar heb er zelf voor gekozen daar weg te gaan (daardoor ook geen spaargeld meer) en om nu een traineeship te doen dat niet bijster goed verdient. Ik woon in een huurappartement in mijn eentje, dus mijn vaste lasten zijn vrij fors. Ik merk dat ik ook nog steeds soms moeite heb mijn uitgavenpatroon aan te passen aan mijn nieuwe inkomen, maar ik word er wel steeds beter in (niet alleen maar afhalen voor lunch, maar ook vaak wat meenemen, geen cocktails bij avondje in de kroeg maar gewoon bier, etc. Super privileged, ik weet het, maar dit zijn wel aanpassingen die ik moest doen). Het is ook wel fijn te weten dat het een tijdelijke situatie is. En ik heb het geluk dat ik een stevig vangnet heb, mocht er onverhoopt iets gebeuren dat veel geld kost (wasmachine die stuk gaat, kat die naar de dierenarts moet, zoiets), dan mag ik geld bij mijn vader lenen dat ik hem rentevrij en in delen terug mag betalen als ik weer een beter salaris heb.

Super goed dat je gegaan bent!

1 like

Geld overhouden
 wat is dat.

26 likes

Ja, mensen vragen me soms wel eens of ik niet liever wat groter wil wonen, maar ik heb vroeger groter gewoond en dan zat ik alsnog meestal gewoon altijd op dezelfde plek, haha. Zelfs nu gebruik ik niet alle ruimte die ik eigenlijk heb. Daarenboven, meer ruimte is meer schoonmaken.

Ik heb zelf wel de ambitie om ooit iets te kopen (maar hoeft niet groot te zijn). Voornamelijk omdat ik dat dan tegen m’n pensioen afbetaald wil hebben, zodat ik die huurlasten niet meer heb. Maar ik worstel er soms wel mee, hoor, want in het ideale geval wil ik iedere paar jaar in een ander land/plek wonen en ga ik nooit op pensioen (ik vind het helemaal niet erg om tot m’n dood te werken, zeker niet op de manier waarop ik nu leef), maar zal dat haalbaar zijn? Wie weet word ik ziek en/of krijg ik grote kosten qua rusthuis/medisch.

2 likes

Ik heb al 3 dagen geen toegevoegde suikers gegeten en het gaat me veeel beter af dan ik had verwacht. Wow wat is dit haha

4 likes

Is dat daar waar google maps zegt dat er een rotonde is maar het eigenlijk gewoon een wirwar van invoegstroken is??

1 like

Hierom heb ik 60 rijlessen gehad. Lessen in Eindhoven is de hel!!

1 like

Ik ben inderdaad ook wel eens verkeerd gereden op die ring rondom Eindhoven. Wordt een normale rijbaan ineens een afslag. Heb een keer gehad dat ik niet meer naar links kon en toen de afslag wel moest nemen, terwijl ik daar totaal niet moest zijn. En ik snap de maximumsnelheden daar ook niet

2 likes