Wat je even kwijt wilt #26

Ik heb zo geen zin om te werken vandaag. Heb wel zin om in de auto te zitten omdat die zo heerlijk ruikt door mn nieuwe autoparfum :heart: Werd er gisteren tijdens de terugrit na een een rot werkdag ook instant blij van. Suf dat dat zo werkt bij mij :sweat_smile:

Jambo, habari gani?

3 likes

Ja graag , doe maar een blauwe…?

3 likes

Mzuri sana :grin:.

Ja, idem! Maar ik weet niet of ik het ook echt zal kunnen gebruiken, daarom twijfel ik. (En ook minder gemakkelijk om boeken/lessen te vinden, denk ik.)

2 likes

Ja nee sorry, uitverkocht.

1 like

Karibu sana ngiri

Nu wordt het eindelijk weer mooi weer in NL en ga ik op vakantie waar het heel slecht weer wordt :expressionless:

Hoezo ngiri? Dat is wrattenzwijn/pumba, toch?

En via hier? https://knipmode.nl/vind-een-naaicursus/ (Knipmode is wel de OG Nederlandse naai-community hahaha, mijn moeder had vroeger hun maandelijkse patronen altijd).

Swarubish een nieuwe mengtaal.

1 like

Mijn vriend en ik zijn al bijna een jaar op zoek naar een ander huurhuis en het wil maar niet lukken. Is het misschien een idee om een topic te openen om een huis te vinden? Je kan er dan bijvoorbeeld een oproep plaatsen met wat je zoekt en wie weet kent iemand van het forum wel iemand die gaat verhuizen of iemand zelf van het forum. Ik heb namelijk het idee, dat het nu via via moet gaan, want als ik naar een bezichtiging ga zijn er 40 mensen of meer en iedereen is enthousiast.
Mag zo’n topic?

3 likes

Ik heb een enorme schijf op mijn been van een muggenbult van een paar dagen geleden, echt insane. 5 cm in diameter ofzo, jeukt als de neten. Dacht dat het eerst was door een valpartij vorige week, maar het is gewoon een muggenbult :’)

1 like

Je ondervindt aan de lijf de schijf van vijf. :pensive:

5 likes

Ik heb net uitgezocht hoe dingen zitten met bijzonder verlof. Als het gaat over overlijden staat er dat je vrij krijg voor de dag van de begrafenis.

Ik vind het stom dat er specifiek begrafenis staat. Of is dit juridische taal?

Hmpfff ik zit echt tegen een paniekaanval aan te hikken maar ik moet een belangrijk telefoontje plegen om mijn afstuderen in orde te maken. Heerlijk dat mijn hoofd nu besluit om te gaan twijfelen of ik überhaupt wil gaan doen waar ik maandag mogelijk voor ga afstuderen.

Ah wat naar zeg, ik kan me voorstellen hoe je je voelt. Denk er maar aan dat je je vast fijner voelt als je het telefoontje eenmaal gepleegd hebt, dan zit dat er iig op. Succes!

1 like

Ah succes! Als je dat telefoontje pleegt, geef je jezelf tenminste nog de optie om te doen waarvoor je gaat afstuderen. Als je niet afstudeert, heb je ook die optie niet meer. :slight_smile: Zo denk ik dan altijd

1 like

Het gaat hier wel om soja wat gebruikt wordt als veevoer, dus het niet-duurzame product wat uiteindelijk bij de consument terechtkomt is voornamelijk vlees en zuivel.

Zelf producten op basis van soja eten is echt vele malen duurzamer dan vlees of zuivel. Dat is zo omdat er ontzettend veel voedingsstoffen verloren gaan in de (intensieve) veehouderij. Voor de productie van 1 kilo rundvlees is bijvoorbeeld 25 kilo voer nodig. Gemiddeld heb je voor 1 kilo vlees (kip en varken zijn wat duurzamer dan rund en halen het gemiddelde omlaag) bijna 13 kilo voer nodig.

8 likes

misschien heb ik het gemist, maar hoe vond je broer het? :star_struck:

1 like

Ik ben net pas wakker. Zoooo lekker. Nu even douchen, pannenkoeken bakken en mn presentatie voor mn master titel verdediging maken. Bijna afgestudeereerrddde.

10 likes