Wat je even kwijt wilt #26

Nou inderdaad, ik heb ook nog veel ‘oudere’ studiegenoten meegemaakt bij mijn oude opleiding. Nooit te laat om te studeren :slightly_smiling_face:

1 like

Pff ja echt bekrompen hoor @Crystalfire. Als jij straks afgestudeerd bent, ben je waarschijnlijk 26. Dat is met alle langstudeerders/verenigingsmensen/etc. om mij heen de gemiddelde leeftijd.

2 likes

Ik vraag me af waarom iemand op marktplaats liever iets rechtstreeks via je bankrekeningnr wil overmaken ipv een tikkie betalen. Je hoort zoveel rare dingen de laatste tijd, ik weet niet of ik het moet vertrouwen? Een tikkie is toch veel makkelijker en anoniemer?

Dat denk ik ook wel, ik voel me er nu ook veel meer klaar voor dan 4 jaar geleden. En creative business (het nieuwe media, informatie & communicatie)!

1 like

@Hatsmetflats hoe is het met je scriptie gegaan? Heeft je vader er nog een keer naar kunnen kijken?

@Flamoes heeeeujk gefelii!

1 like

Niets van aantrekken, uiteindelijk zal je toch wel iemand vinden waarmee je ook binding krijgt.
Ik had in mijn master een meneer van 60 die in mijn werkgroep klas zat en iedereen sprak daar gewoon mee!

6 likes

:clap:

1 like

Naar aanleiding van de vragenlijst over huishouden van Volkskrant hebben we eerst vanmiddag een potje ruzie gemaakt, en nu heeft mijn vriend eten uitgekozen en staat het klaar te maken terwijl ik zit te chillen. ‘Oh is best veel werk eigenlijk’. Ja precies.
Twee keer per maand samen boodschappen doen vond hij ook samen, terwijl ik gerust daarnaast nog twee of drie keer per week voor kleine dingen ga, plus die andere twee weken moeten er ook gewoon weekboodschappen, dus ik had ingevuld dat ik dat deed.
Echt fijn dat die vragenlijst die scheve verdeling zo zichtbaar heeft gemaakt. En we er wat mee gaan doen.

29 likes

Ik ben de tuin aan het bedekken met houtsnippers maar wat een kut werk zeg. Alles zit onder het zweet letterlijk voel en zie ik druppels

Het regent en onweert hier dus he. Al anderhalf uur af en aan. Wat is dit. De temperatuur zakt ook niet, dus het is een sauna geworden.

Over een tijdje is dat puberale er ook wel weer af. Ik heb college gehad met mensen van 17 tot achterin de 60 en nooit werden dat soort opmerkingen gemaakt. En als mensen op latere leeftijd begonnen of een switch hadden gemaakt, vonden sommigen het juist tof dat iemand op latere leeftijd die stap nog durfde te zetten. Al konden die mensen dat misschien ook weer negatief opvatten. Maar laat je niet gek maken. Ik begin volgende week ook weer met een nieuwe opleiding maar daar moet men minstens een jaar of 21 zijn op basis van verplichte eisen. Al denk ik dat ik als dertiger niet de juiste of de oudste zal zijn.

1 like

@Flamoes wat een opluchting zeg, ik had echt met je te doen. Gefeliciteerd!
@Banananana gefeliciteerd met je verjaardag!

en @Crystalfire wat een bullshit zeg, in mijn eerstejaar was de jongste 16 en de oudste 28 bij aanvang en dat zei allemaal echt precies niks over hoe je het verder deed in de studie of met wie je bevriend raakte. Vast hun eigen onzekerheid idd.

2 likes

Wat voor vragenlijst is dit? Had even gegoogeld maar kon het zo snel niet vinden!
Fijn dat het wat verandering teweeg brengt voor je, kan zo oneerlijk voelen (en is het ook natuurlijk) als de ander niet in de gaten lijkt te hebben hoe scheef de verdeling is.

Ik denk deze.

2 likes

De coordinator van mijn opleiding wil graag mijn persoonlijke mentor zijn omdat hij dacht dat ik wel “wat extra hulp kan gebruiken”, en ik weet niet of ik me nou beledigd moet voelen of niet. Die man heeft wel mega veel connecties dus dat is handig, maar ik voel mezelf eigenlijk best wel capabel? Ik weet wel dat ik snel gestrest raak van deadlines en sociaal gedoe maar dat ik het zó erg uitstraal vind ik eigenlijk best kut om te horen, ik vond dat ik het best wel goed deed :’) Misschien heeft hij wel een hyperontwikkelde intuitie dat hij het zegt, maar alsnog voelt het raar

Ik zou er lekker m’n voordeel meedoen! Je kan er altijd mee kappen als het niet nodig blijkt toch. Ik wou dat ik veel eerder hulp had gevraagd tijdens m’n master.

3 likes

Ik sterf hier in 33 graden echt can’t take it

Is een zwart jurkje voor een bruiloft waarvoor je vanaf 21 uur bent uitgenodigd oke? Of is dat over het algemeen niet gepast?

Heb hem gedaan, 71% voor mij 29% mijn partner. En heb hem eigenlijk nog te veel credits gegeven voor de ene was per maand maar oke :rofl:

Mentale verdeling 92% tegen zijn 8%.

Maar moet hier dan wel bij zeggen dat hij vaak meer dan fulltime werkt en ik ‘‘maar’’ 24 uur.

Hoe is het bij jullie verdeeld?

1 like